روتر بی سیم هیبریدی هواوی اطلاعات را از طریق کابل برق انتقال می‌دهد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
هواوی نسل جدیدی از روترهای بی‌سیم خود را رونمایی کرد که برای حل دو مشکل اصلی یعنی برطرف کردن نقاط کور و همچنین نرخ انتقال پایین اطلاعات تولید شده است.
تبلیغات

هواوی در جریان CES 2018 نسل جدیدی از روترهای بی‌سیم خود را رونمایی کرده که برای رفع دو مشکل اصلی در شبکه‌های ارتباطی راهی بازار شده‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده این روترهای بی‌سیم که WiFi Q2 نام دارند، شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم مش را با فناوری انتقال اطلاعات از طریق سیم‌های انتقال برق ترکیب کرده است. در واقع هواوی با استفاده از این روش، در پی آن برآمده تا پوشش شبکه‌ی ارتباطی را از طریق کابل‌های برق افزایش دهد. هنوز مشخص نیست که این روترها با چه قیمتی و در چه تاریخی راهی بازار خواهند شد.

در کنار قابلیت انتقال اطلاعات از طریق سیم‌‌های برق، روترهای جدید هواوی از ویژگی‌های دیگری نیز بهره می‌برند که از جمله‌ی آن‌ها باید به پشتیبانی از شبکه‌ی بی‌سیم ۵ گیگاهرتری در کنار اختصاص شبکه‌ای برای ارتباطات شبکه‌ی مبتنی بر اینترنت اشیا اشاره کرد. روتر هواوی قادر است تا گجت‌های متصل شده را شناسایی کرده و از این طریق شبکه‌ی ارتباطی گجت‌های پرترافیک نظیر لپ‌تاپ و گوشی‌هوشمند را از شبکه‌ی لوازم خانگی هوشمند جدا کرده و از این‌ طریق از ایجاد ترافیک در شبکه‌ی خانگی جلوگیری کند.

سیستم روتر WiFI Q1 هواوی قادر است تا بیش از ۱۶ هات‌اسپات را پشتیبانی کند. هواوی مدعی شده که این روتر قادر است در کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه‌، ماهواره‌ی متصل شده را عوض کند، به‌طوری‌که حتی کاربر از دست رفتن ارتباط با ماهواره‌ی پیشین و برقراری ارتباط جدید را در این ۱۰۰ میلی ثانیه اصلا متوجه نخواهد شد. قابلیت انتقال اطلاعات از طریق سیم‌های برق از پهنای باند نزدیک به یک گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

هواوی اعلام کرده که سیستم جدید روترهای خود را در سه سطح راهی بازار خواهد کرد که شامل بسته‌ی پریمیوم، بسته‌ی معمول و بسته‌ی پایه‌ است. در حالت پریمیوم سه ماژول AC1200 با پشتیبانی از ارتباط هیبرید در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در بسته‌ی معمولی نیز سه دستگاه از همین ماژول بدون پشتیبانی از PLC در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در نهایت نیز بسته‌ی پایه قرار دارد که تنها یک ماژول به ‌بیس در کنار یک دریافت کننده‌ی ماهواره‌ای در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات