۱۱ شهریور: راه‌اندازی اولین موتور جستجوی جهان و معرفی فورد فالکون

شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
۲۴ سال پیش در چنین روزی، اولین موتور جستجوی اینترنتی جهان با نام W3Catalog شروع به کار کرد. از اتفاقات مهم دیگر امروز، معرفی خودروی فالکون از شرکت خودروسازی فورد است.
تبلیغات

۲۴ سال پیش در چنین روزی (۲ سپتامبر سال ۱۹۹۳)، اولین موتور جستجوی جهان با نام W3Catalog یا CUI WWW Catalog در مرکز تحقیقات دانشگاه جنوا شروع به کار کرد. توسعه‌دهنده‌ی این موتور جستجوی وب، اسکار نیستراش بود. این وب‌سایت جستجو به مدت ۳ سال فعالیت می‌کرد و سپس با موتورهای پیشرفته‌تر جایگزین شد.

از دیگر اتفاقات مهم این روز در دنیای فناوری، می‌توان به معرفی ابرکامپیوتر جدید شرکت IBM در سال ۱۹۹۷ اشاره کرد. پس از این‌که کامپیوتر دیپ بلو از این شرکت، توانست قهرمان شطرنج جهان یعنی گری کاسپاروف را شکست دهد، این شرکت پیشگام دنیای کامپیوتر تصمیم گرفت دستگاهی سریع‌تر و قوی‌تر تولید کند. در این روز، شرکت IBM ابرکامپیوتر RS/6000 SP را معرفی و ادعا کرد که این دستگاه به لطف استفاده از میکروچیپ‌های پیشرفته، ۵۸ درصد سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی است.

فورد فالکون

صنعت خودرو نیز در تاریخ ۲ سپتامبر، شاهد اتفاقی تاریخی بود. خودروی فورد فالکون در این روز و در سال ۱۹۵۹ به‌صورت رسمی معرفی شد. هنری فورد، این خودروی کوچک با مصرف سوخت بهینه را از طریق تلویزیون به مردم ۲۱ شهر معرفی کرد. فروش رسمی فالکون از ۸ اکتبر به‌عنوان مدل ۱۹۶۰ شروع شد. شعار فورد فالکون، «خودروی کوچک با احساس بزرگ» بود. این خودرو جزو اولین اتومبیل‌های کوچک آمریکایی بود که پس از سال‌ها تولید خودروهای بزرگ وارد بازار می‌شد. این تغییر ابعاد خودروها در صنعت خودروسازی آمریکا، به خاطر رقابت با خودروهای وارداتی اروپایی مانند فولکس واگن و فیات بود. رقیبان آمریکایی فورد فالکون در آن سال‌ها، خودروی کورور از شورولت و والیانت از کرایسلر بودند.

دیگر رویدادهای مهم ۱۱ شهریور (۲ سپتامبر)

۱۹۸۷ - شرکت فیلیپس ویدیو سی‌دی را معرفی کرد.

۱۹۹۳ - اتحاد ایالات متحده‌ی آمریکا و روسیه برای ساختن ایستگاه فضایی مشترک

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات