با وجود کاهش سهم بازار مرورگر کروم، کاربران به مرورگر مایکروسافت اج روی نیاورده‌اند

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سهم بازار مرورگر گوگل کروم پس از مدت‌ها کمی کاهش یافته است؛ ولی باز هم افزایش قابل توجهی در سهم مروگر مایکروسافت اج دیده نمی‌شود.
تبلیغات

ماه گذشته در گزارش منتشرشده توسط نت‌مارکت‌شیر اعلام شد که سهم مرورگر مایکروسافت اج در بین کاربران دسکتاپ فقط ۵.۶۵ درصد است. این در حالی است که بر طبق گزارش یادشده، مرورگر گوگل کروم با سهمی نزدیک به ۶۰ درصد همچنان به‌عنوان محبوب‌ترین مرورگر وب شناخته می‌شود.

بر اساس آماری جدید نت‌مارکت‌شیر، با وجود اینکه سهم بازار مرورگر گوگل کروم در طی دو سال گذشته برای اولین‌بار کمی کاهش دارد، به‌ نظر می‌رسد کاربران همچنان تمایلی به روی آوردن به مرورگر مایکروسافت اج ندارند. نت‌مارکت‌شیر گزارش می‌دهد که سهم بازار مرورگر گوگل کروم به میزان بسیار کمی کاهش داشته و حالا به ۵۹.۳۸ درصد رسیده است. این در حالی است که سهم مرورگر مورد بحث در ماه قبل ۵۹.۵۷ درصد اعلام شده شده بود. به‌طور مشابه، سهم مرورگر‌های اینترنت اکسپلورر و موزیلا فایرفاکس نیز در این بازه‌ی زمانی با کاهش همراه بوده است. اینترنت اکسپلورر حالا در این بازار سهمی ۱۵.۵۸ درصدی دارد و سهم فایرفاکس ۱۲.۲۸ درصد اعلام شده است.

Chrome market share

اگرچه برخی تصور می‌کردند با کاهش سهم بازار سایر مروگرها، سهم بازار مرورگر مایکروسافت اج افزایش خواهد یافت؛ اما ظاهرا این پیش‌بینی صحت نداشته است. سهم بازار مرورگر یادشده اکنون ۵.۶۶ درصد است. این رقم در مقایسه با سهم بازار مرورگر اج در گزارش قبل، به میزان بسیار کم ۰.۰۱ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که ظاهرا سهم مرورگر اپل سافاری و دیگر مرورگرها نسبت به قبل کمی افزایش داشته که این موضوع می‌تواند برای شرکتی مثل مایکروسافت، ناامیدکننده باشد.

Microsoft edge

شرکت دیگری به‌نام استت‌کانتر گزارشی در این رابطه منتشر کرده استکه به گزارش نت‌مارکت‌شیر بسیار شباهت دارد. بدین ترتیب به‌نظر می‌رسد که آمار نت‌مارکت‌شیر به واقعیت بسیار نزدیک است.

بر اساس اعلام استت‌کانتر سهم مرورگر کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر؛ یا تقریبا تغییری نداشته یا با کاهش همراه بوده است. درهرحال سهم مرورگر مایکروسافت اج نیز در بازار مرورگرهای دسکتاپ فقط ۳.۹۶ درصد است که نسبت به ماه قبل هیچ تغییری در آن دیده نمی‌شود. از سوی دیگر، سهم مرورگر اپل سافاری از ۵.۰۴ درصد به ۵.۵۱ درصد افزایش یافته و این در حالی است که سهم مرورگرهای دیگر نیز با افزایش همراه بوده است.

این شرایط در کل برای مایکروسافت نگران‌کننده به‌ نظر می‌رسد. با وجود اینکه محبوب‌ترین مرورگر دسکتاپ جهان در حال از دست دادن سهم خود است؛ اما افراد تمایلی به استفاده از مرورگر جدید ردموندی‌ها ندارند. در واقع به‌ نظر می‌رسد کاربران بیشتر استفاده از مرورگرهایی مثل اپرا و ویوالدی را به مرورگر مایکروسافت اج ترجیح می‌دهند. این در حالی است که مایکروسافت مرورگر اج را به‌طور پیش‌فرض در سیستم‌ عامل ویندوز ۱۰ ارائه داده است. همچنین باید اشاره کنیم که سیستم عامل مورد اشاره برای اولین‌ بار در جولای ۲۰۱۵ منتشر شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات