گوگل استارتاپ انگلیسی ریداکس را تصاحب کرد

یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل بدون سروصدا، استارتاپ انگلیسی ریداکس را که در زمینه‌ی تبدیل سطوح مختلف مانند صفحه‌نمایش به بلندگو فعالیت دارد، خریده است.
تبلیغات

شرکت آلفابت که به‌عنوان شرکت مادر گوگل فعالیت می‌کند، یک استارتاپ انگلیسی در حوزه‌ی فناوری را که از سطوح عادی اسپیکر می‌سازد، خریداری کرد.

استارتاپ مورد بحث که ریداکس (Redux) نام دارد، ابتکاری انجام داده است که به واسطه‌ی آن نیازی به وجود اسپیکرهای کوچک در گوشی‌های همراه نخواهد بود. این امر موجب آزادسازی فضا و باز شدن جا برای باتری‌ها و اجزای دیگر می‌‌شود. این ادعایی است که ریداکس در وب‌سایت خود که حالا دیگر از دسترس خارج شده، عنوان کرده است.

مشخص نیست آلفابت چه زمان از طریق یکی از زیرمجموعه‌های ایرلندی گوگل این خرید را انجام داده است؛ اما بر اساس پرونده‌های رگولاتوری انگلستان، انتقال سهام شرکت مادر ریداکس به نام NVF Tech به گوگل در سیزدهم دسامبر اتفاق افتاده است. از سوی دیگر، وب‌سایت Crunchbase تاریخ این قرارداد را ماه آگوست می‌داند.

سخنگوی گوگل از اظهار نظر در مورد رقم این قرارداد و سایر جزئیات آن خودداری کرده است. استارتاپ ریداکس با حمایت پنج میلیون دلاری سرمایه‌دارانی همچون اری کپیتال (Arie Capital) در ماه مارس سال ۲۰۱۷ با تمرکز بر بازارهایی مثل رایانه، موبایل، خودرو و مراکز کنترل صنعتی شروع به‌ کار کرد. شرکت انگلیسی تا‌کنون ۱۷۸ پتنت را به ثبت رسانده است.

آلفابت استفاده‌های زیادی برای فناوری شرکت ریداکس متصور است. گوگل که یکی از بخش‌های آن است، از سال ۲۰۱۶ اقدام به فروش گوشی‌های اختصاصی خود کرد. بنابر این، مهندسان ریداکس ممکن است گوگل را در ساخت گوشی‌هایی با صدای بهتر یاری کنند. فناوری ریداکس همچنین می‌تواند در ایجاد بازخورد لمسی (Haptic feedback) به‌کار گرفته شود و به کمک آن بتوان احساس لمس کردن را روی یک سطح مانند صفحه‌نمایش ایجاد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات