عرضه‌ی گلکسی سی 8 سامسونگ با دوربین دوگانه

جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ روز پنج‌شنبه، گلکسی سی 8 را به‌ مجموعه‌ی گوشی‌های میان‌‌رده‌ی خود اضافه کرد که سومین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه است.
تبلیغات

مدتی زیادی از عرضه‌ی گوشی نوت ۸ سامسونگ با دوربین دوگانه نمی‌گذرد، با این وجود، سامسونگ اخیرا گوشی میان‌رده‌ی جدیدی موسوم به گلکسی جِی ۷ پلاس را عرضه کرده که از دوربین دوگانه بهره می‌برد و اکنون نوبت به سومین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه رسیده است که گلکسی سی ۸ نام دارد. لازم به ذکر است که به‌جز چند مورد کوچک، تفاوت چندانی میان گلکسی سی ۸ و جِی ۷ پلاس وجود ندارد. گلکسی سی ۸ از پردازنده‌ی Helio P20 ساخت مدیاتک استفاده می‌کند و در دو مدل عرضه می‌شود. مدل ارزان‌تر این گوشی مجهز به حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی است؛ مدل دیگر این گوشی دارای حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی است.

در قسمت پشت این گوشی دوربین دوگانه‌ای وجود دارد که از ترکیب یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی بهره‌ می‌برد. این دو سنسور با آرایش عمودی در کنار هم قرار گرفته‌اند و یک فلش دوگانه نیز در قسمت پایین این دو سنسور واقع شده است. سی ۸ مجهز به یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در کنار فلش اختصاصی برای ثبت تصاویر سلفی است.

Samsung Galaxy C8 Rear

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به نمایشگر ۵.۵ اینچی همیشه روشن (Always-on) تمام اچ‌دی با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ در کنار حسگر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره (بدون اسکنر عنبیه) اشاره کرد. محصول جدید سامسونگ از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد که به نظر می‌رسد قابل تعویض نیست. خوشبختانه این گوشی از قابلیت شارژ سریع اختصاصی مدیاتک موسوم به Pump Express 3.0 نیز برخوردار است. گلکسی سی ۸ از اینترنت پرسرعت نسل چهارم، بلوتوث نسخه ۴.۲ و GPS نیز پشتیبانی می‌کند.

از نظر نرم‌افزاری، این گوشی با اندروید ۷.۱.۱ نوقا در کنار پوسته‌ی اختصاصی سامسونگ استفاده می‌کند که سامسونگ آن‌ را Samsung Experience می‌نامد. به نظر می‌رسد سامسونگ دستیار صوتی خود موسوم به بیکسبی را نیز در این گوشی ارائه می‌دهد. با این وجود، برخلاف گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸، محصول جدید سامسونگ فاقد کلید اختصاصی جهت فعال‌سازی بیکسبی است.

غول کره‌ای هنوز قیمت و زمان دقیق عرضه‌ی این گوشی میان‌رده را در چین اعلام نکرده، اما احتمالا این دستگاه با حداقل قیمتی حدود ۳۰۷ دلار و در رنگ‌های مشکی، طلایی و رزگلد عرضه خواهد شد. شایان ذکر است سامسونگ در تلاش است تا موفقیت بیشتری در کشور اژدهای سرخ (چین) به دست آورد؛ اما در این زمینه چندان موفق عمل نکرده است. باید منتظر باشیم تا ببینیم گلکسی سی ۸ تا چه حد به سامسونگ کمک خواهد کرد تا در بازار چین موفقیت بیشتری کسب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات