تلویزیون‌ های 4K سونی با فناوری HDR و دستیار صوتی گوگل معرفی شدند

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی از دو خانواده از تلویزیون‌های 4K با پشتیبانی از فناوری HDR پرده‌برداری کرد. تمام این تلویزیون‌ها از دستیار صوتی گوگل نیز پشتیبانی می‌کنند.
تبلیغات

در جریان نمایشگاه CES در لاس‌وگاس، سونی از محصولات مختلفی همچون چندین هدفون و بلندگو، سیستم صوتی مبتنی بر Android Auto و چند گوشی جدید پرده‌برداری کرد. اما در این میان نمی‌توان از تلویزیون‌های اندرویدی ساخته شده توسط این شرکت ژاپنی چشم‌پوشی کرد.

تلویزیون‌های رده‌بالای سونی در دو خانواده‌ی متفاوت جای می‌گیرند که وجه تمایز آن‌ها به تکنولوژی‌ مورد استفاده در پنل اصلی این تلویزیون‌ها مربوط می‌شود. تلویزیون‌های سری A8F از پنل اولد با فناوری براویا استفاده می‌کنند و در اندازه‌های ۶۵ و ۵۵ اینچ عرضه می‌شوند. در هر دو تلویزیون از فناوری Acoustic Surface نیز استفاده شده است؛ استفاده از این فناوری بدین معنی است که اصوات از تمام سطح نمایشگر این تلویزیون‌ها پخش می‌شوند. پردازنده‌ی X1 Extreme مورد استفاده در این تلویزیون‌ها از پخش محتوای 4K HDR و فناوری دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. ترکیب این ویژگی‌ها در کنار نمایش عالی رنگ‌ها از جمله رنگ مشکی و زاویه‌ی دید بالای پنل اولد مورد استفاده در این تلویزیون‌ها، آن‌ها را به انتخابی فوق‌العاده بدل می‌کند. در کنار این موارد، نمی‌توان از طراحی زیبا و مینیمال این تلویزیون‌ها نیز چشم‌پوشی کرد.

اما اگر موارد فوق برای شما کافی نیست، می‌توانید نگاهی به تلویزیون‌های سری X900F سونی بیندازید. این تلویزیون‌ها در اندازه‌های ۴۹، ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچی ارائه می‌شوند و بزرگ‌ترین عضو این خانواده نیز به یک پنل غول‌پیکر ۸۵ اینچی مجهز است. پنل مورد استفاده در سری X900F از نوع LED است؛ اما این تلویزیون‌ها نیز به پردازنده‌ی X1 Extreme تجهیز شده‌اند تا از توانایی نمایش محتوای 4K HDR برخوردار باشند. فناوری X-Motion Clarity مورد استفاده در این تلویزیون‌ها، تار شدن تصویر حین نمایش حرکات سریع را کاهش می‌دهد؛ به‌علاوه، به‌لطف فناوری X-tended Dynamic Range Pro با تغییرات هوشمندانه‌ی نور پس‌زمینه، محتوای غیر HDR نیز به شکل بهتری نمایش داده می‌شود. تلویزیون‌های سری X900F از فناوری دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کنند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بتوان از آن‌ها در کنار ساندبار HT-X9000F سونی با فناوری Dolby Atmos استفاده کرد تا بهترین تجربه‌ی سینمای خانگی را برای شما رقم بزنند.

تمام تلویزیون‌های 4K HDR سونی که اخیراً معرفی شده‌بودند دو ماه پیش یک به‌روزرسانی دریافت کردند که به آن‌ها اجازه می‌داد از دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) استفاده کنند. خوشبختانه تلویزیون‌های سونی جدبد نیز از دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می‌کنند؛ کافی است کلید میکروفون روی ریموت این تلویزیون‌ها را فشار دهید و از دستیار صوتی بخواهید تا کارهایی نظیر جستجوی محتوی ویدئویی، پخش موزیک، کنترل ابزارهای هوشمند منزل و... را انجام دهد. امکان کنترل این تلویزیون‌ها ازطریق گوگل‌هوم و ابزارهای مجهز به دستیار صوتی آمازون (الکسا) نیز امکان‌پذیر است. قیمت این تلویزیون‌ها هنوز اعلام نشده، اما قطعاً چشم‌بادامی‌ها قیمت بالایی را برای این تلویزیون‌ها از مشتریان طلب خواهند کرد. آمازون و Best Buy از جمله‌ی اولین فروشگاه‌هایی خواهند بود که این تلویزیون‌ها را عرضه خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات