فیسبوک اپلیکیشن Groups را تا یکم سپتامبر تعطیل می‌کند

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک تصمیم گرفته است اپلیکیشن مخصوص گروه‌های شبکه‌ی اجتماعی‌اش را تا یکم سپتامبر تعطیل کند.
تبلیغات

کمپانی فیسبوک علاقه‌ی زیادی به تجربه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های متنوع دارد. از گذشته شاهد انتشار اپلیکیشن‌های مختلفی از سوی این شرکت بوده‌ایم که برخی از آن‌ها نظیر پیام‌رسان مسنجر موفقیت خوبی کسب کردند، اما در مقابل برخی دیگر در جذب کاربران توفیق چندانی به دست نیاورند. آخرین مورد آن‌ها، اپلیکیشن گروپز است که به‌زودی توسط فیسبوک تعطیل خواهد شد.

برای کسانی که با این اپ آشنا نیستند، وظیفه‌ی اصلی آن ارائه‌ی سرویسی مشابه پیام‌رسان مسنجر است؛ با این تفاوت که بر گروه‌های فیسبوک متمرکز دارد. به عبارت دیگر، ایده‌ی اصلی آن‌، سرویس‌دهی به کاربرانی است که زمان زیادی را صرف گروه‌های مختلف فیسبوک می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کند  به‌صورت هم‌زمان با گرو‌ه‌های خود در تعامل باشند.

روی کاغذ، ایده‌ی ساخت آن چندان بد به نظر نمی‌آمد؛ اما در عمل افراد زیادی برای استفاده از گروه‌ها نیازی به یک اپلیکیشن اختصاصی ندارند. به همین دلیل فیسبوک ترجیح می‌دهد منابع خود را در جای دیگری متمرکز کند. بر طبق اعلام فیسبوک، این تصمیم بدین مفهوم نیست که گروه‌ها حذف خواهند شد؛ اما آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تلاش خود برای بهبود ویژگی‌های آن را به‌جای گروپز، صرف اپلیکیشن اصلی فیسبوک کنند.

در نتیجه اگر جزو معدود افرادی هستید که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، تا یکم سپتامبر بیشتر فرصت ندارید؛ زیرا پس از آن این اپلیکیشن تعطیل خواهد شد، بنابراین بهتر است از هم‌اکنون به استفاده از گروه‌ها از طریق اپلیکیشن اصلی فیسبوک عادت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات