وان‌پلاس 6 با تراشه اسنپدراگون 845 در ماه ژوئن عرضه خواهد شد

جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رئیس وان‌پلاس تأیید کرده است که پرچم‌دار جدید این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام عرضه خواهد شد.
تبلیغات

وان‌پلاس، جدیدترین پرچم‌دار خود را با نام وان‌پلاس ۵ تی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ عرضه کرد. بااین‌حال بسیاری از طرفداران لحظه‌شماری می‎کنند که از برنامه‌های این شرکت برای عرضه گوشی‎‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ مطلع شوند. پردازنده فوق در ماه دسامبر توسط شرکت کوالکام معرفی شد و تراشه‎ای ۱۰ نانومتری با هشت هسته پردازشی و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۳۰ محسوب می‌‏شود.

مدتی پیش در زومیت، یک لیست از محصولات احتمالی با پردازنده پرچم‌دار جدید کوالکام منتشر شد که نام وان‎پلاس ۶ در این لیست جلب‌ توجه می‎کند؛ در اطلاعات به‎دست‌آمده، به عرضه جانشین وان‌پلاس ۵ در ماه ژوئن اشاره می‎شود.

به‌تازگی وب‌سایت CNET با رئیس وان‌پلاس مصاحبه کرده و پیت لاو صحت اطلاعات مندرج در جدول در مورد پرچم‏‌دار وان‌پلاس ۶ را تأیید کرده است. به گفته‌ی رئیس این شرکت، «گزینه‌ای به‌‌جز اسنپدراگون ۸۴۵ وجود ندارد»؛ ضمن اینکه اعلام شده است در اواخر سه‌ماهه‌ی دوم سال جدید میلادی، گوشی جدید این شرکت ارائه می‏‌شود. باید اشاره کرد که سه‌ماهه دوم در ۳۰ ژوئن (۹ تیر) به پایان می‌رسد و به همین جهت، ممکن است پرچم‏‌دار ۲۰۱۸ وان‌پلاس در ماه ژوئن (خرداد - تیر) در دسترس قرار داشته باشد.

 در واقع رئیس وان پلاس، نام وان‎پلاس ۶ را برای پرچم‌‏دار جدید این شرکت تأیید نکرده است؛ اما با توجه به روند نام‌گذاری محصولات سازنده‌ی چینی در طی چندسال اخیر، انتظار می‌رود جانشین وان‌پلاس ۵ با چنین نامی به بازار عرضه شود. وان‌پلاس ۳ تی و وان‏‌پلاس ۵ تی به ‌عنوان نسخه بهبود‌یافته‌ی پرچم‌داران این شرکت، معرفی شده‌‌اند.

وان پلاس 5 تی / oneplus 5t

این‌طور که پیدا است، پیت لاو از عرضه‌ی پرچم‌دار نیمه‌ی دوم این شرکت در اواخر سال ۲۰۱۸ مطمئن نیست؛ با این وجود، چینی‌ها، نسخه ارتقاءیافته گوشی‌های پرچم‌دار خود را با پسوند «T» در طی دو سال گذشته ارائه داده‌اند و ممکن است این روند برای سال جدید میلادی ادامه پیدا کند. مدتی پیش، رئیس وان‌پلاس اعلام کرده بود که فعلاً این شرکت، تصمیمی برای عرضه‌ی وان‌پلاس ۶ تی ندارد. با این‌حال در لیست منتشرشده که در ابتدا به آن پرداختیم، نام نسخه بهبودیافته وان‏‎‌پلاس ۶ جلب‌ توجه می‎کند.

یکی‌دیگر از موضوعاتی که در مصاحبه‌ی وب‌سایت CNET با رئیس وان‌پلاس به آن اشاره شده، مربوط به عرضه‌ی پرچم‌داران این شرکت از طریق اپراتورها در ایالات متحده آمریکا است. به‎نظر می‎رسد مقامات این شرکت به دنبال فرصت و زمان‎بندی مناسب برای حضور در سرزمین مادری اپل هستند و تمایل دارند که حضور در ایالات متحده را تجربه کنند. البته جزئیات بیشتری در رابطه با زمان عرضه‌ی محصولات وان‏‎پلاس در بازار آمریکا اعلام نشده است. باید دید وان‌پلاس چگونه خواهد توانست  اپراتورهای ایالات متحده را نسبت به این همکاری متقاعد کند؛ به‌خصوص اینکه هواوی به‌عنوان سومین سازنده پرفروش گوشی‎ هوشمند، در دست‌یابی به این هدف ناکام بوده است.

در رابطه با قابلیت‌های احتمالی که وان‌پلاس ۶ از آن‌ها بهره می‌گیرد، باید به حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‎نمایش اشاره کرد. گفته شده است که چینی‎ها به دنبال مجهز ساختن پرچم‌‏دار ۲۰۱۸ خود به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر Clear ID سیناپتیکس هستند. البته اعلام رسمی پیت لاو، صحت این گزارش را زیر سؤال می‌برد؛ زیرا در بخشی از آن به عرضه وان‌پلاس ۶ در ماه مارس اشاره می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات