حراج سوپراسپرت مک‌لارن P1 GTR

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی سوپراسپرت مک‌لارن P1 GTR LM به‌زودی در یک حراجی همراه با خودروهای لافراری و پورشه 918 به فروش خواهد رسید.
تبلیغات

شرکت حراجی RM Sotheby در ماه آوریل (اواخر فروردین)، اعلام کرد دو دستگاه پورشه 918 و لافراری را برای حراج آینده خود در ویلا اربا آماده کرده است. در آن موقع این شرکت اعلام کرده بود که به‌زودی خودروی جدیدی به این جمع اضافه خواهد کرد تا سه‌گانه خودروهای سوپراسپرت را در حراجی آینده به فروش برساند؛ اما نامی از این خودروی سوم برده نشد.

حالا پس از ۴ ماه از این اظهار نظر، شرکت حراجی RM Sotheby اعلام کرد که خودروی سوپراسپرت سوم یک مک‌لارن P1 GTR LM خواهد بود. این خودرو که نمونه‌ی مجاز شهری P1 GTR است، سریع‌ترین، نادرترین و آخرین نسخه‌ی سوپراسپرت مک‌لارن P1 خواهد بود.

مک‌لارن P1 GTR LM

خودروی مک‌لارن P1 GTR LM یکی از معدود خودروهای مدل P1 است که مجوز تردد جاده‌ای آن صادر شده و اینک با پیوستن به همتایان ایتالیایی و آلمانی خود، می‌خواهد یک حراجی باشکوه را برای شرکت RM Sotheby رقم بزند. مک‌لارن P1 LM توسط شرکت انگلیسی لانزانته (Lanzante) که با مک‌لارن روابط نزدیکی دارد، ساخته شده است. شرکت لانزانته پیش از این برخی نمونه‌های خودروهای F1 را ساخته بود که در مسابقات لمانز نیز رتبه‌های خوبی کسب کرد.

مک‌لارن P1 GTR LM

میزان کارکرد این خودروی خاص، تنها ۲۲۴ مایل (۳۶۰ کیلومتر) است و کاملا وضعیتی نزدیک به شرایط کارخانه دارد. این خودرو تنها در اختیار یک مالک بوده است و انتظار می‌رود تا ۳.۵ میلیون دلار در حراجی به فروش برسد. به هرحال این خودرو تقریبا صفر کیلومتر است و قیمت پیشنهادی با توجه به شرایط، بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

مک‌لارن P1 GTR LM

این موارد باعث می‌شود که خودروی مک‌لارن P1 GTR LM بسیار باارزش‌تر از لافراری قرمز یا پورشه 918 منحصربه‌فرد آبی‌رنگ باشد که به ترتیب با قیمت‌های ۳ و ۱.۴ میلیون دلار (بیشتر یا کمتر) به فروش خواهند رفت. کسانی که مایل به آوردن این سه خودرو به خانه‌ی خود هستند بهتر است حدود ۱۰ میلیون دلار در حساب بانکی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات