رقابت درگ تماشایی بی‌ ام‌ و i3s با دوج چارجر

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت بی‌ام‌و ویدئویی جذاب از رقابت درگ بی‌ام‌و i3s با خودروی کلاسیک دوج چارجر منتشر کرده است که تماشای آن خالی از لطف نیست.
تبلیغات

هنگامی که اسم مسابقه درگ به میان می‌آید، معمولا خبری از خودروهای الکتریکی نیست؛ اما برند آلمانی با انتشار ویدئویی از مدل ۲۰۱۸ خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i3s، ادعا می‌کند عملکرد آن در درگ بسیار بهتر از گذشته شده است. اجازه بدهید این خودروی الکتریکی را در برابر سلطان قدیمی سرعت در مسیر مستقیم، یعنی دوج چارجر  بگذاریم.

خودروهای الکتریکی به‌ندرت در مسابقه درگ موفق می‌شوند. در هنگام شروع درگ از خودروهای بنزینی دود بلند می‌شود و غرش قدرتمندی دارند؛ اما گشتاور خودروی الکتریکی لحظه‌ای است و هیچ دودی بلند نخواهد داشت.

اگر بخواهیم خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i3s را توصیف کنیم، باید بگوییم: قدرتمند، ساکت، سریع. این خودروی به لطف سیستم محرکه تمام الکتریکی خود در زمان قابل توجه ۳.۷ ثانیه از سرعت ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت شتاب می‌گیرد که برای یک خودروی الکتریکی واقعا عالی است. یک فشار مختصر روی پدال، برای این i3s کافی است تا قدرت و پویایی حرکت خود را آشکار کند.

بی‌ام‌و i3S و دوج شارژر

با این شتاب‌گیری،  مدل ۲۰۱۸ خودروی i3s به‌اندازه‌ای سریع است که زودتر از دوج چارجر به پایان مسیر می‌رسد. i3s جدید می‌تواند در ۶.۹ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برسد که واقعا با توجه به قدرت ۱۸۴ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور، قابل قبول است. این مدل جدید تقریبا ۰.۵ ثانیه از نسخه‌ی استاندارد سریع‌تر است.

این خودرو قطعا در سطح عملکرد تسلا با سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲ ثانیه نیست؛ اما i3s جدید قطعا می‌تواند توانایی خود را در برابر خودروهای سدان و هاچبک مد روز به رخ بکشد و رقیب خوبی برای آن‌ها باشد. دقت کنید که سرعت ثبت‌شده برای این بی‌ام‌و ۳۰ مایل بر ساعت است نه ۳۷ مایل بر ساعت؛ آزمایش‌های قبلی نشان داد که خودروی الکتریکی شورولت بولت می‌تواند شتاب‌گیری از صفر تا ۳۰ مایل بر ساعت را در ۲.۹ ثانیه انجام دهد درحالی‌که شورولت ولت هیبریدی این کار را در ۲.۶ ثانیه انجام داد.

لینک دانلود

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات