وصله‌ Spectre اینتل مشکلات راه‌ اندازی دوباره در پردازنده‌های قدیمی را در‌ پی دارد

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد وصله‌ی امنیتی اینتل برای مقابله با آسیب‌پذیری‌ Spectre باعث بروز مشکلات راه‌اندازی دوباره برای کاربران می‌شود.
تبلیغات

اینتل از هفته‌ی پیش به‌صورت عمومی مقابله با آسیب‌پذیری‌های Spectre و Meltdown را برای تراشه‌های خود آغاز کرده است. این شرکت به کاربران هشدار داده که به‌روزرسانی فِرم‌ور اخیر با سه نقص همراه است و پیشنهاد می‌کند که تا برطرف شدن این مشکلات اقدام به نصب این به‌روزرسانی نکنند. طبق اعلام اینتل به رسانه‌ها، این وصله‌ی جدید، بروز مشکل راه‌اندازی دوباره سیستم‌هایی را که به تراشه‌های هسول و نمونه‌های قدیمی مجهز شده‌اند به دنبال دارد.

اینتل از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ از وجود مشکل Spectre در تراشه‌هایش آگاه بود؛ ولی با وجود این آگاهی، بازنویسی و توسعه‌ی فرم‌ور پردازنده برای مقابله با این مشکل یک چالش بزرگ برای این غول تراشه‌سازی است. اینتل به کاربران قول داده که با تلاش‌های صورت‌گرفته در این مدت و با وصله‌هایی که در ۱۵ ژانویه (دوشنبه ۲۵ دی‌ماه) منتشر خواهد شد، ۹۰ درصد از پردازنده‌های تولی شده در ۵ سال اخیر را در برابر این آسیب‌پذیری مقاوم کند. چند روز پیش نیز مایکروسافت مجبور به متوقف کردن انتشار وصله‌های Spectre ای‌ام‌دی به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر راه‌اندازی نشدن برخی سیستم‌های دریافت‌کننده‌ی آن شد.

ارائه‌ی وصله‌ برای فِرم‌ور پردازنده‌ها کار به‌مراتب دشوارتری نسبت به ارائه‌ی وصله‌های امنیتی منتشرشده برای سیستم‌عامل و مرورگرها است. این وصله‌ها همچنین باعث کاهش سرعت سیستم‌های مجهز به این پردازنده‌ها می‌شوند؛ البته هنوز مشخص نیست این اقدام تا چه اندازه سرعت را کاهش می‌دهد. بنچمارک‌های اینتل، کاهش ۵ درصدی در نتایچ را برای پردازنده‌های اخیر نشان می‌دهند؛ متأسفانه این تست‌ها پردازنده‌های قدیمی اینتل را شامل نمی‌شود که اصلی‌ترین قربانیان این آسیب‌پذیری به شما می‌روند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات