تلویزیون های اولد ال جی بازار جهانی را تغییر می‌دهند

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی با سرمایه‌گذاری کلان در بخش تولید پنل‌ اولد بزرگ، تغییراتی در این بازار ایجاد خواهد کرد.
تبلیغات

شرکت ال‌جی دیسپلی مبلغی نزدیک به ۱۰ تریلیون وون (۸.۸۶ میلیارد دلار) برای راه‌اندازی سه کارخانه‌ی جدید تولید پنل‌ بزرگ اولد سرمایه‌گذاری می‌کند. تحقیقات اولیه‌ نشان می‌دهند که گسترش خطوط تولید ال‌جی دیسپلی به‌قدری زیاد خواهد بود که بتواند در واقع بازار پنل‌های اولد بزرگ و به‌خصوص تلویزیون‌های مجهز به نمایشگرهای اولد را نیز گسترش دهد. نزدیک به ۲.۸ تریلیون وون از کل مبلغ سرمایه‌گذاری ال‌جی دیسپلی برای راه‌اندازی خط تولید اولد 10.5G در کارخانه‌ی پاجو صرف خواهد شد. همچنین ۱.۸ تریلیون وون برای افتتاح خط تولید اولد 8.5G در گوانژو چین و نهایتا ۵ تریلیون وون به‌منظور تأمین سرمایه‌های مورد نیاز برای ساخت خط تولید اولد 6G در پاجو در نظر گرفته شده است. خط تولید 6G پاجو به‌طور تخصصی پنل‌های منعطف اولد مورد نیاز برای محصولاتی مثل تلویزیون‌های خمیده را می‌سازد.

با سرمایه‌گذاری تعیین‌شده برای خط تولید پنل‌های اولد 8.5G ال‌جی دیسپلی، انتظار می‌رود ظرفیت تولید این بخش تا پایان سال به حدود ۶۰ هزار واحد در ماه برسد. همچنین میزان تولید کارخانه‌ی گوانژو پس از سرمایه‌گذاری جدید ال‌جی دو برابر خواهد شد. درهرحال پس از شروع به کار خط تولید 10.5G ال‌جی دیسپلی اوایل سال ۲۰۲۰، این بخش می‌تواند ماهانه ۳۰ هزار واحد پنل اولد تولید کند. کل هزینه‌هایی که ال‌جی دیسپلی برای توسعه‌ی بخش تولید پنل‌های اولد خود در نظر گرفته است، در حدود ۱۶.۸ تریلیون وون (۱۴.۴۹ میلیارد دلار) خواهد بود. این مبلغ  تا سال ۲۰۲۰ به‌مرور به بخش تولید نمایشگرهای اولد این کمپانی تزریق خواهد شد. با این سرمایه‌گذاری عظیم، تولید پنل‌های اولد 8.5G در هر ماه ۱۲۰ هزار واحد اضافه خواهد شد و علاوه بر این شاهد تولید ۳۰ هزار پنل‌ اولد 10.5G اضافه در هر ماه خواهیم بود. هنگامی که خطوط تولید جدید ال‌جی دیسپلی راه‌اندازی شوند در کل تعداد ۱۵۰ هزار پنل اولد اضافه در هر ماه در توسط این کمپانی تولید خواهد شد. مسلما اضافه شدن این میزان پنل اولد به بازار در جهت‌دهی قیمت این پنل‌ها مؤثر خواهد بود و احتمالا باعث کاهش یافتن قیمت نهایی برای مشتریانی خواهد شد که قصد خرید محصولات مجهز به پنل‌ اولد دارند. برخی از ناظران صنعتی اعلام کرده‌اند که افزایش ظرفیت تولید پنل‌های اولد ال‌جی همچنین می‌تواند باعث شود کاربردهای خلاقانه از فناوری اولد نیز بیشتر شود.

اگر پیش‌بینی‌ها در مورد سرمایه‌‌گذاری ال‌جی دیسپلی در بخش اولد در نهایت به واقعیت بپیوندد، میزان عرضه‌ی تلویزیون‌های اولد تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۱.۷ میلیون واحد در سال و تا سال ۲۰۲۰ به ۴ میلیون واحد در سال خواهد رسید. البته این پیش‌بینی‌ها در مورد سرمایه‌گذاری عظیم ال‌جی دیسپلی و تأثیرات این سرمایه‌گذاری بر بازار اولد است. حال امکان دارد برخی از شرکت‌های رقیب فعال در این حوزه از این اقدام ال‌جی دیسپلی برای گسترش خطوط تولید خود بهره ببرند یا شاید برخی از این کمپانی‌ها راه‌های غیرمنتظره‌ای را برای مقابله با سرمایه‌گذاری ال‌جی در پیش بگیرند. مثلا امکان دارد برخی شرکت‌ها ظرفیت تولید پنل‌های اولد خود را گسترش دهند تا بدین طریق بتوانند همچنان با کمپانی کره‌ای ال‌جی در زمینه‌ی تولید پنل‌های اولد بزرگ رقابت کنند. این امکان هم وجود دارد که برخی شرکت‌ها به‌طور کامل فعالیت‌های خود را در بخش تولید پنل‌های اولد کاهش دهند و از صحنه‌ی رقابت با ال‌جی دیسپلی خارج شوند. سامسونگ دیسپلی مسلما بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین رقیب ال‌جی دیسپلی محسوب می‌شود که باید دید فعالیت این کمپانی تا سال ۲۰۲۰ چگونه خواهد بود. همچنین باید به این مورد اشاره کنیم که سامسونگ دیسپلی تصمیم دارد بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید نمایشگر اولد جهان را تا سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات