آمار واردات خودروهای خارجی به ایران اعلام شد

یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گمرک ایران طی گزارشی، تعداد خودروهای ورودی به کشور از مبادی مختلف در ۴ ماه نخست سال جاری را اعلام کرد.
تبلیغات

گمرک جمهوری اسلامی ایران آخرین آمار مربوط به واردات خودرو طی چهارماهه نخست سال جاری را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، تعداد ۲۶ هزار و ۶۶۶ دستگاه خودرو به ارزش تقریبی ۷۵۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۵۳ دلار از مبادی مختلف وارد کشور شده است. همچنین ارزش کل خودرو و قطعات واردشده به ایران در این مدت‌زمان، رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار، معادل ۳,۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بر پایه این گزارش، بخش عمده خودروهای ورودی به ایران، ابتدا وارد امارات متحده عربی و سپس به ایران بارگیری شده‌اند. لذا در مجموع ۲۱,۵۴۸ دستگاه خودرو به ارزش ۵۷۷ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۳۶۱ دلار از مجموع ۲۶ هزار خودروی ورودی به کشور، از امارات عربی به ایران منتقل شده است. 

نکته قابل توجه در این گزارش، تعداد خودروهای واردشده از کشور چین است. بر اساس اعلام گمرک، تا پایان تیرماه تنها ۱۲۵ دستگاه خودرو به ارزش تقریبی ۸۰۰ هزار دلار از مبدأ چین وارد ایران شده است. در سوی مقابل، ۱۳۴۳ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۷۴ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار از کشور آلمان به ایران آمده است. فرانسه نیز به‌عنوان یکی از شرکای اصلی ایران و فعال در بازار خودروی کشور در مدت‌زمان مشابه، در مجموع ۳۵۵ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۵ میلیون دلار به ایران صادر کرده است.

کره جنوبی نیز به‌عنوان یکی از کشورهای مهم صادرکننده خودرو به ایران، در ۴ ماه نخست سال، ۶۷۵ دستگاه خودرو به ارزش تقریبی ۱۷ میلیون و ۶۰۱ هزار دلار روانه ایران کرده است. دیگر کشور خودروساز و صاحب سبک منطقه شرق آسیا یعنی ژاپن نیز به واسطه صادرات ۱۲۴ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۴ میلیون و ۷۱۸ هزار دلار، از جمله مهم‌ترین مبادی ارسال خودرو به کشور به شمار می‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات