قبول بلیت از طریق تراشه کاشت شده در بدن انسان در راه آهن سوئد

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکرویک، شرکت راه آهن سوئدی علاوه بر قبول بلیت الکترونیک، بلیت‌هایی را که در تراشه‌ی کاشت شده در بدن مسافران ثبت‌ شده باشد، قبول می‌کند.
تبلیغات

کمپانی سوئدی SJ به‌عنوان یک شرکت فعال در حوزه‌ی حمل و نقل ریلی در کشور سوئد، بلیت‌های الکترونیکی ذخیره‌شده در میکروچیپ‌هایی را که در بدن مسافرانش کار گذاشته باشند، قبول می‌کند. مسافرانی که تمایل به این روش دارند، باید میکروچیپ مورد نظر را در دست خود جاسازی کنند. پس از خرید بلیت به‌صورت الکترونیکی، اطلاعات آن روی میکروچیپ ذخیره می‌شود و کاربران می‌توانند تنها با نشان دادن چیپ به کنترل‌کنندگان بلیت، این مرحله را پشت سر بگذارند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، در این مرحله مأمور قطار با قرار دادن گوشی روی تراشه‌ی مورد نظر، اطلاعات مورد نیاز را دریافت و بلیت مسافر را چک می‌کند.

به‌طور حتم این روش برای افرادی مناسب است که به‌صورت مکرر همراه داشتن بلیت را فراموش می‌کنند، از این‌رو به‌کارگیری این روش بسیار کاربردی و جالب توجه است.

شاید تصویر کنید که چرا این کمپانی سوئدی برای اولین بار چنین روشی را مورد استفاده قرار داده است. جالب است بدانید که استفاده از روش‌های الکترونیک برای پرداخت در کشور سوئد طرفداران زیادی دارد؛ به‌طوری‌که تنها ۲ درصد از تراکنش‌های انجام‌شده در این کشور با استفاده از پول نقد انجام می‌شود.

البته شاید به‌کارگیری روش کاشت تراشه در کشور سوئد برای اولین بار انجام شده باشد؛ اما باید به این نکته اشاره کنیم که پیش از این نیز روش کاشت تراشه برای هویت‌سنجی و پرداخت مورد استفاده قرار گرفته است. ابتدای مردادماه سال جاری، یک کمپانی آمریکایی اعلام کرد که برای هویت‌سنجی و همچنین پرداخت هزینه‌های بوفه توسط کارمندانش، استفاده از تراشه‌های قابل کاشت در بدن را مورد استفاده قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات