راکت فالکون هوی اسپیس ایکس در ماه نوامبر پرتاب خواهد شد

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در ادامه‌ی برنامه‌ی سفرهای فضایی شرکت اسپیس ایکس، ایلان ماسک اعلام کرده است که موشک فالکون هوی این شرکت در ماه نوامبر به‌صورت آزمایشی پرتاب خواهد شد.
تبلیغات

ایلان ماسک در صفحه‌ی اینستاگرام خود در پستی اطلاع داد که راکت فالکون هوِی جدید شرکت اسپیس ایکس در ماه نوامبر پرتاب خواهد شد؛ پرتاب این راکت قدم بعدی این شرکت برای برنامه‌ی ارسال انسان به مریخ است. این اطلاعیه بدین معنا است که پرتاب فالکون هوی نسبت به زمان‌بندی قبلی اعلام‌شده، با اندکی تأخیر همراه خواهد بود. اگر پرتاب آزمایشی فالکون هوی موفقیت‌آمیز باشد، لقب قوی‌ترین راکت عملیاتی دنیا را کسب خواهد کرد. در این راکت از ۲۷ پیشران راکت مرلین که هسته‌ی سه راکت فالکون ۹ را تشکیل می‌دهند، استفاده شده است که در لحظه‌ی جدایی فالکون هوی از سطح زمین، نیروی تراستی بالغ بر ۲.۳ میلیون کیلوگرم فراهم خواهند کر. فالکون هوی قادر است محموله‌ای ۵۴ هزار کیلوگرمی را به مدار زمین منتقل کند؛ در نتیجه توانایی حمل محموله‌ای ۲ برابر رقیب خود یعنی دلتا ۴ هوی دارد و اسپیس ایکس ادعا می‌کند که هزینه‌ی ارسال محموله از طریق فالکون هوی ۶۶ درصد ارزان‌تر از دلتا ۴ خواهد بود.

ماسک در صفحه‌ی توییتر خود نیز اطلاعات دیگری در مورد این راکت فاش کرده است؛ او به تشریح برنامه‌ی اسپیس ایکس برای بازیابی و امکان استفاده‌ی مجدد از بوسترهای این راکت می‌پردازد و بعد از آن مقدمات این هدف بلندپروازانه را با این جمله تکمیل می‌کند: «اگر ما خوش‌شانس باشیم.»

این خوش‌بینی محتاطانه به سخنان قبلی او در کنفرانس مرکز تحقیقات و توسعه‌ی بین‌المللی فضایی در واشنگتن برمی‌گردد. او در این کنفرانس گفت:

شانس بالایی وجود دارد که این پرنده نتواند با موفقیت در مدار زمین قرار گیرد و من می‌خواهم که انتظارات را برای این اتفاق آماده کنم.

اما ماه‌های آینده از جنبه‌های دیگری نیز باید برای ماسک هیجان‌انگیز باشد؛ او ماه سپتامبر را برای به‌روزرسانی برنامه‌ی سفر به مریخ در نظر گرفته است؛ همچنین در این ماه خودروی تسلا مدل ۳ با افزایش تولید همراه خواهد بود و شرکت ماسک پس از اولین آزمایش آسانسور خود، به پیشرفت در جهت کاهش تراکم در لس‌آنجلس ادامه خواهد داد. در ادامه شما را به دیدن ویدیوی منتشرشده توسط اسپیس ایکس دعوت می‌کنیم:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات