اچ پی از اولین لپتاپ مخصوص بازی با قابلیت اورکلاک رونمایی کرد

چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اچ‎پی در جدیدترین لپ‌تاپ مخصوص بازی خود از پردازنده‎ای با قابلیت اورکلاک استفاده کرده است تا کاربران بتوانند بهتر از قبل بازی‎ها را روی محصولات گیمینگ این شرکت تجربه کنند.
تبلیغات

به‌طور معمول، لپ‌تاپ‌ها چندان محصولات انعطاف‎پذیری در زمینه سخت‌افزار به شمار نمیروند و کاربران نمیتوانند تغییرات چندانی در آنها ایجاد کنند. اگرچه نمیتوان پردازنده اصلی و کارت گرافیک بیشتر لپ‌تاپ‌ها را تغییر داد؛ اما میتوان از آنها تا بیشترین مقدار ممکن بهره گرفت. در همین راستا اچپی به‌تازگی عضو جدید خانواده لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود را با نام OMEN X معرفی کرده است. این دستگاه اولین محصول اچ‎پی در این حوزه محسوب میشود که امکان اورکلاک را در اختیار کاربر قرار میدهد.

به علت کمبود فضا در لپ‌تاپ‌، نمی‎توان به پردازنده فشار زیادی وارد کرد؛ اما اچ‎پی به لطف طراحی پیشرفته سیستم خنک‌کننده، توانسته است محصولی تولید کند که پردازنده اصلی آن بالاترین حد توان خود را به کاربر ارائه می‌دهد. خریداران می‎توانند از بین پردازندههای آنلاک شده نسل هفتم اینتل با قابلیت اورکلاک گزینه مناسب را انتخاب کنند و امکان تغییر فرکانس حافظه رم نیز وجود دارد. کارت گرافیک انویدیا GTX 1080 به‌کاررفته در این دستگاه نیز به‌صورت پیش‌فرض اورکلاک شده است و نیازی به تغییر آن توسط کاربر نیست.

hp omen x

پردازنده قدرتمند تنها نقطه قوت OMEN X به شمار نمی‎رود و اچپی سعی کرده است با قرار دادن قابلیتهای چشمگیر دیگر در آن، کاربران را ترغیب به خرید این محصول کند. نمایشگر ۱۷ اینچی دستگاه از رزولوشن 4K پشتیبانی می‎کند و میتوان آن را جایگزین نسخه فولاچدی با فرکانس ۱۴۰ هرتز کرد. هر دو مدل نمایشگر از فناوری جی-سینک انویدیا پشتیبانی می‎کنند. صفحه کلید محصول از نور پس‌زمینه با امکان شخصیسازی بهره میگیرد. همچنین شاهد استفاده از دو اسپیکر بنگ اند اولافسن هستیم.

با این‌که نمی‎توان پردازنده و کارت گرافیک دستگاه را تغییر داد؛ اما پنلی برای دسترسی آسان به حافظه اصلی و حافظه رم  محصول در نظر گرفته شده است. از سایر مشخصات لپ‌تاپ گیمینگ جدید اچپی میتوان به پورت تاندربولت 3، یک عدد یواسبی 3.0 از نوع معمولی، درگاه اچدیامآی با پشتیبانی از فناوری اچدیآر و مینی دیسپلی پورت اشاره کرد. دور از انتظار نیست که چنین محصولی قیمت بسیار بالایی نیز داشته باشد. اچپی تصمیم گرفته است این لپ‌تاپ‌ را از ماه نوامبر با قیمت پایه ۲۲۲۹ دلار به بازار عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات