خسارتی که هکرها به HBO وارد کردند فراتر از بازی تاج و تخت است

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارشی جدید، حجم خسارت‌ وارده به شبکه‌ی HBO در پی هک شدن سرورهای این شبکه، بیش از برآوردهای قبلی است.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، اعلام شد که گروهی از هکرها موفق به هک سرورهای شبکه‌ی HBO شده‌‌ و فیلم‌نامه‌ی قسمت چهارم از فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت را به سرقت برده‌اند. علاوه بر این، قسمت‌هایی از دیگر سریال‌های پخش نشده‌ی این شبکه‌ نیز به بیرون درز کرد. اکنون گزارشی جدید نشان می‌دهد که خسارت وارده به شبکه‌ی HBO از آنچه در ابتدا تصور می‌شد بزرگ‌تر است و هکرها موفق به سرقت حجم عظیمی از داده به میزان ۱.۵ ترابایت شده‌اند.

شرکت امنیتی مسئول بررسی پیامدهای این حادثه، در گفتگو با گوگل اظهار کرد که هکرها هزاران برگه از اسناد داخلی کمپانی هوم باکس آفیس (HBO) را سرقت کرده‌اند.

طبق گزارش وب‌سایت ورایتی، هکرها اطلاعات به‌شدت حساسی شامل داده‌های مربوط به کارکنان و حتی دسترسی به ایمیل داخلی شرکت را به سرقت برده‌اند.

هکرها متنی را به‌صورت آنلاین منتشر کرده‌اند که نشان‌دهنده‌ی دسترسی آن‌ها به اطلاعات شخصی یکی از مدیران اجرایی HBO نظیر حساب‌های آنلاین، اشتراکات روزنامه، حساب بانکی و سرویس‌های شخصی سلامتی است.

هکرها ظاهرا تأیید کرده‌اند که به‌زودی اطلاعات بیشتری منتشر خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که آن‌ها در قبال این اطلاعات خواستار چه چیزی هستند؛ اما به نظر می‌رسد که قصد آن‌ها تنها سرقت قسمت‌های سریال بازی تاج و تخت یا دیگر سریال‌های پخش نشده‌ی این شبکه نبوده است.

HBO تأیید کرده است که بدون فاش کردن ماهیت اسناد به مسروقه، در حال همکاری با مقامات پلیس است. این شبکه در بیانیه‌ی هفته‌ی گذشته خود اعلام کرد:

شبکه‌ی HBO اخیرا مورد یک حمله‌ی سایبری قرار گرفته که منجر به سرقت رفتن اطلاعات شخصی ما شده است. ما به‌سرعت شروع به تحقیق و بررسی درباره‌ی این حادثه کرده‌ایم و در حال همکاری با مقامات پلیس و شرکت‌های امنیتی هستیم. حفاظت از اطلاعات، اولویت اصلی HBO محسوب می‌شود و ما به‌طور جدی مسئولیت حفاظت از اطلاعاتمان را بر عهده می‌گیریم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات