درگ تماشایی هوندا NSX و موتورسیکلت CBR1000RR

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه هوندا، در دو شاخه‌ی ساخت موتورسیکلت و خودرو فعالیت می‌کند. در یک ویدئوی دیدنی، سوپراسپرت آکورا NSX مقابل سوپرموتورسیکلت CBR1000RR از محصولات این برند اصیل ژاپنی قرار گرفته است.
تبلیغات

با کمی ارفاق، می‌توان آکورا NSX را به‌عنوان اولین سوپراسپرت هیبریدی جهان دانست. این خودرو در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد؛ اما تا سال ۲۰۱۶ به خط تولید و تست‌های نهایی نرسید. با این حساب، از پورشه 918 با شروع تولید در سال ۲۰۱۳، عقب افتاد.

آکورا NSX

به هر صورت، توانایی‌های NSX با قیمتی در حدود ۱۵۵ هزار دلار، همچنان تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد. مجموع قدرت ۵۷۳ اسب بخار، حاصل از یک پیشرانه‌ی بنزینی ۵۰۰ اسب بخار به حجم ۳.۵ لیتر و موتورهای برقی جلو و عقب با قدرت‌های ۳۶ و ۴۷ اسب بخار، برای خودرویی به وزن ۱۷۵۰ کیلوگرم، آمار بسیار خوبی است. آکورا NSX می‌تواند در زمان ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و ۷ ثانیه پس از شروع حرکت، سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. نهایت سرعت این خودرو، ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

CBR1000RR

از سویی دیگر، هوندا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در دنیا شناخته می‌شود. از مدل‌های ارزان‌قیمت در تیپ اسکوتر گرفته تا سوپربایک‌های مخصوص مسابقات، می‌توان محصولات بسیار متنوعی از سبد هوندا انتخاب کرد. برای عاشقان موتورسیکت‌های اسپرت، مدل CBR1000 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این محصول، در نسخه‌ی CBR1000RR، از سال ۱۹۹۲ تولید می‌‌شود. جدیدترین مدل از این سری، در سال ۲۰۱۷ مورد بروزرسانی قرار گرفته است و حالا از پیشرانه‌ی ۱۰۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر، قدرت ۱۸۹ اسب بخار دریافت می‌کند. به لطف وزن خالص کمتر از ۲۰۰ کیلوگرم و گشتاور ۱۱۴ نیوتن‌متر، مدل جدید CBR1000RR می‌تواند در زمان ۲.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. چنین عملکردی، قیمت ۲۵ هزار دلاری سریع‌ترین موتورسیکلت استاندارد هوندا را توجیه می‌کند.

CBR1000RR

از اطلاعات روی کاغذ، می‌توان نتیجه گرفت که همه چیز به نفع سوپرموتورسیکلت هوندا است. وزن کمتر و شتاب‌گیری بهتر، CBR1000RR را برتر از آکورا NSX نشان می‌دهد؛ اما بهتر است بدون پیش‌داوری، شاهد جدال اسپرت‌ترین محصولات هوندا باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات