نگاه نزدیک به فراری 250GT النا ۱۹۵۷؛ گنجینه‌ای فراموش‌شده

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فراری GT250 النا یکی از کمیاب‌ترین محصولات فراری است که از آن تنها ۵۰ دستگاه تولید شده است. در ادامه نگاهی به این خودروی مدل ۱۹۵۷ و مشخصات آن خواهیم داشت.
تبلیغات

فراری 250GT مطمئنا یکی از نادرترین و کمیاب‌ترین محصولات فراری است که تاکنون تولید شده است. حال فرض کنید رانندگی با یکی از این خودروها که برای ۴۰ سال در گاراژ پارک شده است، تا چه اندازه می‌تواند تجربه‌ای ناب و هیجان انگیز باشد. این اتفاق در یکی از جدیدترین قسمت‌های برنامه‌ی Hagerty که در یوتیوب منتشر می‌شود، قابل مشاهده است.

Ferrari classic 250 gt elenna

تام کاتر مجری برنامه با همکاری مالک فعلی این خودرو اقدام به برداشتن کاور این فراری زیبا می‌کند. مدلی که در این کلیپ مشاهده می‌کنید، یک خودروی دست‌نخورده و بسیار سالم متعلق به سال ۱۹۵۷ است و تقریبا یک دهه در گاراژی در آمریکا نگهداری می‌شود. این خودرو در اوایل دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی از کشور سوئد به آمریکا صادر شد و در آن زمان به قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش رفت. خودروی مورد بحث کارکرد بسیار پایینی دارد و همین موضوع سبب شده است تمامی قطعات آن به‌جز چراغ‌های مه‌شکن، اصلی باقی بمانند. 

Ferrari classic 250 gt elenna

فراری 250GT Ellena برای نخستین بار در سال ۱۹۵۷ معرفی شد و در حقیقت نسخه‌ای خاص و ویژه از فراری 250GT است. از این خودرو تنها به تعداد ۵۰ دستگاه تولید شد و ظاهر آن‌ها با مدل استاندارد 250 تفاوت‌هایی دارد؛ ضمن اینکه بخش فنی و عملکرد این خودرو نیز بهبودی جزئی تجربه کرده است. خودروی مورد نظر ما در این مطلب، اتومبیل شماره‌ی ۲۳ از این ۵۰ دستگاه است. 

Ferrari classic 250 gt elenna

از تغییرات مدل النا در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد می‌توان به ارتفاع بیشتر سقف اشاره کرد که فضای سر بیشتری برای سرنشینان فراهم کرده است. از تغییرات فنی خودرو می‌توان به استفاده از جعبه‌دنده‌ی ۴ سرعته‌ی دستی، ترمزهای قوی‌تر و سیستم فرمان ساخت ZF  اشاره کرد. سایر بخش‌های فنی این خودرو بیشتر به مدل 250GT توردوفرانس شباهت دارد تا فراری 250GT مسابقه‌ای. 

Ferrari classic 250 gt elenna

در زیر کاپوت فراری 250GT النا یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل به حجم ۳ لیتر به چشم می‌خورد که می‌تواند ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند. با چنین پیشرانه‌ای، فراری النا می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۵۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. 

مالک این فراری گفته است برنامه‌ای برای فروش این خودرو ندارد و بخش‌های همانند سپرهای کرومی خاص این مدل و کاپوت آن بدون تغییر و دست‌نخورده باقی خواهند ماند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات