تاکسی هوایی ولوکوپتر در سالن نمایشگاه CES به پرواز درآمد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اینتل و ولوکوپتر در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه CES به نمایش توانایی پرواز تاکسی‌ هوایی خود پرداختند.
تبلیغات

کنترلر‌های اینتل قابلیت‌های بالایی به پهباد‌ها بخشیده‌اند. اما آیا محصولات این شرکت توانایی به حرکت درآوردن وسیله‌ی حمل و نقل هوایی مجهز به ۱۸ روتور را دارد؟ اینتل طی همکاری تجاری خود با شرکت آلمانی ولوکوپتر، از تاکسی هوایی در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرده و در حین کنفرانس خود آن را در مقابل حضار به پرواز درآورد.

تاکسی هوایی ولوکوپتر و اینتل

ولوکوپتر به عنوان یکی از پیشگامان تاکسی‌های هوایی برای اولین بار از طرح مفهومی خود در سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد. این شرکت آزمایش‌های پرواز لازم را در آلمان و بر فراز شهر دوبی انجام داده است. مسئولان دوبی امیدوارند با همکاری ولوکوپتر به اولین مکانی برای اجرای پروژه‌ی تاکسی‌های هوایی تبدیل شوند.

نمایش پرواز تاکسی‌ هوایی ولوکوپتر در CES، اولین آزمایش پرواز این دسته از وسایل نقلیه‌ی هوایی در خاک ایالات متحده بود. این نمایش در پایان سخنرانی برایان کرانیچ در کنفرانس اینتل انجام شد.

تاکسی هوایی ولوکوپتر و اینتل

نرم‌افزار کنترل پرواز اینتل پیش از ولوکوپتر در پهباد‌های فالکون +8 و شوتینگ استار به کار گرفته شده‌ بودند. ولوکوپتر نیز در نمایشگاه CES 2018 اعلام کرد که شخص کرانیچ ماه گذشته در آلمان به عنوان اولین مسافر اقدام به پرواز با تاکسی‌ هوایی این شرکت کرده است. مدیر عامل اینتل در خصوص تجربه‌ی خود گفت:

فوق‌العاده بود. بهترین پروازی بود که تا به حال داشتم. به زودی هر فردی می‌تواند از یکی از این وسایل نقلیه استفاده کند.

نظر شما در رابطه با تاکسی هوایی ولوکوپتر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات