مشخصات ‎فنی نوکیا 8 در تصاویر واقعی آن فاش شد

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تصاویری واقعی از گوشی نوکیا ۸ منتشر شده است که نشان‌دهنده‌ی نمایشگر ۵.۲۵ اینچی و تراشه اسنپدراگون 835 این مدل هستند.
تبلیغات

تصاویر واقعی جدیدی از گوشی نوکیا ۸ منتشر شده است و به‌ نظر می‌رسد روی مدل مذکور، تعدادی برنامه‌ی بنچمارک به اجرا درآمده است که نتایج این بنچمارک‌ها، مشخصات سخت‎افزاری پرچم‏‌دار جدید نوکیا را فاش می‎کنند. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، گوشی پرچم‏‌دار نوکیا ۸ با شماره مدل TA-1012 به چیپ‏ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز شده است؛ این تراشه رده‎بالا از هشت هسته‎‌ی کریو Kryo 280 استفاده می‎کند که حداکثر فرکانس هسته‌‏های پردازشی به ۱.۹ گیگاهرتز می‏‌رسد. واحد پردازشگر گرافیکی (GPU) آدرنو ۵۴۰ برای گوشی نوکیا ۸ در نظر گرفته شده است.

اطلاعات فاش شده، هم‏‌چنین تأیید می‎کند که نمایشگر گوشی نوکیا ۸، ۵.۲۵ اینچی است؛ درحالی‌که در شایعات گذشته به عرضه این مدل با نمایشگر ۵.۳ اینچی اشاره شده بود. به‌هرحال، نمایشگر نوکیا ۸ در مقایسه با تعدادی از گوشی‎های پرچم‌دار امسال کوچک‌تر است، اما به دلیل عرضه این گوشی با نمایشگر Quad HD، تراکم پیکسلی آن ۵۵۴ پیکسل در هر اینچ است.

دیگر مشخصاتی که تصاویر منتسب به نوکیا ۸ در اختیارمان قرار می‌‏دهند، به عرضه این مدل با ۴ گیگابایت حافظه رم و سیستم‎عامل اندروید ۷.1.1 نوقا اشاره دارند؛ البته مدتی پیش، یک مدل از پرچم‌دار جدید نوکیا با سیستم‌‏عامل اندروید O (نسخه جدید سیستم‎عامل اندروید) فاش شد و گمان می‌رود نوکیا ۸ اولین گوشی غیر گوگلی با سیستم‏‌عامل اندروید O باشد.  

با اینکه تصاویر فاش شده جزئیات چندانی ارائه نمی‌دهند، به نظر می‌رسد که این تصاویر واقعی باشند؛ زیرا با تصاویری که پیش‏‌تر از نوکیا ۸ به دست آمده است، مطابقت دارند.

مشخصات نوکیا 8

مشخصات فنی و طراحی گوشی پرچم‌دار نوکیا ۸ طی چند ماه گذشته، در شایعات مختلفی فاش شده است و اگر گمانه‌‏زنی‌‏های پیشین صحت داشته باشند، مدل پایه گوشی پرچم‏‌دار جدید نوکیا با ۴ گیگابایت رم، ارزا‌‌ن‌‏قیمت‏‌ترین نسخه از نوکیا ۸ خواهد بود. انتظار می‎رود مدلهای قدرتمندتری از نوکیا ۸ با حافظه رم و حافظه داخلی بیشتر عرضه شود.

اچ‌ام‌‏دی گلوبال در نظر دارد گوشی پرچم‌دار نوکیا ۸ را در روز چهارشنبه، ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد) معرفی کند. البته نوکیا ۸ تنها محصول جدید این سازنده فنلاندی نخواهد بود؛ گمان می‏‌رود حداقل گوشی ارزان‏‌قیمت نوکیا ۲ به همراه پرچم‌دار جدید نوکیا به‌صورت رسمی معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات