رویترز: وسترن دیجیتال نزدیک‌ترین گزینه برای تصاحب بخش حافظه توشیبا

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره توشیبا تصمیم گرفته است کسب و کار حافظه‌ی خود را در ازای ۱۸.۳ میلیارد دلار به گروهی که وسترن دیجیتال نیز در آن حضور دارد، واگذار کند.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، توشیبا تصمیم نهایی خود مبنی بر واگذاری کسب و کار تراشه‌های حافظه را اعلام کرده است و بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، گروهی که وسترن دیجیتال نیز در آن حضور دارد با پرداخت ۱۸.۳ میلیارد دلار، این بخش از کمپانی را در اختیار خواهد گرفت.

توشیبا روز چهارشنبه این تصمیم را به‌صورت رسمی اعلام خواهد کرد و حالا نهایی شدن آن منوط به تصمیم هیئت مدیره است که در روز ۲۰ سپتامبر تشکیل جلسه خواهد داد.

منابع نزدیک به این نکته اشاره کرده‌اند که توشیبا روز چهارشنبه و در جلسه‌ی هیئت مدیره، تصمیم نهایی خود را در رابطه با فروش بخش حافظه به یکی از سه مشتری اصلی اعلام خواهد کرد، حال آنکه مذاکرات با وسترن دیجیتال همچنان ادامه دارد.

سخنگوی توشیبا در پاسخ به آخرین شایعات منتشرشده در این خصوص، اعلام کرد که هنوز هیچ تصمیمی برای واگذاری بخش تراشه‌های این کمپانی گرفته نشده است. توشیبا در پی آن است که ضرردهی نیروگاه‌های اتمی متعلق به وستینگهاوس را در کشور آمریکا از طریق واگذاری بخش تراشه‌هایش جبران کند.

در کنار کنسرسیومی که از سوی وسترن دیجیتال حمایت می‌شود، دو کنسرسیوم دیگر نیز در پی تصاحب بخش تراشه‌های توشیبا هستند. یکی  از این کنسرسیوم‌ها که Sk Hynix‌ نیز در آن حضور دارد، چند روز پیش قیمت پیشنهادی خود را برای جلب نظر توشیبا افزایش داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات