مقایسه ۶ شاسی بلند برتر آمریکا در سال ۲۰۱۷

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
در مقاله پیش رو به بررسی ۶ شاسی بلند مطرح بازار آمریکا می‌پردازیم.
تبلیغات

شاسی‌بلندهای کامپکت امروزه به‌عنوان مطلوب‌ترین خودروها شناخته می‌شوند و فهمیدن دلیل این استقبال چشمگیر چندان دشوار نیست. در آمریکا، همچنان تفکر «هرچه بزرگ‌تر، بهتر» صادق است و این خودروهای شاسی بلند جدا از فراهم آوردن فضای کافی برای سرنشینان، عملکرد، بازدهی و راحتی قابل توجهی نیز برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. این نکته که با پرداخت مبلغی معادل یک خودروی سدان، می‌توان به خودرویی مرتفع‌تر و با فضای بیشتر دسترسی داشت؛ همواره مشتریان را به خرید این نوع خودروها ترغیب می‌کند. البته گرایش خریداران جوان به این خودروها را نیز نباید نادیده گرفت.

خودروهای شاسی‌بلند با مدل سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به طرز چشمگیری مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. مهم‌ترین خودروهای شاسی‌بلند مدل ۲۰۱۷ را می‌توان هوندا CR-V، کیا اسپورتیج، جیپ کامپس و مزدا CX-5 دانست که در این مقاله تمامی این خودروها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اما در مدل‌های ۲۰۱۸، بالاخره جدیدترین مدل شورولت اکوئیناکس و جنرال موتورز تِرین به بازار عرضه شدند. در کنار این دو خودروی آمریکایی، باید از جدیدترین نسل خودروی فولکس‌واگن تیگوان نیز یاد کرد. در این بین تنها خودروی شورولت اکوئیناکس در بازار موجود است و در این مقاله، این خودرو نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت.

اما مگر می‌شود از خودروهای شاسی‌بلند صحبت کرد و خودروی مطرح تویوتا راو ۴ را نادیده گرفت. این ۶ خودروی یادشده در مسافتی معادل ۹۶۵ کیلومتر حدفاصل کالیفرنیای جنوبی تا دریاچه لاس‌وگاس در ایالت نوادا مورد بررسی دقیق قرار گرفته‌اند.

کدام خودروی شاسی‌بلند را می‌توان بهترین خودروی موجود در بازار دانست؟ احتمالا خودروی هوندا CR-V بالاترین امتیاز را در این زمینه کسب خواهد کرد؛ اما اعلام برنده و بازنده، هدف اصلی این آزمایش و بررسی نیست. هدف اصلی، مشخص کردن نقاط قوت و ضعف هر یک از خودروهای مورد بررسی با هدف تعیین میزان تفاوت آن‌ها در هر بخش و شناسایی خودرویی مناسب با نیاز هر شخص است. به دنبال خودرویی با وجهه خاص هستید که در عین حال از رانندگی نیز لذت ببرید؟ بهترین گزینه برای شما مزدا CX-5 است. اگر به دنبال رانندگی در جاده‌ها و مسیرهای سخت و کوهستانی هستید؛ جیپ کامپس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. آیا فروش خودروی خود را مد نظر دارید و به دنبال بازار دست دوم و پرمتقاضی برای خودروی خود هستید؟ بهترین گزینه برای شما خودروهای ژاپنی هوندا CR-V و تویوتا راو ۴ است.

مقاله پیش رو به شما کمک خواهد کرد تا با شناخت صحیح از نیازهای خود، بهترین خودروی شاسی‌بلند را انتخاب کنید.

شورولت اکوئیناکس؛ قیمت پایه: ۲۴,۵۷۴ دلار

شورولت پس از مدت‌ها بالاخره با نشان دادن انعطاف از خود، مسیر جدیدی در پیش گرفت و نتیجه آن مدل ۲۰۱۸ خودروی اکوئیناکس است. کابین کاربردی و راحت این خودرو موجب می‌شود سرنشینان از تکنولوژی‌های متعدد به‌کاررفته در آن لذت ببرند و به‌واسطه‌ی پیشرانه توربوشارژ آن، رانندگی لذت‌بخش و قدرتمندی تجربه کنند. به‌واسطه‌ی تغییرات گسترده در جدیدترین نسل این خودرو، می‌توان اکوئیناکس را به‌عنوان اولین و آخرین گزینه در انتخاب یک شاسی‌بلند خوب در نظر گرفت. اما با دانستن این حقیقت که هوندا، مدل جدیدی از خودروی CR-V را در سال ۲۰۱۷ به بازارها عرضه کرد؛ موجب خواهد شد در مورد انتخاب این شاسی‌بلند به‌عنوان گزینه نهایی کمی درنگ کنیم.

این خودرو در ۳ نسخه L ،LS و پریمیوم با پیشرانه‌های ۱.۵ تا ۲ لیتر بنزینی و دیزلی قابل سفارش است. در نسخه پایه این خودرو دارای پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری با توان خروجی ۱۷۰ اسب بخار در دور ۵۶۰۰ و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر در دور ۲۰۰۰ است و قوای محرکه توسط جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک انتقال داده می‌شود. مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌طور متوسط ۷ لیتر است. از مهم‌ترین امکانات این خودرو می‌توان به وجود ۶ درگاه USB، سیستم دوربین ۳۶۰ درجه معروف به زاویه دید پرنده، فضای مناسب کابین و استفاده از مواد باکیفیت، سیستم‌های کارپلی اپل و اندروید اتو و سیستم حرکت بین خطوط اشاره کرد.

قیمت نسخه پایه این خودرو برابر با ۲۴ هزار و ۴۷۵ دلار است.

Chevrolet-Equinox
Chevrolet-Equinox
Chevrolet-Equinox
Chevrolet-Equinox
Chevrolet-Equinox

هوندا CR-V؛ قیمت پایه: ۲۴,۹۸۵ دلار

به‌جرئت می‌توان لقب بهترین شاسی‌بلند تمام ادوار را به هوندا CR-V داد. این خودرو در مدل ۲۰۱۷ با طراحی جدید باز هم چشم علاقه‌مندان به این کلاس خودرویی را به خود جلب کرده است. مدل ۲۰۱۷ این خودروی ژاپنی قدرتمند‌تر، کاراتر، راحت‌تر و البته مجهز به آخرین و بیشترین تکنولوژی‌های روز صنعت خودروسازی است. هوندا CR-V را می‌توان بهترین و ایمن‌ترین پاسخ به این سؤال مهم و همیشگی خریداران دانست که: «کدام شاسی‌بلند بهتر است؟». این خودرو در بررسی انجام‌شده در تمام زمینه‌ها نسبت به ۵ رقیب خود عملکرد بهتری دارد.

این خودرو به پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز است. توان خروجی این پیشرانه ۱۸۴ اسب بخار در دور ۶۴۰۰ و گشتاور آن ۲۴۰ نیوتون متر در دور ۳۹۰۰ است. وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودروی محبوب ژاپنی از نوع تک دیفرانسیل بر عهده جعبه‌دنده اتوماتیک و CVT است. متوسط مصرف این خودروی بنزینی،۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به تکنولوژی‌های کمک‌راننده مانند حرکت بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی، چندین دوربین با زوایای مختلف، سنسور عقب جهت پارک همراه با سیستم هشدار ترافیک، درگاه‌های USB، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق اپل کارپلی و اندروید اتو و سیستم تهویه هوای مستقل برای جلو و عقب خودرو اشاره کرد.

قیمت نسخه پایه این خودرو برابر با ۲۴ هزار و ۹۸۵ دلار است.

HONDA CR-V
HONDA CR-V
HONDA CR-V
HONDA CR-V
هوندا CR-V

جیپ کامپَس؛ قیمت پایه: ۲۲,۰۹۰ دلار

جیپ کامپس نه‌تنها کوچک‌ترین خودروی شاسی‌بلند مورد بررسی در میان ۶ خودرو است؛ بلکه کمترین قیمت پایه را نیز در این میان به خود اختصاص داده است. بسیاری این خودرو را در یک کلاس پایین‌تر و معادل خودروی هوندا HR-V می‌دانند؛ اما باید بدانیم این خودرو در فول‌ترین مدل خود بیش از ۳۵ هزار دلار قیمت دارد و دومین خودروی شاسی‌بلند گران‌قیمت لیست ما خواهد بود؛ درحالی‌که خودروهای کلاس پایین‌تر معمولا در محدوده قیمتی ۲۰ هزار دلار قرار دارند. برند جیپ همواره جزو قوی‌ترین و باکیفیت‌ترین خودروهای جاده‌ای به شمار می‌رود. جیپ کامپس بر خلاف دیگر خودروها، توانایی حرکت در جاده‌های سخت و کوهستانی دارد و در شرایط بد آب و هوایی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

جیپ کامپس به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با توان خروجی ۱۵۸ اسب بخار در دور ۶۴۰۰ و گشتاور ۱۹۱ نیوتون متر در دور ۵۰۰۰ مجهز است. وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودروی ۴ چرخ محرک ساخت آمریکا، بر عهده جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته یا ۹ سرعته اتوماتیک است. متوسط مصرف این خودروی بنزینی، ۱۰.۳  لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به تکنولوژی‌های کمک‌راننده حرکت بین خطوط، صفحه نمایش ۸.۴ اینچی لمسی، قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم تهویه هوای مطلوب و کیفیت بالای تجهیزات به‌کاررفته در داخل کابین اشاره کرد.

قیمت نسخه پایه این خودرو برابر با ۲۲ هزار و ۹۰ دلار است که این قیمت، در مدل‌های فول تا ۳۵ هزار دلار بالا می‌رود.

JEEP COMPASS
JEEP COMPASS
JEEP COMPASS
JEEP COMPASS
JEEP COMPASS

کیا اسپورتیج؛ قیمت پایه: ۲۴,۰۹۵ دلار

کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ با طراحی جدید مدتی پیش موفق به دریافت عنوان بهترین شاسی‌بلند سال شده است. کیا با بهبود کیفیت این خودرو و مجهز کردن آن به تکنولوژی روز، در طول سالیان اخیر توانست بر هوندا CR-V غلبه کند و به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار خود را به همگان تحمیل کند. 

مدل بررسی در این مقاله مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری GDi با توان خروجی ۱۸۱ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۲۳۷ نیوتون متر در دور ۴۰۰۰ مجهز است. وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودروی ۴ چرخ محرک ساخت کره جنوبی، بر عهده جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته است. متوسط مصرف این خودروی بنزینی، ۱۰.۲  لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به کیفیت بالای کابین و تجهیزات به‌کاررفته در آن، صندلی‌ها عقب با قابلیت خوابیدن کامل، سیستم صوتی لمسی همراه با بلوتوث و درگاه USB، سیستم مسیریابی، اپل کارپلی و اندروید اتو، صندلی‌های چرم، گرم‌کن و سردکن صندلی، سقف پاناروما، آینه‌های برقی، سیستم صوتی هارمن-کاردن، سیستم هشدار ترافیک، سنسور نقطه کور و سیستم ترمز اتوماتیک اضطراری برخورد از پشت اشاره کرد.

قیمت نسخه پایه این خودرو برابر با ۲۴ هزار و ۹۵ دلار است.

KIA SPORTAGE 2017
KIA SPORTAGE 2017
KIA SPORTAGE 2017
KIA SPORTAGE 2017
KIA SPORTAGE 2017

مزدا CX-5؛ قیمت پایه: ۲۴,۹۸۵ دلار

شاسی‌بلند محبوب مزدا که پرفروش‌ترین خودروی این شرکت ژاپنی به شمار می‌رود، همواره در بین ۱۰ خودروی شاسی‌بلند با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار قرار داشته است. مزدا در مدل ۲۰۱۷ این خودرو را تا حد زیادی تغییر داده و نمایی جذاب‌تر به آن داده است. همچنین در بخش داخل و کابین، تغییراتی انجام شده و سیستم تعلیق خودرو نیز بهبود یافته است. به تمام این موارد، جدیدترین تکنولوژی‌های روز صنعت خودروسازی را اضافه کنید تا متوجه شوید که مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۷، خودرویی بسیار جذاب است.

این خودرو در مدل تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل (چهارچرخ محرک) و در ۳ تریم و آپشن موجود است. پیشرانه این خودروی ژاپنی، ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری با توان خروجی ۱۸۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۱۹۱ نیوتون متر در دور ۳۲۵۰ مجهز است. وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودروی ۴ چرخ محرک ساخت ژاپن، بر عهده جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته است. متوسط مصرف این خودروی بنزینی، ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم اختصاصی مزدا همراه با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، اتصال بلوتوث و درگاه USB، سیستم صوتی HD، چراغ‌های LED، کروز کنترل، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه خودرو (Head up)، سیستم هشدار ترافیک، سنسور نقطه کور، سیستم ترمز اتوماتیک اضطراری و سیستم حرکت بین خطوط اشاره کرد.

قیمت نسخه پایه این خودرو برابر با ۲۴ هزار و ۹۸۵ دلار است.

MAZDA CX-5
MAZDA CX-5
MAZDA CX-5
MAZDA CX-5
MAZDA CX-5

تویوتا راو 4؛ قیمت پایه: ۲۵,۳۷۰ دلار

نسل جدید خودروی تویوتا راو ۴ از سال ۲۰۱۳ وارد بازارهای جهانی شد. مدل ۲۰۱۷ این خودرو همچنان بر اساس مدل‌های پیشین آن طراحی شده که علت آن، موفقیت این خودرو طی سالیان گذشته و طراحی اصولی تویوتا برای این خودرو است. راو ۴ مدل ۲۰۱۷ در میان خودروهای مورد بررسی، دومین خودرو از لحاظ میزان مصرف سوخت و همچنین فضای کابین به شمار می‌رود. این خودرو نسبت به بقیه رقبا کمی صدای بیشتر دارد و سرنشینان عقب از سیستم تهویه مستقل بهره نمی‌برند و تویوتا همچنان در استفاده از قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو در این خودرو مقاومت می‌کند.

پیشرانه این خودروی ژاپنی، ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با توان خروجی ۱۷۶ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۲۳۳ نیوتون متر در دور ۴۱۰۰ مجهز است. وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودروی ۴ چرخ محرک ساخت ژاپن، بر عهده جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته است. متوسط مصرف این خودروی بنزینی، ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم صوتی JBL همراه با ۱۱ اسپیکر، کروز کنترل، سیستم دوربین ۳۶۰ درجه معروف به زاویه دید پرنده جهت پارک خودرو، سنسور نقطه کور، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، اتصال بلوتوث و درگاه USB اشاره کرد.

قیمت نسخه پایه این خودرو برابر با ۲۵ هزار و ۳۷۰ دلار است.

toyota rav4 2017
toyota rav4 2017
toyota rav4 2017
toyota rav4 2017
toyota rav4 2017
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات