بلومبرگ: اپل واچ سری 3 مجهز به تراشه LTE همراه آیفون 8 رونمایی می‌شود

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آخرین اخبار حاکی از آن هستند که اپل قصد دارد از اپل واچ سری ۳ با ظاهری متفاوت در کنار آیفون‌ ۸ طی مراسم ماه سپتامبر رونمایی کند.
تبلیغات

ساعاتی پیش اخبار جدید و جالب توجهی در مورد اپل واچ منتشر شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اپل در نظر دارد نسل جدید ساعت هوشمند خود، اپل واچ سری ۳، را هم‌زمان با رونمایی از آیفون‌های جدیدش معرفی کند. همان‌طور که می‌دانید، اپل آیفون‌های جدید خود را که شامل آیفون ۸ می‌شود، طی مراسمی در سپتامبر سال جاری رونمایی خواهد کرد. به گزارش بلومبرگ، اپل واچ جدید با بهره‌گیری از فرم‌فکتوری متفاوت با نسل‌های پیش و قابلیت اتصال به شبکه‌های مخابراتی راهی بازار خواهد شد تا وابستگی کمتری به آیفون داشته باشد.

در حال حاضر، برای استفاده بهینه از اپل واچ، این ساعت هوشمند باید به آیفون‌ها متصل باشد تا از این طریق بتواند ویژگی‌هایی نظیر استریم موسیقی، دانلود مسیرها برای هدایت کاربر روی نقشه و ارسال پیام را در اختیار کاربران قرار دهد. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، اپل واچ سری ۳ با بهره‌گیری از تراشه LTE می‌تواند مستقل‌تر از پیش باشد. این ساعت هوشمند قرار است اواخر سال جاری میلادی راهی بازار شود.

اینتل تراشه‌ی LTE مورد نیاز برای این تراشه را توسعه خواهد داد. در صورتی که اطلاعات ارائه‌شده توسط یکی از منابع نزدیک به اینتل صحیح باشد، تأمین تراشه اپل واچ را باید موفقیت بزرگی برای این کمپانی خواند. کوالکام لقب بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تراشه‌های ارتباطی برای آیفون‌های اپل را در اختیار داشت؛ حال آنکه تیره شدن روابط بین دو کمپانی، اینتل را به‌عنوان جایگزینی بالقوه مطرح کرده است.

اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک حکایت از این دارد که اپل در حال مذاکره با اپراتورهای مخابراتی آمریکایی و اروپایی است تا از اپل واچ سری ۳ پشتیبانی کنند. یکی از منابع به این نکته اشاره کرده است که احتمالا پشتیبانی از این ساعت هوشمند، در ابتدا تنها محدود به کاربرانی خواهد شد که از آیفون استفاده می‌کنند. هرچند اپل و اینتل در خصوص این ساعت هوشمند اظهار نظری نکرده‌‌اند، اما احتمال تأخیر در عرضه اپل واچ سری ۳ مجهز به تراشه‌ی LTE وجود دارد؛ چراکه شماری از گمانه‌ها به تعویق افتادن عرضه‌ی این ساعت را مربوط به سال گذشته می‌دانند و احتمال تأخیر دوباره برای عرضه در سال ۲۰۱۸ را مطرح کرده‌اند.

هرچند اپل واچ بخش کوچکی از درآمد اپل را تشکیل می‌دهد؛ اما تیم کوک، مدیرعامل اپل، اعلام کرده که این ساعت هوشمند با فاصله‌ی بسیار زیاد، پرفروش‌ترین ساعت هوشمند موجود در بازار است.

قرار گرفتن تراشه‌ی LTE درون اپل واچ سری ۳ بی‌شک به افزایش فروش این ساعت هوشمند کمک شایانی خواهد کرد. سال گذشته اپل نسل جدید اپل واچ را با بهره‌گیری از سنسور GPS راهی بازار کرد که از نظر عملکرد در مقایسه با نسل اول این ساعت هوشمند مستقل‌تر بود. اپل در نظر داشت امکان بهره‌گیری از تراشه‌ی LTE را نیز به همراه نسخه‌ی سال گذشته راهی بازار کند؛ اما به نظر می‌رسد مشکلات مربوط به عمر باتری باعث شده است این ویژگی با تأخیر همراه باشد.

علاوه بر پشتیبانی از تراشه‌ی LTE، اپل تغییرات نرم‌افزاری را نیز مد نظر قرار داده است؛ به‌طوری‌که انتشار WatchOS 4 که پاییز امسال در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، امکان استفاده از دستورات صوتی بیشتر برای سیری و اتصال به دستگاه‌های ورزشی را نیز فراهم می‌کند. ضمنا باید به امکان پرداخت از طریق iMessage اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات