قابلیت تشخیص چهره حتی هنگام قرارگیری آیفون 8 روی میز هم کار می‌کند

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا فناوری تشخیص چهره‌ آیفون ۸ به‌قدری هوشمند است که می‌تواند حتی در شرایطی که گوشی روی میز قرار دارد، عملیات تشخیص چهره و باز کردن قفل دستگاه را انجام دهد.
تبلیغات

با انتشار فرم‌ور اسپیکر هوشمند هوم‌پاد، تا‌کنون بارها شاهد درز کردن جزئیاتی در مورد گوشی آیفون ۸ بوده‌ایم و ظاهرا انتشار این نوع خبرها تمامی ندارد. البته هنوز نمی‌توان با اطمینان کامل در مورد اطلاعاتی که بر اساس فرم‌ور یادشده به دست آمده است صحبت کرد؛ ولی توسعه‌دهندگان همچنان به‌سختی در کدهای موجود به دنبال جزئیات جدیدی در مورد آیفون بعدی اپل هستند. جای تعجب نیست که جدیدترین خبر منتشرشده بر اساس فرم‌ور هوم‌پاد، به ویژگی PearlID یا همان فیس‌ آی‌دی آیفون ۸ مرتبط است. بر اساس اطلاعاتی که اخیرا به دست آمده، به نظر می‌رسد این ویژگی حتی در شرایطی که آیفون روی یک میز قرار گرفته باشد، می‌تواند چهره‌ی کاربر را به‌خوبی بررسی کند و در صورت تطابق، قفل دستگاه را باز کند.

اگر Pearl ID یا فیس آی‌دی در گوشی آیفون ۸ جایگزین سنسور تشخیص اثر انگشت تاچ آی‌دی شود، مسلما باید استفاده از آن در هر شرایطی بسیار آسان باشد. اکنون مادامی که گوشی‌های آیفون از طرف نمایشگر روی میز قرار نگرفته باشند، کاربران می‌توانند به‌راحتی به سنسور اثر انگشت تاچ‌ آی‌دی دسترسی داشته باشند. احراز هویت بر اساس چهره و چشم محدودیت‌هایی به دنبال دارد و مثلا برای بهره گرفتن از این ویژگی‌ها باید زاویه‌ی قرارگیری کاربر نسبت به سنسور در محدوده‌ی خاصی باشد. به عبارتی برای اینکه سنسور تشخیص چشم یا چهره بتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد، باید از جهتی مناسب به آن نگاه کنید.

همچنان که به زمان معرفی آیفون ۸ نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات جالب بیشتری در مورد این محصول از فرم‌ور اسپیکر هوشمند هوم‌پاد به دست می‌آید. توسعه‌دهندگان در بخشی از کدهای فرم‌ور یادشده با عبارت «com.apple.accessibility.resting.pearl.unlock» مواجه شده‌اند. با کمی دقت به این خط کد، می‌توان گفت که آیفون ۸ حتی هنگامی که روی یک سطح صاف قرار گرفته باشد، می‌تواند عملیات تشخیص چهره را به‌خوبی انجام دهد. اگرچه این قابلیت به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مخصوص افراد ناتوان جسمی در نظر گرفته شده است، اما باز هم استفاده از آن می‌تواند برای کاربرانی که مشکل جسمی خاصی ندارند هم لذت‌بخش باشد. بر اساس اطلاعاتی که در فرم‌ور هوم‌پاد مشاهده‌ شده است، ظاهرا سنسور فیس آی‌دی برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز در دسترس قرار خواهد داشت. بدین ترتیب اگر فیس آی‌دی در گوشی هوشمند آیفون ۸ اپل جایگزین کامل سنسور اثر انگشت تاچ‌ آی‌دی شود، چندان تعجب نخواهیم کرد. البته هنوز تأییدیه‌ی رسمی در این زمینه وجود ندارد تا مشخص شود سرانجام اپل چه تصمیمی برای روش‌های احراز هویت آیفون ۸ گرفته است.

تاکنون هیچ یک از جزئیات مورد اشاره به‌طور کامل و واضح تعریف نشده‌اند. یکی از جزئیات دیگر مطرح‌شده در مورد آیفون ۸ کمی رمزآلود به نظر می‌رسد. در فرم‌ور هوم پاد بخشی با عنوان «PEARL_AUTOLOCK_FOOTER» دیده شده که برخی از توسعه‌دهندگان را کمی مبهوت و سردرگم کرده است. گفته می‌شود که شاید این بخش به قفل کردن خودکار آیفون هنگامی که چهره تشخیص داده نشود مربوط باشد؛ در این شرایط عملکرد این قسمت تقریبا مخالف عملکرد حالت مطالعه خواهد بود. برای یادآوری اشاره می‌کنیم که با فعال کردن حالت مطالعه، بر اساس شرایطی خاص، گوشی‌ هوشمند جلوی خاموش شدن نمایشگر را می‌گیرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات