اطلاعات جدیدی از آیفون 8 نظیر کلید مجازی هوم فاش شد

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات جدیدی از آیفون ۸ مبتنی بر فرم‌ور بلندگوی هوشمند هوم‌پاد فاش شده که نشان از وجود کلید مجازی هوم در این گوشی است.
تبلیغات

اطلاعات و جزئیات جدیدی از نسل بعدی گوشی پرچمدار اپل یا همان آیفون فاش شده است. هوم‌پاد اپل نیز همچون آیفون، مبتنی بر سیستم‌عامل iOS است و از این‌رو اطلاعات جدید را می‌توان موثق خواند. از جمله‌ی قابلیت‌های مورد نظر که شواهد آن در فرم‌ور هوم‌پاد وجود دارد، میتوان به Tap to Wake اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت احتمالا با لمس صفحه‌ی نمایش براساس یک الگوی خاص، نمایشگر فعال می‌شود. همچنین باید به قابلیت‌های دیگری نظیر شناسایی چهره و همچنین قابلیتی با عنوان Attention Detection اشاره کرد. این تمام ماجرا نیست و شواهدی نیز دال بر حذف کلید فیزیکی هوم وجود دارد. اپل تصادفا فرم‌وری را منتشر کرده که تقریبا اخبار پیشین در خصوص حذف کلید فیزیکی هوم را تایید می‌کند.

این اطلاعات توسط دو توسعه دهنده iOS از طریق توییت‌هایی فاش شده است. براساس اطلاعات ارائه شده، آیفون ۸ از وجود صفحه‌ی نمایش بدون حاشیه‌ای که بارها در مورد آن خوانده‌ایم بهره می‌برد. این دو توسعه دهنده پیشرفت‌های اعمال شده در فناوری نمایشگر آیفون ۸ را به پیشرفتی که آیفون ۴ اس با بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش رتینا رقم زده بود، مقایسه می‌کنند. اپل در فریم‌ور مربوط از نام کد‌هایی Pearl ID و D22 برای مشخص کردن قابلیت شناسایی چهره و همچنین نمایشگر بدون حاشیه استفاده کرده است.

قابلیت Attention Detection احتمال ویژگی جالب توجهی خواهد بود. اطلاعات و گمانه‌زنی‌ها نشان از این دارد که با استفاده از این ویژگی، زمانی که کاربر در حال کار با گوشی است، دیگر شاهد پخش صدای اعلانیه‌ی جدید نخواهیم بود، چراکه گوشی با درک استفاده از گوشی توسط کاربر، مزاحمت صوتی ایجاد نمی‌کند؛ در واقع گوشی در حال کار با آن بصورت موقت به حالت بی صدا وارد می‌شود، چراکه کاربر از اتفاقات گوشی باخبر است. همچنین باید به حالت‌های Mouthstrech، MouthSmile و MouthDimple نیز اشاره کرد که احتمالا مربوط به قابلیت شناسایی چهره هستند. براساس شایعات، آیفون ۸ قادر خواهد بود تا حتی در محیط‌های کم نور نیز از طریق اینفرارد اقدام به شناسایی کاربر کند.

هرچند در اطلاعات جدید ارائه شده شواهدی دال بر وجود کلید مجازی هوم یا همان سنسور اثر انگشت ترکیب شده با نمایشگر در آیفون ۸ دارد، اما بسیاری از شنیده‌ها نشان از این دارد که استفاده از این فناوری به این دلیل که هنوز کامل نشده، رنگ واقعیت به خود نخواهد گرفت. براساس اطلاعات ارائه شده توسط تراتون اسمیت، یکی از توسعه‌دهندگانی که اطلاعات جدید را فاش کرده، کلید مجازی هوم که با عنوان Home Indicator شناسایی شده، یک کلید مجازی فاقد سنسور اثر انگشت است که در مواقعی نظیر نمایش ویدیو مخفی خواهد شد.

اطلاعات برگرفته از فریم‌ور را باید در دسته‌ی دقیق‌ترین اطلاعاتی خواند که احتمال اینکه رنگ واقعیت به خود بگیرند، زیاد است.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات