امتیاز بنچمارک پردازنده‌ اینتل 8700K فاش شد

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نسل بعدی پردازنده‌های اینتل با اسم رمز کافی‌ لیک، ۵ اکتبر وارد بازار می‌شود. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه‌ی این محصولات شایعات بیشتری از این پردازنده‌ها به بیرون درز می‌کند.
تبلیغات

نسل بعدی پردازنده‌های اینتل با اسم رمز کافی‌ لیک، ۵ اکتبر وارد بازار می‌شود. اینتل روی کاغذ، تاریخ عرضه را ۲۲ آگوست اعلام کرده بود؛ ولی تاریخ واقعی عرضه‌ی این محصولات پنجم اکتبر خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید، اینتل برای اولین بار، تعداد هسته‌های موجود در پردازنده‌های رده‌بالای این رده را از ۴ به ۶ افزایش خواهد داد. همچنین پردازنده‌های Core i3 از ۲ هسته به ۴ هسته خواهند رسید. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه‌ی این محصولات، اطلاعات بیشتری از پردازنده‌های جدید، رسانه‌ای می‌شود. جدیدترین خبر، حاکی از فاش شدن امتیاز بنچمارک این پردازنده‌ها در نرم‌افزار گیک‌بنچ و روی مادربورد Z370 ای‌وی‌جی‌ای است.

امتیاز پردازنده 8700K در نرم‌افزار گیک‌بنچ

intel 8700K benchmark geekbench

اطلاعات بنچمارک حاکی از آن است که این پردازنده در تاریخ ۸ سپتامیر و با استفاده از سیستم عامل ویندوز ۱۰ مورد تست قرار گرفته است. امتیاز تک‌هسته‌ای این پردازنده ۵۷۷۳ و امتیاز چندهسته‌ای آن برابر با ۲۴۲۶۰ است. خوشبختانه سرورهای گیک‌بنچ برای مشاهده‌ی نتایج، به روی کاربران باز هستند. در این لینک می‌توانید نتیجه‌ی بنچمارک پردازنده‌ی 8700K را مشاهده کنید. در مقایسه با پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای نسل قبل یعنی 4770K که امتیاز ۵۷۲۴ را در تست تک‌هسته‌ای به دست آورده بود، نتایج مشابه است. ولی در بنچمارک چندهسته‌ای، امتیاز پردازنده‌ی 8700K برابر با ۲۴۲۶۰ در برابر ۱۸۷۷۹ پردازنده‌ی قدیمی‌تر است. مطمئنا دلیل اصلی این تفاوت امتیاز، به خاطر هسته‌های بیشتر پردازنده‌ی جدیدتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات