نسل جدید مرسدس بنز کلاس G معرفی شد

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در اولین روز نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، نسل دوم شاسی‌بلند اصیل و محبوب مرسدس بنز کلاس G رونمایی شد.
تبلیغات

بیش از ۳۸ سال از عرضه‌ی مرسدس کلاس G می‌گذرد و این خودرو، با ظاهری وفادار به طرح اولیه، همیشه محبوب و پرفروش بوده است. گفته می‌شود مرسدس بنز در سال‌های ۱۹۷۰، علاقه‌ای به ساخت خودرو در این کلاس نداشت و به سفارش شاه مخلوع ایران، اقدام به طراحی و تولید سری G با هدف استفاده در ارتش کرد. امروزه، نه‌تنها از این محصول مرسدس در ارتش ۴۵ کشور دنیا استفاده می‌شود که به‌عنوان محصولی لوکس با آپشن‌های خاص، مورد توجه بازار جهانی قرار دارد.

هنگام رونمایی از مدل جدید G کلاس در نمایشگاه خودروی دیترویت، گانر گوتانکه مدیر دپارتمان خودروهای آف‌رود مرسدس بنز به خبرنگاران گفت:

بروزرسانی این خودرو، چالش بزرگی برای تیم طراحی بود. بهینه‌سازی محصولی شاخص از نظر فناوری‌های مدرن مثل G کلاس، تجربه‌ی کم‌نظیری محسوب می‌شود. تک‌تک اجزاء این خودرو با دقت بسیار زیاد ساخته شده است. در طراحی بدنه، تلاش کردیم بر جان‌سخت بودن خودرو تمرکز کنیم تا ارتباط بسیار خوبی بین فنربندی و فرمان‌پذیری G کلاس فراهم شود.

از نظر میزان امکانات رفاهی، راحتی سرنشینان و شاخصه‌های لوکس بودن، مرسدس G کلاس پایین‌تر از بنتلی بنتایگا قرار می‌گیرد، اما با تمرکز بر توانایی‌های فنی، بهترین مدل در کلاس شاسی‌بلندهای لوکس از نظر کیفیت رانندگی در مسیرهای خارج جاده خواهد بود.

Mercedes G class

در مقایسه با نسل قبل، G کلاس جدید با ۵ سانتی‌متر طول بیشتر و حدود یک سانتی‌متر افزایش ارتفاع همراه است؛ درحالی‌که عرض خودرو ۱۲ سانتیمتر بیشتر شده است. با این اوصاف، راحتی سرنشینان خصوصا در ردیف عقب، بهبود چشم‌گیری دارد و مثل گذشته، خشک و تنگ نیست؛ چراکه فاصله محورها نیز ۴ سانتیمتر افزایش داشته و در مقایسه با مدل قبلی، ۱۵ سانتیمتر به فضای بین صندلی‌های عقب و جلو، اضافه شده است. از نظر زیبایی کابین و کیفیت صندلی‌ها هم G کلاس جدید فراتر از گذشته به نظر می‌رسد.

از دیدگاه فنی، همچنان می‌توان به شاسی‌بلند لوکس مرسدس اعتماد کرد. مثل آخرین نسخه از نسل قبل، در مدل جدید هم ۳ حالت قفل دیفرانسیل وجود دارد. سیستم تعیق جلو و عقب، مستقل عمل می‌کنند تا در جاده‌های معمول و بدون دست‌انداز، شاهد عملکرد بهتری از G کلاس باشیم. چرخ‌ها، می‌توانند تا ۱۰ سانتیمتر حرکت جانبی داخل گلگیر داشته باشند که برای رانندگی در مسیرهای ناهموار، ایده‌آل خواهد بود.

Mercedes G class

این خودرو در بسیاری از بازارهای بااهمیت نظیر آمریکا، با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل به حجم ۴ لیتر ارائه می‌شود که به لطف استفاده از توربوی دوگانه، قدرت ۴۱۶ اسب بخار و گشتاور ۶۱۰ نیوتن‌متر خواهد داشت. مدل جدید با کد G550، در آینده‌ی نزدیک همراه گیربکس ۹ سرعته‌ی اتوماتیک (9G-TRONIC) قابل سفارش خواهد بود که جدیدترین جعبه‌دنده‌ی ساخت مرسدس بنز است. در اروپا، نسخه‌ی پایه از G کلاس، دارای پیشرانه‌ای مشابه G550 اما با قدرت ۴۲۲ اسب بخار و گشتاور ۶۱۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۲۰۰۰ دور بردقیقه خواهد بود. این محصول با کد G500، میانگین مصرف سوخت ۱۱.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

در G کلاس جدید، مودهای رانندگی متنوعی وجود دارند که شامل حالت‌های راحت، کم‌مصرف، اسپرت و G خواهند بود. با انتخاب حالت G، سیستم کمک‌راننده‌ی هوشمند خودرو وارد عمل می‌شود و ۳ نوع قفل دیفرانسیل، بنا به شرایط مسیر به کار گرفته می‌شوند. علاوه بر این، تغییر ارتفاع و عملکرد فنربندی خودرو نیز در حالت G و با سرعت‌های مختلف، به‌صورت خودکار بهینه‌سازی می‌شود.

Mercedes G class

تولید جدیدترین شاسی‌بلند مرسدس، حدود ۳ ماه دیگر آغاز می‌شود و در آلمان، آستانه‌ی قیمت ۱۳۰ هزار دلار خواهد داشت. درحالی‌که قیمت G کلاس جدید در مقایسه با هزینه‌ی ۱۲۰ هزار دلاری نسل قبل، افزایش نشان می‌دهد؛ با تغییراتی گسترده نظیر چراغ‌های تمام LED، سیستم‌های هوشمند کمک راننده، صندلی‌های تمام چرم لوکس و تجهیزات تعلیق مدرن، همراه خواهد بود. علاقه‌مندان مرسدس بنز، باید به انتظار نمایشگاه خودروی ژنو یا فرانکفورت باشند تا نسل جدید G کلاس را با آپشن‌های AMG یا حتی سری میباخ مشاهده کنند.

Mercedes G class
Mercedes G class
Mercedes G class
Mercedes G class
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات