سریع‌ترین خودروهای جشنواره گودوود، معرفی شدند

یک‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
جشنواره سرعت گودوود، امسال با معرفی سریع‌ترین خودروها در انگلستان برگزار شد.
تبلیغات

جشنواره سرعت گودوود، هر سال در ماه ژوئن در سه گروه برگزار می‌شود و خودروهایی از برندهای مشهور و گاه ناشناخته در آن شرکت می‌کنند. جوایز این جشنواره رسمی نیست؛ اما با این وجود هرساله خودروهای زیادی در این مسابقات شرکت می‌کنند و رقابت نفس‌گیری برای کسب جوایز این جشنواره انجام می‌دهند.

یکی از بهترین قسمت‌های جشنواره سرعت گودوود، تماشای خودروهای اسپرت مدرن و کلاسیک است. اگر چه آن‌ها واقعا برای یک جایزه رسمی رقابت نمی‌کنند؛ اما در زمان‌گیری حضور دارند که این موضوع، توجه رسانه‌های را به گودوود جلب می‌کند. از جگوار XJR12D کلاسیک گرفته تا آئودی R8 V10 Plus، امسال در جشنواره سرعت و زمان‌گیری گودوود شرکت کردند.

جشنواره سرعت گودوود هیل کلایمب

رقابت خودروهای اسپرت

طیف وسیعی از سوپراسپرت‌ها در جشنواره گودوود امسال شرکت کردند که مطرح‌ترین آن‌ها فورد GT و خودروی عجیب و غریب نیسان بلیدگلایدر بود. پورشه در این رقابت زمان ۵۳.۳۱ ثانیه را با مدل 911 Turbo S Exclusive ثبت کرد؛ درحالی‌که خودروی الکتریکی ریماک Concept_One زمان ۵۴.۸۹ ثانیه را ثبت کرد. هیچ یک از این دو خودرو نمی‌توانند رقیب آئودی R8 V10 Plus شوند؛ چرا که این خودرو مسافت ۱.۱۶ مایلی (۱.۸۶ کیلومتر) را در زمان ۵۱ ثانیه طی کرد و در جایگاه اول قرار گرفت. نیسان GT-R Nismo با ۵۲.۶۸ ثانیه دوم شد و پورشه 911 Turbo S Exclusive به جایگاه سوم رسید.

جشنواره سرعت گودوود هیل کلایمب
جشنواره سرعت گودوود هیل کلایمب

رقابت زمانی

اگرچه سوپرخودروها سریع بودند؛ اما در این جشنواره، سریع‌ترین زمان مخصوص خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک در رقابت زمانی به دست آمد. انواع خودروها در این نمایش باورنکردنی شرکت کردند؛ از شورولت مدرن SS NASCAR گرفته تا بوگاتی کلاسیک مدل 35B.

در این رقابت‌، جاستین لو سریع‌ترین زمان (۴۶.۱۳ ثانیه) را با خودروی جگوار XJR12D ثبت کرد و جرمی اسمیت با خودروی پنسکه-شورولت PC22 و ثبت زمان (۴۶.۲۲ ثانیه) دوم شد. جایگاه سوم متعلق به مارک هیگینز با خودروی سوبارو WRX STI و زمان (۴۸.۲۵ ثانیه) بود.

جشنواره سرعت گودوود هیل کلایمب
جشنواره سرعت گودوود هیل کلایمب

خودروهای مسابقه‌ای جاده

مسابقه خودروهای مسابقه‌ای جاده، کوچک‌ترین گروه بود که تنها با سه خودرو تشکیل شد و طبیعتا، در این دسته هر خودرو یک مدال گرفت. BAC Mono، توانست مسافت مسابقه را در کمتر از ۵۰ ثانیه طی کند و زمان ۴۹.۵۴ ثانیه را به ثبت برساند؛ درحالی‌که کترهام Seven 620R با ثبت زمان ۵۰.۰۱ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت. 

جشنواره سرعت گودوود هیل کلایمب
جشنواره سرعت گودوود هیل کلایمب
جشنواره سرعت گودوود هیل کلایمب

رادیکال RXC Turbo نتوانست به‌خوبی در این مسابقه با بقیه خودروها رقابت کند؛ هرچند ثبت زمان ۵۰.۸۳ ثانیه برای این خودرو، جالب توجه بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات