بنتلی بنتایاگا با پیشرانه‌ی V8 بنزینی معرفی شد

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
بنتلی نسخه‌ی ۸ سیلندر از شاسی بلند لوکس بنتایاگا را معرفی کرده است که ۵۴۲ اسب بخار قدرت دارد.
تبلیغات

شرکت بنتلی نخستین خودروی شاسی بلند خود، بنتایاگا را در شهریور سال ۲۰۱۵ معرفی کرد. این خودرو از یک پیشرانه‌ی بسیار قدرتمند W12 برخوردار بود. یک سال پس از معرفی این محصول، بنتلی نسخه‌ی دیزلی بنتایاگا را روانه‌ی بازار کرد که از پیشرانه‌ی V8 TDI توربو به حجم ۴ لیتر برخوردار بود. بنتلی پیشرانه‌ی دیزلی بنتایاگا را در حقیقت از خودروی آئودی SQ7 قرض گرفته بود. با این حال تا امروز طرفداران بنتلی منتظر عرضه‌ی مدل دیگری از بنتایاگا بودند تا تنوع مدل‌های این خودرو افزایش پیدا کند و البته با کاهش قیمت همراه باشد. خبر خوب این است که سرانجام بنتلی این کار را کرد و حالا نسخه‌ ۸ سیلندر دیگری از این خودرو معرفی شده که این بار پیشرانه‌ی آن از نوع بنزینی است. این مدل به یک موتور V8 به حجم ۴ لیتر مجهز شده که دو عدد توربوشارژر نیز در آن نصب شده است.

این پیشرانه همانند پورشه پانامرا توربو و پورشه کاین توربو توانایی تولید ۵۴۲ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و می‌تواند بنتایاگا را در عرض ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت بنتایاگا با این مشخصات، ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است. برای مقایسه باید بدانید که مدل قدرتمندتر W12 بنتایاگا دارای ۰.۴ ثانیه شتاب بهتر و ۱۱ کیلومتر بر ساعت، حداکثر سرعت بیشتر است. 

بنتلی بنتایاگا

انتقال نیرو در این خودرو توسط جعبه‌دنده‌ی خودکار ۸ سرعته ساخت کمپانی آلمانی ZF انجام می‌شود که نیروی پیشرانه را به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌دهد. نسبت انتقال نیرو در سیستم چهارچرخ محرک، ۶۰ درصد برای محور عقب و ۴۰ درصد برای محور جلو است. گرچه شاید این مسئله برای خریداران بنتلی بنتایاگا چندان مهم نباشد؛ اما باید بگوییم که مدل V8 بنتایاگا مصرف سوخت بسیار مناسبی دارد؛ به‌طوری که میانگین مصرف سوخت آن تنها ۱۱.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. از این نظر باید گفت که موتور V8 در مقایسه با موتور W12 بسیار به‌صرفه‌تر است و می‌تواند با سوخت‌گیری کامل، مسافت ۷۴۶ کیلومتر را طی کند. سیستم استاپ/استارت نیز در این خودرو به‌صورت استاندارد موجود است؛ ضمن اینکه بنتایاگا V8 به سیستم غیر فعالسازی سیلندرها نیز مجهز است. این سیستم می‌تواند در رانندگی عادی نیمی از سیلندرها را برای کاهش مصرف سوخت از مدار خارج کند و در صورت نیاز به قدرت بیشتر،سیلندرهای غیر فعال می‌توانند در زمان تنها ۲۰ میلی‌ثانیه و بدون اینکه راننده اصلا متوجه شود دوباره فعال شوند.

بنتلی بنتایاگا

در خصوص ظاهر خودرو مدل V8 تفاوت چندانی با مدل W12 ندارد. در این مدل نیز شاهد استفاده از خروجی‌های اگزوز چهارتایی هستیم و به‌صورت سفارشی امکان نصب ترمزهای کربن سرامیکی وجود دارد که این آپشن برای نخستین بار روی این خودرو عرضه می‌شود. این ترمزها قوی‌ترین ترمزی هستند که تاکنون روی یک بنتلی نصب شده‌اند و از نظر سایز نیز دیسک‌های جلوی آن بزرگ‌ترین در بین تمامی خودروهای تولید انبوه جهان هستند. کالیپرهای ترمز مدل V8 به رنگ زرد هستند که درون رینگ‌های جدید آلومینیومی با ابعاد ۲۲ اینچی جای گرفته‌اند. این رینگ‌های جدید پنج‌پره به رنگ تیره و پولیش‌خورده هستند و جذابیت بالایی در نمای جانبی خودرو ایجاد کرده‌اند.

با ورود به داخل کابین، می‌توانید مدل V8 را به‌راحتی از روی قطعات براق فیبر کربنی آن تشخیص دهید. البته امکان سفارش تزیینات مات نیز برای کابین خودرو وجود دارد. این مدل جدید به غربیلک فرمان چوبی مجهز است و می‌توان برای کابین آن ۷ مدل طرح چوب طبیعی انتخاب کرد. برای تودوزی کابین بنتایاگا V8 می‌توان چرم جدیدی با نام Cricket Ball سفارش داد که برای نخستین بار در محصولات بنتلی عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه امکان انتخاب ۱۵ رنگ مختلف برای چرم کابین وجود دارد.

بنتلی بنتایاگا

خریداران بنتلی با خرید بنتایاگا امکانات دیگری نظیر سیستم Bentley Dynamic Ride، سیستم کنترل الکترونیکی چرخش بدنه، سیستم تعلیق چند حالته، قابلیت انتخاب چهار حالت رانندگی، سیستم برق ۴۸ ولتی و سیستم صوتی حرفه‌ای Naim با ۱۸ بلندگو و قدرت ۱۹۵۰ وات را دریافت خواهند کرد که سیستم صوتی این خودرو، قوی‌ترین در کلاس خود است.

بنتلی حالا مدل V8 بنزینی و دیزلی را در کنار مدل W12 دارد؛ اما علاقه‌مندان منتظر معرفی نسخه‌ی پلاگین هیبریدی این خودرو هستند. احتملا نسخه‌ی پلاگین هیبریدی بنتایاگا نیز در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی خواهد شد که گمان می‌رود به پیبشرانه‌ی V6 به حجم ۲.۹ لیتر در کنار موتور الکتریکی، مشابه پورشه پانامرا E-Hybrid مجهز باشد. قیمت نهایی بنتلی بنتایگا V8 بنزینی مشخص نیست؛ اما مطمئنا بیش از ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود.

بنتلی بنتایاگا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات