چرا سامسونگ باید دکمه بیکسبی را حذف کند

یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دستیار هوشمند گلکسی اس ۸ با دکمه فیزیکی بیکسبی فعال می‌شود؛ ولی به نظر می‌رسد حذف این دکمه گزینه بهتری باشد.
تبلیغات

چندی پیش سامسونگ بالاخره نسخه انگلیسی بیکسبی،‌ دستیار صوتی هوشمند گلکسی اس ۸ را راه‌اندازی کرد. از طرفی نرخ آهسته و کند توسعه بیکسبی قابل درک است؛ بیکسبی نسبت به دیگر دستیارهای صوتی پیچیدگی بیشتری دارد و باید بتواند هر کاری را که قبلا با لمس انجام می‌دادید، با صوت انجام دهد. از طرف دیگر، چندین ماه از عرضه پرچم‌داران گلکسی سامسونگ گذشته است و در خارج از کره جنوبی، بیکسبی تنها به زبان انگلیسی و در ایالات متحده عرضه شده است. این موضوع چندان خوب نیست.

دیگر لهجه‌های زبان انگلیسی باید بیشتر منتظر بمانند و هنوز حرفی در مورد زبان‌هایی مانند آلمانی، اسپانیایی و چینی گفته نشده است. زمان تقریبی عرضه زبان آلمانی، سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ است. اما صفحه وب مرتبط با این زبان در وب‌سایت سامسونگ حالا خطای ۴۰۴ می‌دهد و به نظر نمی‌رسد که تا سال ۲۰۱۸، بیکسبی از هیچ زبان غربی به‌جز انگلیسی پشتیبانی کند.

در برخی مناطق که زبان محلی چندان مورد توجه سامسونگ نیست، مثل هلند، ژاپن و رومانی، شاید تنها استفاده کاربران از بیکسبی و دکمه فیزیکی‌ آن، گفتن جمله «سلام بیکسبی» باشد. در هر صورت، کاربران چنین کشورهایی نباید انتظار داشته باشند که بیکسبی از زبان آن‌ها پشتیبانی کند.

نکته دیگر این است که بیکسبی در حال حاضر تنها از چند اپلیکیشن سامسونگ پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از اپلیکیشن‌های دیگر توسعه‌دهندگان به زمان بیشتری نیاز دارد.

این وضعیت با توجه به اینکه در زمان رونمایی از گلکسی اس ۸، بیکسبی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی بود که سامسونگ معرفی کرد، چندان جالب نیست. این تأخیر زمانی قابل توجه می‌شود که دستیار صوتی بیکسبی با یک دکمه فیزیکی در سمت چپ گوشی فعال می‌شود.

شاید فکر کنید که می‌توان دکمه بیکسبی را پس از مدتی فراموش کرد. اما ترکیبی از محل قرارگیری بد آن و این موضوع که این دکمه بر همه ورودی‌ها اولویت دارد، باعث می‌شود که دکمه بیکسبی یک مزاحمت همیشگی باشد.

بیکسبی

شاید آزاردهنده‌ترین مورد زمانی باشد که قصد دارید دوربین را فعال کنید. شما باید برای این کار دو بار دکمه بیکسبی را بفشارید؛ اما تقریبا غیرممکن است که بتوان ضربه‌ای آرام به دکمه‌ی بیکسبی زد و شاید مجبور باشید چندین بار ضربه‌ها را تکرار کنید تا دوربین فعال شود.

نکته دیگر این است که دکمه بیکسبی، دستیار صوتی بیکسبی را در هر حالتی باشید، حتی زمانی که از دوربین استفاده می‌کنید، فعال می‌کند. به‌عنوان مثال، زمانی که قصد دارید از دکمه بیکسبی به‌عنوان میانبر برای فعال کردن دوربین استفاده کنید، گلکسی اس ۸ تلاش می‌کند که هر دو را هم‌زمان راه‌اندازی کند.

نکته آزاردهنده دیگر در مورد دکمه بیکسبی این است که صفحه قفل گوشی را نیز دور می‌زند. زمانی که گوشی را جیب خود بیرون می‌آورید و دکمه بیکسبی را می‌فشارید، پیام بی‌فایده «سلام بیکسبی» ظاهر می‌شود.

مجموعه همه این موارد آزاردهنده، باعث می‌شود حس بیزاری و انزجار نسبت به بیکسبی به وجود بیابد. مهم نیست دکمه بیکسبی در آینده ممکن است کارهای مفیدی انجام دهد؛ تا آن زمان این ویژگی یک مورد غیر ضروری و بی‌فایده، در یک گوشی کاملا مفید و کاربردی است. در حال حاضر می‌توان بیکسبی را نادیده گرفت؛ اما وجود یک دکمه فیزیکی باعث می‌شود نتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

چشم‌انداز سامسونگ برای بیکسبی عالی است. اگر این چشم‌انداز اجرایی شود، یک قدم به تعامل کلامی انسان و کامپیوتر در فیلم‌های استار ترک نزدیک می‌شویم. اما دکمه فیزیکی بیکسبی باید حذف شود. راه‌های زیادی وجود دارد که بتوان بیکسبی را فعال کرد؛ حتی زمانی که گوشی خاموش باشد. به‌عنوان مثال می‌توان دو بار ضربه زدن به دکمه افزایش صدا را جایگزین دکمه بیکسبی کرد که امکان انجام تصادفی آن نیز بسیار کم است.

در بهترین حالت می‌توان گفت که رفتار و محل قرار گرفتن دکمه بیکسبی نشان از عدم بلوغ دارد و در بدترین حالت، این دکمه دلیلی برای نخریدن پرچم‌داران سامسونگ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات