نگاهی به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نوا 2 پلاس هواوی

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
دوربین ۲۰ مگاپیکسلی گوشی میان‌رده‌ی نوا ۲ پلاس یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود. در مطلب پیش رو، نگاهی به آن خواهیم داشت.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

هواوی یکی از معدود تولیدکنندگان تلفن همراه در دنیا محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر همواره روند رو به رشدی را تجربه کرده است. این غول چینی با ارائه‌ی طیف وسیعی از محصولات در رده‌های مختلف از پایین‌رده گرفته تا بالارده، بخش بزرگی از بازار گوشی‌ هوشمند را در اختیار دارد. در بازار بی‌رحم این روزهای گوشی‌ هوشمند، فقدان ویژگی‌های ممتاز و جدید باعث شکست یک محصول خواهد شد؛ از این رو شرکت‌های مختلف به دنبال ارائه‌ی محصولی برتر از دیگری هستند. هواوی در سال‌های اخیر نتایج خوبی در بازار پایین‌رده‌ها و میان‌رده‌ها کسب کرده است؛ با این حال سری جدید میان‌رده‌های نوظهور این شرکت که با نام نوا شناخته می‌شوند نیز نقش مهمی در فتح بازار خواهند داشت.

هواوی نوا 2 پلاس / Huawei Nova Plus
مقاله‌های مرتبط:

    نوا ۲ پلاس، گوشی‌ جدید هواوی پتانسیل تبدیل شدن به یکی از جذاب‌ترین میان‌رده‌‌های بازار را دارد. این گوشی با تکیه بر ویژگی‌های جدید خود از جمله دوربین، حرف‌های زیادی برای گفتن در مقابل رقبا خواهد داشت. اگرچه ممکن است استفاده از دوربین دوگانه در پشت دستگاه و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در یک گوشی پرچم‌دار دور از ذهن نباشد؛ اما بهره‌مندی یک میان‌رده از چنین ترکیبی فراتر از بازار میان‌رده‌ها است. حتی در بازار پرچم‌داران نیز شاهد استفاده از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی در دوربین سلفی نیستیم؛ به‌طوری که هواوی پرچم‌دار امسال خود را نیز با دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی عرضه کرده است.

    دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نوا ۲ پلاس با f/2.0، گزینه‌ی وسوسه‌کننده‌ای برای علاقه‌مندان به ثبت تصاویر سلفی به شمار می‌رود؛ به لطف دوربین سلفی نوا ۲ پلاس می‌توان تصاویری با رزولوشن ۵۱۲۰×۳۸۴۰ پیکسل ثبت کرد. این دوربین همچنین قادر به ثبت ویدئوهایی با رزولوشن تمام اچ‌دی است. شاید رزولوشن تصاویر خروجی تنها المان مؤثر بر کیفیت عکس نباشد؛ اما به‌طور قطع یکی از فاکتورهای مهم در این بخش به شمار می‌رود.

    دوربین سلفی نوا ۲ پلاس از فلش بی‌بهره است؛ اما این بدان معنا نیست که هواوی سلفی گرفتن در نور کم را فراموش کرده است؛ چرا که نمایشگر به‌صورت هوشمند در هنگام کم بودن نور محیط، نقش فلش را ایفا می‌کند و با ایجاد ۱۱ سطح روشنایی با دمای رنگی بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کلوین، به هرچه روشن‌تر شدن تصاویر و رنگ‌ها در عکس‌برداری شبانه کمک می‌کند. با توجه به اینکه عموما دوربین‌ سلفی گوشی‌ها فاقد فلش است، ثبت تصاویر سلفی در شرایط نور نامناسب با آن‌ تقریبا غیر ممکن است؛ اما استفاده از نمایشگر به‌عنوان فلش، تشخیص نور محیط و ارائه‌ی سطوح مختلف رنگ فلش با دمای رنگ مختلف، تا حدی این فقدان را جبران می‌کند. این قابلیت تنها در بخش عکس‌برداری در دسترس است و می‌توان آن را از طریق آیکون لامپ موجود در صفحه‌ی اصلی رابط کاربری دوربین فعال کرد.

    نمونه عکس دوربین سلفی نوا 2 پلاس
    نمونه عکس دوربین سلفی نوا 2 پلاس
    نمونه عکس سلفی نوا 2 پلاس
    نمونه عکس دوربین سلفی نوا 2 پلاس

    پرتره

    هواوی مانور زیادی روی بخش پرتره‌ی نوا ۲ پلاس داده است. با فعال‌ شدن بخش پرتره، در حقیقت دوربین، خود را برای عکس‌برداری از شما آماده می‌کند و با الگوریتم‌های خاصی، بهترین حالت برای داشتن یک تصویر پرتره ایده‌آل و طبیعی را در اختیار کاربر می‌گذارد؛ الگوریتم هوشمند این بخش با در نظر گرفتن اشکال مختلف صورت و رنگ‌های متنوع پوست، بهترین پرتره را در شرایط مختلف ثبت می‌کند. علاوه بر تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی، برای تشخیص بهتر جزئیات در هر دو دوربین پشتی و جلویی این گوشی هواوی، شاهد یک حالت مخصوص برای عکاسی پرتره هستیم که با فعال شدن آن، کاربر به افکت بوکه برای عکاسی دسترسی خواهد داشت. به لطف تشخیص سوژه از پس‌زمینه و تمرکز بر منطقه فوکوس و محو کردن پس‌زمینه، می‌توان تصاویر بوکه ایجاد کرد؛ وجود چنین قابلیتی در دوربین یک میان‌رده جذاب به نظر می‌رسد. با فعال‌ شدن حالت پرتره، ۱۰ سطح از «Beauty mode» در دسترس کاربر خواهد بود و به‌ لطف آن، پرتره‌ی طبیعی‌تری از نظر رنگ پوست ثبت خواهد شد.

    نمونه عکس دوربین سلفی نوا 2 پلاس
    نمونه عکس دوربین سلفی نوا 2 پلاس
    نمونه عکس دوربین سلفی نوا 2 پلاس
    نمونه عکس دوربین سلفی نوا 2 پلاس

    بخش نرم‌افزار دوربین

    نوا ۲ پلاس در بخش نرم‌افزار دوربین یکی از کامل‌ترین‌ها در رده‌ی خود محسوب می‌شود. با باز کردن اپلیکیشن دوربین و انتخاب دوربین جلو، با قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوعی روبه‌رو خواهید شد؛ برای دسترسی به حالت‌های عکاسی کافی است یک بار به سمت راست سوایپ کنید، همچنین تنظیمات هر مود با سوایپ به سمت چپ در اختیار شما خواهد بود.

    رابط کاربری دوربین نوا 2 پلاس

    علاوه بر حالت‌های یادشده، گزینه‌هایی مانند تایم‌لپس، پانوراما، پانورمای سه‌بعدی و عکس‌برداری با فیلتر در بخش سلفی در دسترس هستند. تنظیمات بخش عکاسی علاوه‌ بر ویژگی‌های مرتبط با نحوه‌ی‌ گرفتن عکس مانند عکاسی خودکار در زمان لبخند، فرمان صوتی، لمس نمایشگر و ژست حرکتی برای عکاسی؛ تنظیمات ایزو و وایت بالانس را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در بخش فرمان صوتی عکاسی می‌توان با گفتن «cheese» یا بالا‌بردن صدا تا یک سطح خاص، عکس‌برداری کرد. یکی از ویژگی‌های دیگر در این بخش، استفاده از ژست حرکتی برای عکس‌برداری است که در این حالت باید کف دست خود را به سمت دوربین بگیرید تا تایمر دوثانیه‌ای برای عکس‌برداری فعال شود. قابلیت «Ultra Snapshot» نیز به‌عنوان ابزاری برای باز کردن سریع اپلیکیشن دوربین یا گرفتن عکس در زمان خاموش‌ بودن نمایشگر به‌ کار می‌رود.

    رابط کاربری دوربین نوا 2 پلاس

    حالت «High quality mode» هم به‌منظور گرفتن عکس‌های با کیفیت‌تر در دسترس است؛ در صورت فعال‌ بودن این حالت، نمی‌توان از قابلیت عکس‌برداری بوکه استفاده کرد. حالت فیلتر در عکس‌برداری، ۹ فیلتر مختلف با قابلیت تغییر در میزان آن‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از حالت‌‌های جذاب در دوربین سلفی و پشتی نوا ۲ پلاس، پانورامای سه‌بعدی آن است. با فعال‌ کردن این بخش و چرخاندن دوربین حول سوژه می‌توان تصاویر سه‌بعدی از آن تهیه کرد؛ پس از ذخیره‌شدن عکس با باز‌کردن آن در بخش گالری و لمس آیکون مکعب، پس از اجرای یک سری الگوریتم‌ها، تصاویر سه‌بعدی را مشاهده خواهید کرد؛ این بخش توسط Fyuse که پیش از این در زمینه‌ی تولید چنین تصاویری فعالیت کرده، توسعه داده شده است. در پایان باید گفت هواوی برای دوربین سلفی این گوشی، زوم دیجیتال ۳ برابری درنظر گرفته است.

    نمونه عکس دوربین سلفی نوا 2 پلاس
    نمونه عکس دوربین سلفی نوا 2 پلاس
    نمونه عکس دوربین سلفی نوا 2 پلاس
    نمونه عکس دوربین سلفی نوا 2 پلاس
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات