اپل پلتفرم پیش‌فرض جستجوی سیری را از بینگ به گوگل تغییر می‌دهد

سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل روز گذشته اعلام کرد که موتور جستجوی پیش‌فرض سیری، جستجوی آی‌اواس و اسپاتلایت مک را از بینگ مایکروسافت به گوگل تغییر می‌دهد.
تبلیغات

کمپانی اپل در بیانیه‌ای به وب‌سایت تک‌کرانچ اعلام کرد:

تغییر موتور جستجوی سیری، جستجوی آی‌اواس و اسپاتلایت مک به گوگل، به این سرویس‌ها امکان داشتن تجربه‌ی جستجوی اینترنتی قابل اطمینان را به‌صورت پیش‌فرض در مرورگر سافاری می‌دهد.

با وجود این تصمیم، این شرکت تأکید کرد که رابطه‌ا‌ی مستحکم با هر دو شرکت مایکروسافت و گوگل دارد.

با وجود اینکه اکنون نتایج جستجوی ویدئویی از وب‌سایت یوتیوب نمایش داده می‌شود، جستجوی اینترنتی برای تصاویر همچنان از طریق بینگ صورت خواهد گرفت.

اپل به دلیل انتخاب بینگ به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض سافاری هدف انتقادات گاه و بی‌گاهی قرار می‌گرفت؛ زیرا گوگل به طرز قابل توجهی، محبوبیت بسیاری بیشتری نسبت به بینگ دارد. با این حال جستجوی تصویری، تخصص اصلی موتور جستجوی مایکروسافت محسوب می‌شود.

اعلام این خبر با انتشار به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل مک به نام های سیرا همزمان شده است. نسخه‌ی جدید مک‌اواس با بهبودهای قابل توجهی در اپلیکیشن‌ها و هسته‌ی سیستم‌عامل از جمله پشتیبانی از سیستم پرونده‌های اپل، ویدئوهای H.265 و رندرینگ متال 2، شب گذشته برای کاربران مک منتشر شد. اپل همچنین در نسخه‌ی جدید مک‌اواس، امکان مسدودسازی ردیابی مبتنی بر کوکی کاربر را قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات