اولین تلویزیون اولد Bang & Olufsen معرفی شد

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کمپانی بنگ اند اولافسن، اولین تلویزیون اولد خود را با همکاری ال‌جی تولید کرد. این محصول با نام بیوویژن ایکیلیپس وارد بازار خواهد شد.
تبلیغات

اولین تلویزیون اولد شرکت بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen) با نام بیوویژن ایکیلیپس (BeoVision Eclipse) با همکاری ال‌جی تولید شد. این شرکت اعتقاد دارد که ترکیبی از کیفیت صوتی و تصویری فوق العاده و همچنین ساخت و طراحی خوب برای رسیدن به «بهترین تجربه‌ی تماشای تلویزیون» را ارائه می‌دهد.

 بیوویژن ایکیلیپس

بنگ اند اولافسن با تلویزیون بیوویژن ایکیلیپس گام دیگری در دنیای فناوری گذاشته است. پس از چند سال همکاری با تولیدکنندگان پنل‌های ال‌سی‌دی، تولید بیوویژن ایکیلیپس، یک گام مهم برای فناوری اولد به‌شمار می‌رود که می‌تواند سیاه را به‌صورت کامل، رنگ‌ها را زنده و تصاویر روشنی را تولید کند.

اولد اولین فناوری جدید صفحه‌نمایش تلویزیون برای بیش از یک دهه است. هر پیکسل یک دیود نوری ارگانیک است که می تواند با دقت، روشنایی را از سیاه تا سفید کنترل کند. اولد به همراه رزولوشن 4K و HDR (دامنه‌ی دینامیکی بالا) بهترین کیفیت را در بازار ارائه می‌دهد. این تلویزیون از دالبی ویژن HDR پشتیبانی می‌کند.

bang & olufsen eclipse

استفان پرسون معاون اجرایی بنگ اند اولافسن می‌گوید:

با تلفیق فناوری تلویزیون‌های اولد ال‌جی با بنگ اند اولافسن، به سطح بالاتری رسیده‌ایم و تجربه لذت‌بخش‌تری از تماشای تلویزیون خلق کرده‌ایم. به همین دلیل است که نام «Eclipse» را انتخاب کردیم - دو ماهیت برجسته به هم رسیده‌اند و موجودیتی که دیدنی‌تر و زیبا‌تر است را به وجود آورده‌اند.

البته، تولید‌کنندگان دیگر نیز می‌توانند چنین ادعایی داشته باشند، اما بنگ اند اولافسن ادعا می‌کند که با افزودن اسپیکرهای قدرت‌مند به تلویزیون ایکیلیپس آن را به یک سینمای خانگی مجهز تبدیل کرده است. این اسپیکر مستقیما زیر پنل صفحه‌نمایش قرار گرفته است.

این شرکت دانمارکی آن را SoundCentre نامیده است، زیرا این قابلیت بیشتر از یک ساندبار ساده است. صدای استریو در ۳ کانال از طریق تقویت کننده‌های ۴۵۰ واتی پخش می‌شود. البته می‌توانید صدای پخش را با اتصال بلندگوهای اضافی تقویت کنید. در چنین تنظیماتی SoundCentre تبدیل به یک بلندگوی مرکزی خواهد شد.

استفان پرسون در ادامه تاکید می‌کند:

-در بنگ اند اولافسن ما تلاش می کنیم در کنار مشتریان‌مان تکامل پیدا کنیم و محصولاتی را عرضه کنیم که متناسب با زندگی آنها باشد. بیوویژن ایکیلیپس از بسیاری جهات یک راه حل انعطاف‌پذیر برای مصرف‌کننده‌ی مدرن و نشان‌دهنده‌ی یک جهش رو به جلو در صنعت ساخت تلویزیون است.
bang & olufsen eclipse

پنل اولد، پردازنده‌ی تصویری و وب-OS از سوی ال‌جی تامین شده است

عرضه‌ی بیوویژن ایکیلیپس، آغاز یک همکاری نزدیک بین بنگ اند اولافسن و ال‌جی الکترونیک را نشان می‌دهد.

به عنوان بخشی از این مشارکت، ال‌جی پردازنده‌ی ویدیویی را در بیوویژن ایکیلیپس تعبیه کرده است. این دستگاه برای پردازش انواع سیگنال های SD و HD و 4K و HDR طراحی شده و تصویر بهینه را توسط پنل اولد تولید می‌کند. پردازشگر ویدیویی نیز از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند.

دالبی ویژن یک فرمت HDR است که مزایای بیشتری نسبت به فرمت اصلی یعنی HDR10 ارائه می‌دهد. HDR یک اصطلاح صنعتی برای محدوده‌ی روشنایی گسترده‌تر و طیف رنگی وسیع‌تر است که شامل رنگ های قابل مشاهده‌ای است که در استانداردهای ویدیویی قبلی موجود نیست. برای تجربه‌ی دالبی ویژن نیاز به فرمت مناسبی دارید. مثلا نت‌فلیکس، آمازون و uhd blu-ray. این منابع فیلم‌های تلویزیونی را در رزولوشن 4K ارائه می‌دهند.

bang & olufsen eclipse
این مشارکت، بنگ اند اولافسن را قادر می سازد تا بر توانایی‌های اصلی خود در طراحی و ساخت سیستم صوتی تمرکز کند و این سیستم را با فناوری ال‌جی در تلویزیون‌های اولد از جمله قابلیت‌های وب-OS و پردازش ویدئوی 4K ترکیب کند.

تنها چند سال پس از آن‌که این شرکت با ارائه‌ی تلویزیون‌هایی مانند بیوویژن هوریزون به پلتفرمی برای تلویزیون اندرویدی گوگل (Google android tv) تبدیل شد، B&O پلتفرم تلویزیون ال‌جی را تحت عنوان وب-OS به‌کار خواهد برد. بنابراین، بیوویژن ایکیلیپس مبتنی بر وب-OS نسخه‌ی ۳.۵ است. این برای اولین بار است که یک برند دیگر در دنیای تلویزیون، از وب-OS کمپانی ال‌جی استفاده می‌کند.

وب-OS یک سیستم عامل برای تلویزیون است که منوی تلویزیون‌های کلاسیک را با برنامه‌های استریمینگ در یک منوی متحرک که از پایین حرکت می‌کند، ترکیب می‌کند. در اینجا به برنامه‌هایی مانند نت‌فلیکس، آمازون و یوتیوب و همچنین سرویس های محلی دسترسی خواهید داشت. با اتصال یک هارددیسک اکسترنال می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی را از طریق تیونر دوگانه ضبط کنید.

لی سونگ وو، معاون استراتژیک بخش تجارت ال‌جی، می‌گوید:

کاربران در سراسر جهان بلافاصله فناوری بی‌نظیر اولد و پردازش ویدیویی ال‌جی را در بطن این تلویزیون که توسط بنگ اند اولافسن که شرکتی با یک میراث قوی در طراحی و صدا است، تشخیص خواهند داد. در آینده انتظار پیشرفت بیشتری در این رابطه را داریم.

شما می توانید همه چیز را توسط «بیوریموت وان» که یک کنترلر به‌روزرسانی شده است، تحت کنترل داشته باشید. دکمه‌های نت‌فلیکس و آمازون در بالای این کنترلر قرار گرفته است. علاوه بر این دکمه‌ها، دکمه‌هایی با نام «MyButtons» وجود دارند که می‌توانید هر برنامه‌‌ای را که دوست دارید برای آن‌ها تعریف کنید و با آن دکمه‌ها باز کنید. 

از بیرون به نظر می‌رسد که مشارکت با ال‌جی به ساخت یک تلویزیون مدرن توسط بنگ اند اولافسن انجامیده است. این شرکت تیم توسعه‌ی ویدئویی داخلی ندارد، زیرا تصمیم گرفته است که ال‌جی روند تولید و توسعه‌ را تحت نظر بگیرد. از سوی دیگر، بنگ اند اولافسن با ایکیلیپس، اولین تلویزیون اولد، اولین تلویزیون HDR؛ و اولین تلویزیون دالبی ویژن خود را به طور همزمان در یک پکیج جا داده است.

bang & olufsen eclipse

SoundCentre و صدای بی‌سیم

بنگ اند اولافسن ادعا دارد که SoundCentre یک صدای استثنایی را در 3 کانال ارائه می‌دهد و یک سیستم موسیقی بسیار توانمند است.

B&O معتقد است که SoundCentre مکمل بخش بصری تلویزیون است. این بخش کمی جلوتر از پنل شیشه‌ای است که صفحه‌نمایش را تشکیل می‌دهد. خریداران می توانند طرح آلومینیومی یا رنگی را انتخاب کنند. این تلویزیون توسط طراحان دیوید لوئیس، تورستن والر طراحی شده است.

شرکت سازنده خاطر نشان می‌کند که:

این طراحی باعث ایجاد تضادهای هیجان‌انگیزی بین صدا و تصویر، باریکی و پهنی، می شود. در عین حال، این طراحی به طور طبیعی تمام عناصر را در یک قالب جذاب ادغام می‌کند.

صدای استریو از شش واحد با توان ۴۵۰ وات تشکیل شده است و می توان از طریق بلندگوهای بیولب و با استفاده از ماژول‌های صدای فراگیر موجود در تلویزیون تجربه‌ی استفاده از صدای فراگیر را نیز به این محصول افزود. اگر شما دارای بلندگو‌های بی سیم (B&O (IWS / WiSA هستید، مطمئنا می توانید این بلندگوهای بی‌سیم را به بیوویژن ایکیلیپس متصل کنید.

علاوه بر این SoundCentre از طیف وسیعی از پروتکل‌های صوتی بی‌سیم، از جمله ایرپلی اپل، کروم‌کست گوگل اسپتی‌فای کانکت و بلوتوث پشتیبانی می‌کند. این سیستم‌ها به شما امکان می‌دهد تا موسیقی را توسط هر سرویس‌دهنده‌ای گوش کنید. به همین دلیل است که بنگ اند اولافسن محصول جدید خود را به تنهایی یک "سیستم موسیقی" می‌نامد. ایکیلیپس می‌تواند بر روی دیوار نصب شود یا به صورت دستی آویزان شود و یا از طریق یک پایه‌ روی زمین قرار گیرد

بیوویژن ایکیلیپس در اندازه‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی و از ماه سپتامبر در دسترس خواهد بود. قیمت تلویزیون ۵۵ اینچی ۱۰۹۹۰ دلار و قیمت مدل ۶۵ اینچی ۱۵۹۹۰ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات