فرانسه و آلمان خواستار مالیات بیشتری از گوگل و اپل شدند

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دولت‌های فرانسه و آلمان قصد دارند از شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی مثل گوگل، اپل، فیسبوک و آمازون درخواست کنند که سهم مالیات خود را افزایش دهند.
تبلیغات

اتحادیه‌ی اروپا شرایط مالیاتی خوب و سبکی برای شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری ایجاد کرده است. این موضوع، با اینکه کار را برای شرکت‌های فناوری راحت می‌کند، ولی موضوع جالبی برای دولت‌ها محسوب نمی‌شود. شرکت‌های بزرگ آمریکایی با اینکه سود زیادی در این کشورها به‌دست می‌آورند، ولی مالیات کمی پرداخت می‌کنند. این موضوع سبب شده است که کشورهای آلمان و فرانسه از شرکت‌های اپل، گوگل، فیسبوک و آمازون بخواهند که سهم مالیات واقعی خود را پرداخت کنند.

برونو لومه، وزیر دارایی دولت فرانسه، می‌گوید:

اروپا باید یاد بگیرد که از منابع مالی خود با جدیت بیشتری دفاع کند. چین و آمریکا این کار را به درستی انجام می‌دهند.
مالیات اپل

مبحث مالیات شرکت‌های فناوری در کشورهای اروپایی، یک مشکل جدی محسوب می‌شود؛ کشورهایی مثل ایرلند و لوکزامبورگ نرخ مالیات کمی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته‌اند. این موضوع سبب شده است که شرکت‌های بزرگ آمریکایی دنیای فناوری، دفاتر خود را در این کشورها تأسیس کنند و از پرداخت مالیات کم، سود زیادی به‌دست آورند؛ اما کشورهایی مثل فرانسه و ایتالیا اعتقاد دارند که در حقشان اجحاف می‌شود. سال گذشته، کمیسیون اروپا به شرکت اپل دستور داد که ۱۵.۳ میلیارد دلار مالیات عقب افتاده‌اش را پرداخت کند.

ماه گذشته هم کشورهای آلمان و فرانسه، موضوع مالیات شرکت‌های فناوری را بررسی کردند و قرار شد که نرخ جدید مالیات را در جلسه‌ی رسمی اتحادیه‌ی اروپا در مهرماه اعلام کنند. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات