ویندوز ۱۰ به تدریج محبوب‌تر می‌شود

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ شده که ویندوز ۱۰ هنوز هم در فهرست محبوب‌ترین سیستم‌ عامل‌های دنیا، بعد از ویندوز ۷ و در رتبه‌ی دوم قرار دارد.
تبلیغات

با وجود اینکه، مهلت به‌روزرسانی رایگان ویندوز ۱۰ به اتمام رسیده، رشد این سیستم‌عامل به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. در حالی که ویندوز ۱۰ در اولین سال عرضه‌، سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داد، اما در ماه‌های بعدی موفق نشد تا این نرخ رشد را به صورت یکنواخت حفظ کند. با این وجود، آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز، به نحو آرام و پیوسته‌ای در حال افزایش سهم ماهیانه‌ی خود از بازار است و به موازات آن کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز، به‌خصوص ویندوز ۷ نیز در حال ارتقا و به‌روزرسانی به نسخه‌های جدیدتر هستند.

ویندوز ۷، سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت، هنوز هم در صدر فهرست محبوب‌ترین سیستم‌‌های عامل‌‌ دنیا است و ۴۹ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد؛ اما بدون شک با پایان گرفتن پشتیبانی از آن تا سال ۲۰۲۰، ویندوز ۱۰ یک جهش بزرگ پیدا خواهد کرد. برطبق آخرین داده‌های نت‌مارکت‌شیر، ویندوز ۱۰ در حال حاضر مالک ۲۷.۶۳ درصد از سهم بازار است. در طرف مقابل، سهم ویندوز ۷ از ۴۹.۰۴ درصد به ۴۸.۹۱ درصد کاهش یافته است. این داده‌ها در واقع تفاوت قابل توجهی با نتایج ماه‌های پیشین ندارند و تغییرات صورت گرفته‌ی فعلی کاملا طبیعی است.

Most Favorite OS

مایکروسافت انتظار دارد با آغاز ارتقای سازمان‌های بزرگ تجاری به نسخه‌های جدیدتر ویندوز، آخرین نسخه از سیستم عامل آن‌ها سهم بیشتری را از بازار تصاحب کند. در ماه می سال جاری، ویندوز ۱۰ تنها در ۵۰ میلیون از کامپیوترهای تجاری سراسر دنیا در حال اجرا بود که تاحدودی از حد انتظار مایکروسافت پایین‌تر بود. این رقم به احتمال زیاد، با نزدیک شدن به پایان پشتیبانی از ویندوز ۷، افزایش پیدا خواهد کرد.

انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، بیش از ۸۵ درصد از کسب‌وکارها به ویندوز ۱۰ و مجموعه‌ی جدید نرم‌افزاری مایکروسافت ۳۶۵ که آفیس و ویندوز ۱۰ را به صورت الگوی اشتراکی ارائه می‌دهد، مهاجرت کنند. در نتیجه طولی نخواهید کشید که ویندوز ۱۰، به عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل، سلطه‌ی خود را بر بازار مستحکم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات