هواوی آینده‌ی گوشی‌ هوشمند را به هوش مصنوعی وابسته می‌داند

یک‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نایب رئیس بخش گوشی‌های همراه هواوی اعتقاد دارد که نوآوری در گوشی‌های هوشمند تمام نشده است و هوش مصنوعی نقش مهمی در آینده‌ی آن‌ها دارد.
تبلیغات

بروس لی، نایب رئیس بخش گوشی‌های همراه شرکت هواوی، می‌گوید نوآوری در گوشی‌های هوشمند به پایان نرسیده است. به اعتقاد لی، هنوز هم می‌توان پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌ی باتری و تراشه‌ انجام داد. او در این مورد می‌گوید:

هواوی تمرکز خود را در بخش تحقیق و توسعه قرار داده است تا بتوانیم کاربردهای جدیدی برای گوشی‌ هوشمند پیدا کنیم. به‌علاوه هنوز هم می‌توان اکثر قسمت‌های این دستگاه‌ها مثل دوربین، باتری و تراشه‌ها را بهبود بخشید. در ضمن باید پیش‌نیاز لازم برای بهره‌گیری از شبکه‌های پرسرعت 5G را در گوشی‌های هوشمند آماده کنیم.

لی بیشترین پیشرفت را در گجت‌های پوشیدنی و هوشمند می‌داند؛ ولی اعتقاد دارد که عملکرد آن‌ها هم مثل گوشی‌های هوشمند به تراشه‌ها و باتری‌ها محدود است. با وجود این، لی می‌گوید عمر گوشی‌ هوشمند در آینده‌ی نزدیک به پایان نخواهد رسید. او می‌گوید شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند باید تمام تمرکزشان را بر افزایش قدرت پردازشی و بهبود عملکرد باتری قرار دهند.

بروس لی

طبق گفته‌ی لی، هوش مصنوعی به‌زودی راه خود را به گوشی‌های هوشمند باز می‌کند و اکثر محدودیت‌های آن‌ها را از بین خواهد برد. هوش مصنوعی جهش بزرگ بعدی در گوشی‌های هوشمند است و حتی نوع استفاده‌ی ما را از آن‌ها تغییر می‌دهد. هوش مصنوعی به این دستگاه‌ها کمک می‌کند که نیازهای انسان‌ها را پیدا کنند و به دستیار شخصی آن‌ها تبدیل شوند. لی در این مورد می‌گوید:

هوش مصنوعی، تجربه‌ی کاربری گوشی‌های هوشمند را به‌طور کامل تغییر می‌دهد؛ اما پیش از آن به یک جهش بزرگ در تراشه‌ها و سرویس‌های ابری نیاز داریم. هوش مصنوعی به قدرت پردازشی و باتری قدرتمند و همخوانی باورنکردنی بین دستگاه و فضای ابری نیاز دارد. هواوی سرمایه‌گذاری زیادی برای تیم توسعه‌ی هوش مصنوعی انجام داده است که هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار مورد نیاز آن را توسعه می‌دهد.امیدواریم بتوانیم با هوش مصنوعی، قابلیت یادگیری دقیق‌تری به گوشی‌های هواوی اضافه کنیم. در این صورت می‌توانیم عادات کاربران را متوجه شویم و قابلیت‌های صوتی و تصویری بهتری در گوشی‌هایمان قرار دهیم.

نظر شما در مورد گفته‌های لی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات