مایکروسافت رسما ویندوزفون را کنار گذاشت

جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اخیرا در گزارش مالی سالیانه‌ی خود بدون نام بردن از بخش موبایل اعلام کرد که در حال حاضر هوش مصنوعی برای آن‌ها در اولویت است.
تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت برای زنده نگاه داشتن پلتفرم موبایلی خود اشتیاق چندانی ندارد. این شرکت اکنون در گزارش مالی سالیانه‌ی خود رسما اعلام کرده است که برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی موبایل ندارد. ساتیا نادلا پس از برعهده گرفتن سمت مدیرعاملی این شرکت اعلام کرد که رویکرد وی بر ارتقای بخش موبایل و پردازش ابری قرار دارد و این گزارش اخیر به نوعی برخلاف آن شعار محسوب می‌شود.

اما همانطور که شبکه‌ی CNBC اخیرا گزارش داد، از آنجایی که مایکروسافت دیگر برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش موبایل یا حداقل قصدی برای ساخت یک محصول رده‌بالا در این حوزه ندارد، گوشی‌های هوشمند از گزارش مالی این شرکت حذف شده است.

شرط‌بندی بزرگ روی آیفون و اندروید

سرمایه‌گذاری مایکروسافت در هوش مصنوعی و کنار کشیدن از بخش موبایل، به‌خصوص با توجه به فعالیت‌های چند سال اخیر آن‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند، اتفاق غیرمنتظره‌ای به حساب نمی‌آید. در چند وقت اخیر، هیچ به‌روزرسانی نرم‌افزاری یا دستگاه جدیدی توسط ردموندی‌ها عرضه نشده است و با وجود اینکه این شرکت بارها در مواقع مختلف به پایبندی و تعهدش برای زنده نگاه داشتن پلتفرم موبایلی خود تاکید داشت، اما هیچ‌گاه برنامه‌ها و اهداف خود را در این بخش به طور مشخص بیان نکرد.

اما زنده نبودن ویندوزفون، بدین مفهوم نیست که مایکروسافت به طور کامل از کسب‌وکار موبایل کنار کشیده است. در عوض، این غول نرم‌افزاری از آنجایی که قصد دارد تا تمام سرویس‌های خود را در دسترس کاربران سیستم‌های عامل گوگل و اپل قرار دهد، سرمایه‌گذاری بالایی روی آیفون و اندروید انجام داده است.

این استراتژی منجر به شکل‌گیری انتقاداتی از سوی طرفداران این شرکت شد. کاربران سرسخت ویندوزفون معتقد هستند که مایکروسافت به جای سرمایه‌گذاری روی پلتفرم‌های رقیب، باید توجه بیشتری به سیستم‌عامل موبایلی خود نشان دهد.

در پاسخ به این انتقادها، جو بلفیوره اعلام کرد که مایکروسافت از ویندوزفون متنفر نیست و به آن علاقه دارد و دقیقا به همین علت در تلاش است تا امکانات بیشتری از آن را در دسترس کاربران آیفون قرار دهد. پس از آن، بلفیوره تایید کرد که شخصا از یک گوشی اندرویدی و اپلیکیشن‌های مایکروسافت برای پلتفرم گوگل استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات