اپل نسخه‌ای از اپل واچ با پشتیبانی از LTE توسعه می‌دهد

یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌های فعلی اپل واچ به آیفون وابسته هستند؛ اما اپل در حال توسعه‌ی نسخه‌ای از ساعت هوشمند خود است که از LTE پشتیبانی می‌کند و عملکرد مستقل دارد.
تبلیغات

اپل در حال توسعه نسخه‌ای از اپل واچ است که می‌تواند مستقیما به شبکه‌های موبایل متصل شود و به این ترتیب وابستگی کمتری به آیفون خواهد داشت. در حال حاضر، اپل واچ برای کارهایی همچون دریافت نوتیفیکیشن یا برقراری تماس باید در نزدیکی آیفون باشد. نسخه‌ای از اپل واچ جدید از چیپ LTE بهره خواهد برد و تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار می‌شود.

بر اساس گفته‌های منابع آگاه، مودم LTE برای این نسخه از اپل واچ توسط اینتل تأمین می‌شود. این موضوع می‌تواند برای اینتل یک برد محسوب شود؛ چون اینتل سال‌ها است تلاش می‌کند تا قطعات خود را در تعداد بیشتری از محصولات اپل جای دهد. کوالکام تأمین‌کننده اصلی مودم برای آیفون و دیگر محصولات اپل بوده، اما دعوای حقوقی این دو شرکت باعث شده است تا اپل به اینتل روی آورد.

بر اساس اظهارات منابع آگاه، اپل در حال مذاکره با اپراتورهای اروپا و آمریکا در مورد این نسخه از اپل واچ است. اپراتورهایی که از نسخه‌ی LTE اپل واچ پشتیبانی می‌کنند، کمتر از آن‌هایی خواهند بود که از آیفون پشتیبانی می‌کنند. البته اپراتورهای ورایزن، اسپرینت، AT&T و تی‌موبایل در ایالات متحده از نسخه LTE اپل واچ پشتیبانی خواهند کرد و آن را به فروش می‌رسانند. همچنین این احتمال وجود دارد که معرفی این نسخه بعد از سال ۲۰۱۷ باشد. اپل پیش از این نیز عرضه‌‌ی اپل واچ با قابلیت LTE را به تأخیر انداخته است.

اگرچه اپل واچ فروش کمی نسبت به دیگر محصولات اپل دارد، اما در حال حاضر پرفروش‌ترین ساعت هوشمند در دنیا است. در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ فروش اپل واچ ۵۰ درصد افزایش داشته است. با این حال در رده گجت‌های پوشیدنی، اپل در رتبه سوم و بعد از شرکت‌های شیائومی و فیت‌بیت قرار می‌گیرد. اپل میزان دقیق فروش اپل واچ را مشخص نمی‌کند.

جین مانستر، بنیان‌گذار Loup Ventures، می‌گوید:

این گام، حرکتی انقلابی خواهد بود. اگر آن‌ها محصولی تولید کنند که به آیفون وابسته نباشد، مسیر جدیدی برای تجارت خود ایجاد می‌کنند. اما طول عمر باتری مسئله‌ای مهم برای چنین ساعتی خواهد بود.

سال گذشته اپل با عرضه‌ی اپل واچ مجهز به جی‌پی‌اس، استقلال ساعت هوشمند خود را بیشتر کرد. وجود جی‌پی‌اس باعث می‌شود کاربر بتواند فاصله‌ای که هنگام دویدن و قدم زدن طی می‌کند، به‌طور دقیق محاسبه کند. اپل قصد داشت نسخه LTE اپل واچ را سال گذشته عرضه کند، اما به دلایل مشکلات باتری از این کار صرف‌ نظر کرد.

اپل علاوه بر افزودن چیپ LTE قصد دارد تغییرات نرم‌افزاری نیز در این محصول ایجاد کند. واچ اواس ۴ با قابلیت‌هایی همچون اتصال به وسایل ورزشی، پرداخت اینترنتی در iMessage و نشان دادن اخبار جدید، در پاییز عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات