۱۸ شهریور: شناسایی اولین باگ کامپیوتری و معرفی آیفون 6

شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
۷۰ سال پیش در چنین روزی، اولین باگ واقعی کامپیوتری پیدا شد. از دیگر اتفاقات مهم این روز می‌توان به معرفی آیفون 6 و 6 پلاس اشاره کرد.
تبلیغات

۷۰ سال پیش در چنین روزی (۹ سپتامبر سال ۱۹۴۷)، گریس ماری هاپر، اپراتور کامپیوتر دانشگاه هاروارد، اولین باگ واقعی کامپیوتر را ثبت کرده است. اصطلاح باگ پیش از این نیز در سیستم‌های کامپیوتری استفاده شده بود اما این بار برای اولین مرتبه، یک باگ (حشره) واقعی در داخل سیستم کامپیوتری نفوذ کرده بود.

اپراتورهای ماشین‌حساب رله‌ای Mark II دانشگاه هاروارد، در حال پیدا کردن مشکل عملکردی این دستگاه، یک پروانه پیدا می‌کنند که در میان رله‌های پنل F این دستگاه گیر کرده است. آن‌ها این پروانه را در دفترچه‌ی وقایع تعمیر دستگاه آرشیو کرده و با عبارت «پیدا کردن اولین باگ واقعی کامپیوتر» آن را ثبت کرده‌اند.

از دیگر اتفاقات مهم تاریخ دنیای فناوری در این روز، می‌توان به معرفی آیفون 6 در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد. اپل پس از سال‌ها تولید آیفون‌هایی با صفحه‌نمایش ۳.۷ اینچی، از آیفون ۵ شروع به تولید گوشی‌های هوشمندی با ابعاد ۴ اینچی کرده بود. این در حالی بود که شرکت‌های رقیب در آن سال‌ها گوشی‌های هوشمندی با صفحات بزرگ‌تر از ۴.۵ اینچ تولید می‌کردند. شایعه‌ی تولید آیفونی با صفحه‌نمایش بزرگ و طراحی کاملا جدید از ابتدای سال ۲۰۱۴ به گوش می‌رسید. به‌هرحال در مراسم معرفی محصولات جدید اپل، این شرکت دو گوشی جدید با طراحی‌های کاملا جدید و ابعاد بزرگ‌تر معرفی کرد. آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، این گوشی‌های جدید بودند که به ترتیب با ابعاد صفحه‌نمایش ۴.۷ و ۵.۵ اینچ معرفی شدند. استقبال از آیفون ۶ بسیار بالا بود و در هفته‌ی معرفی بیش از ۱۰ میلیون و در مجموع بیش از ۲۲۰ میلیون عدد از این گوشی هوشمند به فروش رفت.

شرکت اپل در مراسم ۹ سپتامبر سال ۲۰۱۴ اولین محصول پوشیدنی خود یعنی اپل واچ را نیز معرفی کرد.

مراسم معرفی محصولات جدید اپل، در سال بعد یعنی ۲۰۱۵ نیز در همین تاریخ برگزار شد و این غول دنیای فناوری، بدون کوچک‌ترین تغییر طراحی، نسخه‌‌هایی پیشرفته‌تر از آیفون 6 را با نام آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس معرفی کرد. محصولات جدید تنها از نظر قدرت سخت‌افزاری بهبود پیدا کرده بودند و هیچ تغییری در طراحی آن‌ها ایجاد نشده بود. محصولات دیگر اپل که در مراسم سال ۲۰۱۵ معرفی شدند، اپل‌تی‌وی جدید مجهز به هارد درایو و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات