هفته آینده، نسخه نهایی اندروید O به صورت رسمی منتشر خواهد شد

جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی، اعلام شده است که شرکت گوگل در طی هفته آینده، آپدیت اندروید O را برای گوشی‌های پیکسل به صورت رسمی منتشر خواهد کرد.
تبلیغات

شرکت گوگل، به‌تازگی چهارمین و آخرین نسخه آزمایشی از سیستم‎عامل اندروید O را برای توسعه‎دهندگان منتشر کرده است و این موضوع، به منزله به پایان رسیدن کار روی توسعه سیستم‌عامل اندروید O تلقی می‎شود. آخرین نسخه آزمایشی، به نوعی یک بیلد از نسخه عمومی است که پیش از عرضه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد تا مشکلات آن شناسایی شود. به همین جهت، اعلام شده است که شرکت گوگل، احتمالاً نسخه نهایی سیستم‌‏عامل اندروید O را در طی هفته آینده منتشر خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که گوگل، نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید O را چه خواهد نامید؛ هرچند، گوگل چندین‎بار به نام رسمی سیستم‏‌عامل اندروید O اشاره کرده است. مدتی پیش، سرپرست بخش سیستم‎عامل اندروید با انتشار یک تصویر به نوشیدنی «اورنجینا» به عنوان نام احتمالی برای اندروید O اشاره کرد.

قبل از آن نیز، گوگل به‌طور غیرمستقیم با ایستر اگ موجود در اندروید O به نام احتمالی «اختاپوس» برای نسخه نهایی این سیستم‌عامل اشاره کرده بود. حتی، بررسی‌های کدهای سیستم‌عامل اندروید O، حاکی از این موضوع است که شاید گوگل، اندروید O را «کوکی جو پرک» یا Oatmeal Cookie نام‌گذاری کند؛ حداقل به صورت داخلی، از سیستم‌عامل اندروید O با نام یک کلوچه یاد می‎شود. با این‎حال، فعلاً همه این نسخه از پلت‌فرم اندروید را با نام اندروید O می‌شناسیم و بسیاری منتظر هستند تا در نهایت، گوگل نام سیستم‎عامل اندروید O را اعلام کند.

براساس گزارش به‎دست آمده، شرکت گوگل مصمم است تا هفته آینده، سیستم‎عامل Android O را به صورت عمومی عرضه کند. گوشی‌‏های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال که در اواخر سال گذشته وارد بازار شده‎اند؛ مسلماً اولین محصولاتی خواهند بود که به نسخه نهایی اندروید O به‎روزرسانی می‌شود. پس از گوشی‌های پیکسل، خانواده «نکسوس» گوگل از جمله محصولاتی هستند که برای دریافت به‎روزرسانی جدید سیستم‌‏عامل اندروید در اولویت خواهند بود.

در صورتی‎که از گوشی‌های پرچم‌داران سازندگان دیگر مانند گلکسی اس ۸ سامسونگ استفاده می‌کنید، احتمالاً باید چندین ماه به منظور دریافت به‌‏روزرسانی اندروید O منتظر بمانید. باید توجه داشت که حتی در صورت عرضه سیستم‌‏عامل اندروید O در هفته آینده، مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا گوشی‌های‌ هوشمند اندرویدی به جدیدترین نسخه از سیستم‌‏عامل اندروید به‌روزرسانی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات