تصاویر واقعی گوشی اکسپریا ایکس زد 1 به همراه مشخصات‌ فنی آن فاش شد

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‏‌تازگی تصاویر واقعی از گوشی اکسپریا ایکس‌ زد ۱ منتشر شده است که مشخصات‌ نهایی پرچم‎دار جدید سونی را به نمایش می‏‌گذارد.
تبلیغات

تا معرفی گوشی‌های جدید سونی در رویداد اختصاصی این شرکت، زمان زیادی باقی نمانده است و شایعه‎پردازان پیش از برگزاری رویداد خبری سونی، تصمیم به فاش کردن گوشی رده‌بالای اکسپریا ایکس‌زد ۱ گرفته‏‌اند. به همین جهت، به‏‌تازگی تصاویری از گوشی اکسپریا ایکس‏‌زد ۱ سونی به دست آمده است که مشخصات‌فنی این مدل را تأیید می‌کند.

در نگاه اول، گوشی گوشی اکسپریا ایکس‌ زد ۱ محصولات قدیمی این سازنده را برایتان تداعی خواهد کرد؛ این مدل منطبق بر زبان طراحی امنی بالانس شکل گرفته است و از نمای جلو، شباهت زیادی به گوشی‌های اکسپریا ایکس‎زد اس و ایکس‎زد پریمیوم دارد. هم‎چنین سنسور اثر انگشت در لبه سمت راست گوشی به کار گرفته شده است و از دکمه پاور می‌توان برای احراز هویت خود استفاده کرد.

با توجه به اینکه نمایشگر گوشی با برچسب مشخصات‌ فنی پوشانده شده است، در نگاه اول تشخیص اینکه تصاویر به‌دست‌آمده مربوط به نمونه واقعی گوشی اکسپریا ایکس‌زد ۱ خواهد بود یا این مدل، تنها یک ماکت از گوشی پرچم‌دار جدید شرکت سونی است؛ دشوار به نظر می‌رسد. بااین‌حال، تصاویر فاش شده به مشخصات‌ نهایی که گوشی جدید اکسپریا ایکس‌زد ۱ ارائه خواهد داد، اشاره دارند.

با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده، اکسپریا ایکس‌زد ۱ سونی به چیپ‎ست هشت هسته‏‌ای اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز شده است؛ ازآنجایی‌که گوشی ایکس‎زد اس با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام عرضه شد، دور از انتظار نبود که مدل جدیدتر یعنی ایکس‌زد ۱ به چیپ‌ست پرچم‌دار ۲۰۱۷ کوالکام مجهز شود. به همراه تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، اکسپریا ایکس‌زد ۱ از ۴ گیگابایت حافظه رم استفاده می‎کند و با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار خواهد شد.

مشخصات اکسپریا ایکس‌ زد 1

نمایشگر در نظر گرفته‌شده برای گوشی ایکس‌زد ۱ سونی، ۵.۲ اینچی است و از HDR پشتیبانی می‌کند؛ با وجود اینکه در تصاویر واقعی به رزولوشن نمایشگر اشاره نشده است؛ اما شایعات پیشین، به این موضوع اشاره دارند که ایکس‌زد ۱ به نمایشگری با رزولوشن فول اچ‌دی و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد بود. به همین جهت برای تجربه رزولوشن بیشتر روی گوشی‌های سونی، گوشی پرچم‏‌دار ایکس‌زد پریمیوم همچنان بهترین انتخاب باقی می‌ماند. علاوه‌براین، تصاویر جدید تأیید می‌کنند که اکسپریا XZ1 گوشی جدید و مورد انتظار سونی نخواهد بود که بر اساس شایعات به نمایشگر بدون حاشیه مجهز شده است.

دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی موشن‌آی می‌تواند با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‎برداری کند؛ مشابه آن را پیش‏‌تر در گوشی‌های اکسپریا ایکس‌زد ۱ و اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم دیده‎اید. هم‌چنین گوشی رده‌بالای جدید سونی از یک شاتر ۱۳ مگاپیکسلی دیگر برای ثبت تصاویر سلفی استفاده می‌کند و بلندگوهای استریو برای اکسپریا ایکس‏‌زد ۱ در نظر گرفته شده است که مانند محصولات پیشین سونی در حاشیه بالا و پایین نمایشگر جای خواهد گرفت.

مشخصات اکسپریا ایکس‌ زد 1

تصاویر جدید، هم‏چنین تأیید می‌کنند که گوشی اکسپریا ایکس‌ زد ۱ با گواهی IP68 همراه خواهد بود؛ این گواهی مقاومت گوشی جدید سونی را در مقابل نفوذ آب تضمین می‏‎کند که در گوشیهای رده‏‌بالای سونی به یک استاندارد تبدیل شده است. شرکت سونی، گوشی اکسپریا ایکس‌زد ۱ را ۳۱ آگوست (۱ شهریور) معرفی می‌کند؛ به همراه گوشی پرچم‌دار جدید سونی، این سازنده ژاپنی از نسخه کوچک‌تر گوشی ایکس‌زد ۱ با نام ایکس‏‌زد ۱ کامپکت و هم‌چنین اکسپریا ایکس‌ ۱ رونمایی خواهد کرد که جایگزین گوشی میان‌رده اکسپریا ایکس‌ خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات