سینگر از پیشرانه‌ی ۴ لیتری ۵۰۰ اسب‌ بخار رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سینگر با همکاری شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز، پیشرانه‌‌ شش سیلندر تخت و ۴ لیتری با ۵۰۰ اسب بخار قدرت طراحی کرده‌ است.
تبلیغات

شرکت طراحی خودرو سینگر ، از سال ۲۰۱۵ با هدف بهبود و ایجاد تغییرات فنی در خودروهای کلاسیک به‌ویژه پورشه، تأسیس شد. از زمان تأسیس، مهندسان این شرکت همواره بر توسعه، ترمیم و احیاء مدل‌های مختلف خودروی پورشه 911 (مدل‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴) با پیشرانه بهبودیافته با فناوری هواخنک (Air-Cooled)، تمرکز کرده‌اند. اخیرا سینگر، از پروژه‌ای برای مشتاقان همیشگی خود رونمایی کرده است که شامل یک پیشرانه ۵۰۰ اسب بخاری شش سیلندر تخت می‌شود.

پورشه 911

برای خلق این پیشرانه فوق‌العاده، سینگر با شرکت مهندسی ویلیامز (زیرمجموعه تیم مهندسی گرندپری خودروهای فرمول یک ویلیامز) وارد همکاری شده است. هانس مِزگر که به‌عنوان پدر کارشناسی خودروهای پورشه شش سیلندر شناخته می‌شود، در این پروژه در نقش مشاور فنی همکاری کرده است. اولین نسخه این پیشرانه با حجم ۳.۶ لیتر در خودروی پورشه 964، دیده شد و به نظر می‌رسد با تغییرات اعمال‌شده، تفاوت زیادی با نمونه اولیه داشته باشد. پیشرانه فعلی ۴ لیتر حجم دارد و در هر سیلندر، چهار دریچه عمل می‌کنند. این پیشرانه به میل‌بادامک‌های دوتایی (دریچه ورودی و خروجی مجزا) مجهز است. از سایر ویژگی‌های این پیشرانه می‌توان به لوله‌های متصل تیتانیومی، بخش مکش هوای فیبر کربنی، اگزوز از ترکیب آیکونل (آلیاژ نیکل، محتوی کرومیوم و آهن که در دمای بالا مقاوم است) و تیتانیوم اشاره کرد.

حاصل این گزینه‌ها، پیشرانه‌ای شش سیلندر است که از ۹۰۰۰ دور‌ بر دقیقه تجاوز می‌کند و به قدرت ۵۰۰ اسب بخار می‌رسد. این ارقام برای یک خودروی خیابانی با پیشرانه تنفس طبیعی و شش سیلندر تخت که توسط هوا خنک می‌شود، فوق‌العاده هستند. این پیشرانه وحشی احتمالا روی خودرویی با وزن کمتر از ۱۱۸۰ کیلوگرم نصب می‌شود و به یکی از خاص‌ترین خودروهای پورشه 911 که تاکنون وارد خیابان شده است، قدرت‌رسانی می‌کند. به گفته شرکت سینگر، این پیشرانه محصول فرعی مشارکت با شرکت ویلیامز به‌حساب می‌آید و اولین خودروهای میزبان آن، سه نسخه از خودروی پورشه 911-964 مدل ۱۹۹۰ خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات