جزئیات نرم افزار گوشی ال جی وی 30 پیش از رونمایی فاش شد

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گوشی ال جی وی 30 قرار است در نمایشگاه IFA 2017 برلین رونمایی شود؛ ولی پیش از رونمایی رسمی، برخی قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی فاش شده است.
تبلیغات

با نزدیک شدن به زمان معرفی رسمی گوشی‌های پرچم‌دار، معمولا اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها فاش می‌شود و حالا به نظر می‌رسد ال‌جی وارد فرآیند معرفی پیش از موعد گوشی پرچم‌دار جدید خود شده است. امروز خبری در مورد این کمپانی منتشر شد که در آن به جزئیاتی در مورد نرم‌افزار گوشی ال‌جی وی ۳۰ اشاره شده است. این خبر یک دید اولیه از رابط کاربری مورد استفاده در گوشی پرچم‌دار بعدی ال‌جی را نشان می‌دهد. در رابط کاربری اختصاصی جدید ال‌جی موسوم به +LG UX 6.0 به ویژگی‌های بصری توجه بیشتری شده است و طراحی کلی آن به حالت طراحی دایره‌ای نوار جستجوی گوشی‌های سری گلکسی اس ۸ سامسونگ شباهت دارد. در نسخه‌ی جدید رابط کاربری ال‌جی، شاهد ویجت ساده‌سازی شده‌ی بررسی وضعیت آب و هوا هستیم. از دیگر تغییرات ال‌جی یوایکس ۶.۰+ می‌توان به نوار شناور جدید، دوربین جدید و ویژگی‌ صفحه‌ی همیشه روشن اشاره کرد.

الجی وی ۳۰

نوار شناور جدید وی ۳۰، به‌نوعی جایگزینی برای صفحه‌نمایش دوم نسل قبلی این محصول یعنی گوشی ال‌جی وی ۲۰ است. بدین ترتیب این موضوع هم تأیید می‌شود که گوشی وی ۳۰ از صفحه نمایش دوم بی‌بهره خواهد بود. اینکه نوار شناور گوشی نامبرده دقیقا چه قابلیت‌هایی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، هنوز توسط ال‌جی اعلام نشده است. این کمپانی فقط اشاره کرده که این پنل به‌منظور دسترسی سریع به قابلیت‌هایی که توسط کاربر زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، ایجاد شده است. به نظر می‌رسد کاربرد پنل شناور گوشی وی ۳۰ ال‌جی، به قابلیت‌های مخصوص بخش خمیده‌ی نمایشگر گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ شباهت داشته باشد؛ با این تفاوت که در رابط کاربری ال‌جی برخلاف رابط کاربری سامسونگ، برای استفاده از این ویژگی کل نمایشگر دستگاه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

رابط کاربری جدید ال‌جی قابلیت‌های جدیدی برای عکس‌برداری در اختیار افراد قرار می‌دهد. در خبری که امروز منتشر شد، ال‌جی این موضوع را فاش کرد که قابلیت جدیدی به نام گرافی (Graphy) در بخش تنظیمات دستی دوربین گوشی وی ۳۰ اضافه شده است. دارندگان گوشی ال‌جی وی ۳۰ می‌توانند با استفاده از قابلیت گرافی، نسبت به دانلود و اشتراک‌گذاری تنظیمات از پیش‌ تعیین‌شده‌ای مثل ایزو، تعادل سفیدی، سرعت شاتر و ... اقدام کنند. بدین ترتیب می‌توان از تنظیمات دستی دوربین مورد استفاده‌ توسط عکاسان‌ حرفه‌ای برای ثبت تصاویر بهتر بهره گرفت. ال‌جی همچنین وعده داده است که امکان ساخت آسان تصاویر متحرک گیف و فیلم را به گوشی‌ هوشمند وی ۳۰ اضافه کند.

صفحه‌ نمایش همیشه روشن، یکی دیگر از ویژگی‌های مورد انتظار برای گوشی هوشمند ال‌جی وی ۳۰ است. به لطف استفاده از پنل اولد در گوشی مورد اشاره، این قابلیت جدید امکان نمایش ابزارهای سریع، کنترل‌های موسیقی، ساعت یا تصاویر را در حالتی که نمایشگر خاموش باشد، فراهم می‌کند.

الجی وی ۳۰

ظاهرا گوشی ال‌جی وی ۳۰ از نظر امنیتی به سیستم تشخیص چهره مجهز خواهد بود. این ویژگی حتی در مواقعی که صفحه‌نمایش دستگاه خاموش باشد، فعال است و برای استفاده از آن نیاز به فشردن دکمه‌ی پاور نخواهید داشت؛ ال‌جی احتمالا برای ارائه‌ی این ویژگی از سنسورهای ثانویه‌ای به‌منظور تشخیص حرکات بهره گرفته است؛ چراکه اگر دوربین به‌طور دائم فعال باشد، مسلما باتری گوشی با سرعت بسیار زیادی خالی خواهد شد. ال‌جی وی ۳۰ با بهره گرفتن از رابط کاربری صوتی کوالکام موسوم به Aqstic، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند با استفاده از یک عبارت از پیش‌ تعیین‌شده، قفل گوشی را باز کنند. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم راحتی استفاده از این قابلیت در چه حدی خواهد بود.

گوشی ال‌جی وی ۳۰ جایگزینی برای نسل قبلی این محصول خواهد بود و در واقع یک سری از ویژگی‌های مدل‌های قبلی‌اش را به ارث خواهد برد. این گوشی هوشمند، اولین دستگاهی است که با نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید به بازار عرضه خواهد شد. گوشی وی ۲۰ هم اولین محصولی بود که در سال ۲۰۱۶ به‌طور پیش‌فرض با اندروید نوقا در دسترس مشتریان قرار گرفت. البته ال‌جی تا به این لحظه هنوز تأیید نکرده است که جدیدترین مدل گوشی هوشمند سری وی این کمپانی به همراه اندروید ‌O به بازار عرضه خواهد شد یا خیر.

تاکنون خبرها و شایعات بسیار زیادی در مورد گوشی وی ۳۰ منتشر شده و به همین دلیل، بسیاری از مشخصات فنی و سخت‌افزاری این محصول فاش شده است. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون در این مورد منتشر شده، انتظار می‌رود این دستگاه به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شود. از دیگر ویژگی‌های گوشی وی ۳۰ ال‌جی می‌توان به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، سیستم دوربین دوگانه‌ی جدید پشتی که در آن گشودگی دیافراگم یکی از دوربین‌ها f/1.6 خواهد بود، اشاره کرد. گوشی وی ۳۰ در تاریخ ۳۱ آگوست و در شهر برلین رسما معرفی خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات