چرا کسب و کارهای کوچک باید از نرم افزار مدیریتی استفاده کنند

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت‌های بزرگ از نرم‌افزار مدیریتی اختصاصی برای افزایش بازدهی بهره می‌برند. آیا کسب و کار شما نیز به آن‌ها نیازمند است؟
تبلیغات

رایان سوینی یک استراتژیست محتوا در شرکت ورک‌وایز (تأمین‌کننده نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان CRM) است. از رایان پرسیده شده که آیا کسب‌و‌کارهای کوچک نیز باید از چنین برنامه‌هایی استفاده کنند؟  در ادامه پاسخ او را می‌خوانیم.

اداره کسب و کار کوچک به معنی مواجهه با چالش‌های روزافزون است. ما خوشحال هستیم که کارآفرینان امروزی امکانات بیشتری برای مواجه با مشکلات، نسبت به گذشته در اختیار دارند. یکی از بهترین ابزارها، نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان است که با بهبود فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش، ارزش خود را نشان می‌دهد.

چرا نرم‌افزار‌های مدیریتی برای کسب‌وکارهای کوچک ارزش دارد؟

انعطاف‌پذیری سیستم‌های ابری

پیاده‌سازی اتوماسیون‌های اختصاصی نیاز به هزینه هنگفتی دارد که تنها از عهده شرکت‌های بزرگ برمی‌آید. اما مشاغل کوچک می‌توانند از مزایای نرم‌افزارهای ابری استفاده کنند. این راه حل ساده شما را از نیاز به دپارتمان آی‌تی و کارمندان متخصص بی‌نیاز می‌سازد. همچنین درباره مسائل و مشکلات نگه‌داری نرم‌افزار از قبیل امنیت، پشتیبان‌گیری، به‌روزرسانی دغدغه‌ای ندارید. در بعضی موارد حتی این نرم‌افزار‌ها به‌صورت ماهانه اجاره داده می‌شوند و نیازی به هزینه سنگین اولیه نیست.

باعث سازماندهی کارتان می‌شوند

سازماندهی شرکت در عین تمایل به رشد، تلاش پایان‌ناپذیری نیاز دارد. شاید شما برای جلو بردن کسب و کار به سیستم‌های قدیمی مانند اکسل متکی باشید. اما اکنون زمان بازنگری است. نرم‌افزار اکسل امنیت و انعطاف‌پذیری برنامه‌های مدیریتی مدرن را ندارد. شما نمی‌توانید آن‌ها را هر جایی با خودتان ببرید و البته در همه‌ی نسخه‌های فایل‌ها داده‌های به‌روز داشته باشید. اما نرم‌افزارهای مدیریتی جدید علاوه بر انطباق‌پذیری کامل با نیاز شما می‌توانند در هر جایی در دسترس باشند.

نرم افزار crm

نرم‌افزارهای مدیریتی ویژگی‌های برجسته‌ای دارند

کمی تحقیق کنید و شرکتی که بهترین نرم‌افزار متناسب با نیازهای شما را می‌سازد پیدا کنید. به احتمال بسیار زیاد، محصول یک شرکت می‌تواند با همه نیازهای شما انطباق داشته باشد. زیرا این نرم‌افزارها به‌صورت ماژولار ارائه می‌شوند و برای هر کاری ماژول‌های مورد نیاز ترکیب و در یک بسته ارائه می‌شوند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به دیتابیس مرکزی، ابزارهای طراحی ایمیل، صندوق‌های پستی، حسابداری، امور مالی و همچنین مرکز تماس و اتوماسیون اداری اشاره کرد.

۱- اتوماسیون فروش

احتمالا ذهنیت اکثر شما همین مورد است. اتوماسیون فروش برای مشاغل کوچک، امکان توسعه راهبردی را فراهم می‌کند. پیش‌بینی فروش‌های آتی و رشد تجارت در طولانی‌مدت، همچنین امکان رهگیری نکته‌های تجاری و نیاز بازار که از بازدید‌های سایت شرکت استخراج می‌شود، سازمان‌دهی تیم فروش و یادآوری تماس با مشتریان از دیگر امکانات این نرم‌افزارها هستند.

۲- بازاریابی ایمیلی

اگر امکان داشته باشد، تهیه نرم‌افزار مدیریت مجهز به امکانات بازاریابی ایمیلی، بسیار به‌صرفه است‌. این ابزار به کسب‌و‌کار‌های کوچک که توان سرمایه‌گذاری زیاد برای تبلیغات ندارند، امکان می‌دهد به بازاریابی کم‌هزینه ایمیلی بپردازند. با ابزارهای در دسترس بازاریابی ایمیلی شما از ویژگی‌هایی همچون طراحی ایمیل بهره خواهید برد که به شما امکان طراحی ایمیل‌های جذاب و باکیفیتی می‌دهند. همچنین گروه‌بندی مشتریان و زمان‌بندی ارسال را به‌صورت خودکار برای شما انجام می‌دهند و در وقت شما صرفه‌جویی می‌کنند.

۳- صفحه فرود

احتمالا چنین ویژگی برجسته‌ای را از نرم‌افزارهای مدیریت سنتی انتظار ندارید. اما نرم‌افزار‌های جدید به‌صورت پیش‌فرض این امکان را دارند. به‌محض ورود بازدید‌کنندگان به سایت شما می‌توانید رفتارهای آن‌ها را رهگیری کنید. صفحاتی را که بیشتر بازدید می‌شوند بشناسید. اگر درسایت شما فرم پر کنند، همه اطلاعات آن‌ها به‌صورت خودکار در دیتابیس ذخیره می‌شوند که برای مقاصد بعدی تبلیغات و استراتژی‌های مدیریتی، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات