گکسی تب اکتیو 2 یک تبلت میان رده خواهد بود

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ‌ در حال تولید نسل دوم تبلت اسپورت و مقام گلکسی تب اکتیو است.
تبلیغات

سامسونگ در سال ۲۰۱۵ به طور غیرمنتظره‌ یک تبلت جدید معرفی کرد. اگرچه در آن زمان تبلت‌های اسپورتِ مقاوم چندان در بازار رواج نداشت، اما کمپانی نامبرده تبلت اسپورت ۸ اینچی جدید خود را به همراه قلم استایلوس سی-پن معرفی کرد. این محصول گلکسی تب اکتیو نام داشت و شما می‌توانید تصویر آن را در بالای همین مطلب مشاهده کنید. شایان ذکر است که محصول نامبرده یک تبلت میان‌رده بود. با وجود اینکه اخیرا شاهد سقوط بازار تبلت‌ها هستیم، اما سامسونگ قصد دارد با معرفی نسل جدیدی از گلکسی تب اکتیو، ما را شگفت‌زده کند. این مدل جدید از نظر ابعاد و همچنین اندازه‌ی صفحه نمایش، به نسل کنونی‌اش شباهت خواهد داشت؛ اما مشخصات فنی داخلی آن ارتقا داده شده است. بنابراین به زودی شاهد رونمایی از گلکسی تب اکتیو ۲ خواهیم بود.

شاید برخی افراد به دلیل پلاستیکی بودن جنس بدنه‌ی تبلت گلکسی تب اکتیو سامسونگ، و نیز مشخصات فنی متوسط این محصول، معرفی نسل جدید این دستگاه را جدی ندانند‌، اما اگر کاربری بخواهد گلکسی تب اکتیو را خریداری کند، قطعا یکی از دلایل اصلی این انتخاب، مقاومت بالای محصول مورد بحث است. البته گلکسی تب اکتیو ۲ همانند گلکسی اس ۸ اکتیو، به جدیدترین مشخصات سخت‌افزاری روز دنیا مجهز نخواهد شد و همانطور که اشاره کردیم، این تبلت یک محصول میان‌رده خواهد بود.

بر اساس جزئیاتی که توسط بنچمارک معروف گیک‌بنچ منتشر شده، گلکسی تب اکتیو ۲ به پردازنده‌ی اکسینوس ۷۸۷۰ سامسونگ مجهز خواهد شد. این تراشه از چهار هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد که فرکانس کاری آن‌ها روی ۱.۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. حافظه‌ی رم تبلت نامبرده ۳ گیگابایت در نظر گرفته شده، اما متاسفانه حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی آن فقط ۱۶ گیگابایت است. از آنجا‌ که معمولا کاربران با تبلت‌های خود عکس و فیلم زیادی ثبت نمی‌کنند، بنابراین ۸ مگاپیکسلی بودن دوربین پشتی و ۵ مگاپبکسلی بودن دوربین جلویی گلکسی تب اکتیو ۲، چندان قابل توجه نخواهد بود.

مشخصاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، همیشه با معرفی نسل جدید این نوع محصولات، ارتقا داده می‌شوند. اما ظاهرا قرار نیست نمایشگر نسل جدید گلکسی تب اکتیو نسبت به صفحه نمایش مدل فعلی این‌ دستگاه تغییر کند و سامسونگ تصمیم دارد همچنان از یک نمایشگر با رزولوشن WXGA در تولید گلکسی تب اکتیو ۲ بهره ببرد. این یعنی وضوح تصویری محصول مورد بحث فقط ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است. علاوه بر این ابعاد کلی این‌ تبلت جدید مشابه مدل کنونی آن خواهد بود. بر اساس اطلاعاتی که در اسناد مربوط به اف‌سی‌سی نیز تایید شده، باتری این تبلت ظرفیتی ۴۴۵۰ میلی آمپر ساعتی خواهد داشت.

گلکسی تب اکتبو ۲

با توجه به اینکه تاکنون شایعات و خبرهای زیادی در مورد گلکسی تب اکتیو ۲ منتشر نشده، بنابراین همچنان سوالاتی زیادی در مورد این محصول بی‌پاسخ باقی می‌ماند. به عنوان مثال فعلا نمی‌دانیم که آیا نسل دوم‌ گلکسی تب اکتیو همانند مدل پیشین خود از قلم استایلوس سی-پن بهره خواهد برد یا خیر؟ یا سوال مهم‌تر اینکه با وجود روند رو به سقوط بازار کلی تبلت‌ها، آیا سامسونگ همچنان به فروش این تبلت کوچک اسپورت امیداور است؟

نظر شما در این‌ مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات