نمایش دیدنی از رقابت لندروور دیسکاوری با سگ‌های سورتمه‌

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی شاسی‌بلند دیسکاوری لندروور ۲۰۱۸ در رقابتی نزدیک به مصاف قهرمان مسابقه‌ی سورتمه‌رانی فنلاند رفت.
تبلیغات

خیلی‌ها دوست دارند عملکرد خودروها را در شرایط رانندگی سخت مانند شرایط خارج از جاده (آف‌رود) و یا شرایط برفی و یخی ببینند. شرکت خودروسازی جگوار لندروور برای آزمایش عملکرد خودروهای خود، رقابتی با سگ‌های سورتمه‌ برگزار کرده است تا ببیند شاسی‌بلند دیسکاوری اسپرت ۲۰۱۸ در شرایط برفی و یخی چه عملکردی از خود نشان می‌دهد.

لندروور دیسکاوری اسپرت ۲۰۱۸

قهرمان فنلاندی مسابقه‌ی فاصله متوسط، لورا کاریاینن و تیمش شامل شش سگ سورتمه‌ هاسکی، با یک خودروی دیسکاوری لندروور جدید (ملقب به دیسکو) که مجهز به پیشرانه‌ی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با ۲۸۶ اسب بخار قدرت است، در داخل تونل اسکی عمیق وسیلپیس (Vesileppis) مسابقه دادند.

لندروور دیسکاوری اسپرت ۲۰۱۸

خودروی کراس‌اوور دیسکاوری و تیم سگ‌های سورتمه‌ هاسکی در تونل برف وسیلپیس که در عمق ۳۵ متری از سطح زمین و در کشور فنلاند واقع شده است، مسابقه‌ای نفس‌گیر در مسیر اختصاص داده‌شده برگزار کردند. این تونل در دمای ثابت ۲- درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌شود تا در فصل تابستان برای آموزش ورزش‌های زمستانی از آن استفاده شود. در تمام فصل تابستان یک پوشش ۲ سانتی‌متری برف در داخل این تونل باقی می‌ماند.

راننده‌ کارل ریچاردز، مهندس شرکت جگوار لندروور، گفت:

برف یکی از سخت‌ترین سطوحی است که در زمستان در سرتاسر جهان رانندگان با آن سروکار دارند و دیسکاوری اسپرت در این شرایط به‌اندازه‌ی سگ‌های سورتمه‌ راحت عمل‌ می‌کند. قابلیت اطمینان فناوری واکنش به سطح پیشرفته‌ی لندروور و سیستم چهارچرخ محرک هوشمند این خودروی شاسی‌بلند کامپکت، در سطحی است که هنگامی در شرایط آف‌رود (خارج از جاده) قرار می‌گیرد، به‌گونه‌ای عمل می‌کند که انگار شما روی یک سطح معمولی حرکت می‌کنید.

در این مسابقه، خودروی شاسی‌بلند دیسکو و سگ‌های سورتمه‌ هاسکی در جهت مخالف همدیگر قرار می‌گیرند و رقابت در تونل زیرزمینی به طول یک کیلومتر انجام می‌شود. برای برگزاری عادلانه‌ی مسابقه، مسیر خودروی دیسکاوری اسپرت با مجموعه‌ای از بلوک‌های یخی به‌عنوان مانع مسدود شد. این موانع برای اطمینان از آن است که شرایط هر دو به‌گونه‌ای تقریبا شبیه هم باشد (هر چند غیر ممکن است).

لندروور دیسکاوری اسپرت ۲۰۱۸

ما به شما نمی‌گوییم چه کسی در این رقابت برنده شد؛ اما حدس زدن آن آسان است. شما می‌توانید ویدیوی زیر را تماشا کنید تا متوجه شوید چه کسی برنده این مسابقه شد.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات