پیشنهاد ۲۵۰ هزار دلاری HBO به هکرها

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها‌ی منتشر شده شبکه تلویزیونی HBO به هکرهایی که پیش‌تر دست به سرقت ایمیل‌ها و سریال‌های این شبکه زده بودند، ۲۵۰ هزار دلار پول نقد پیشنهاد کرده است.
تبلیغات

 به گزارش سایت خبری ورایتی، هکرهای HBO پیامی را افشا کرده‌اند که مطابق آن یکی از مدیران HBO پس از افشای خبر درز اطلاعاتی هفته‌ی ‌گذشته، در قالب پیامی ناشناس وعده‌ی پرداخت ۲۵۰ هزار دلار را به آن‌ها داده است.

 این هکرها متهم به سرقت ایمیل‌ها و هزاران سند داخلی کمپانی HBO هستند. علاوه بر این، آن‌ها قسمت‌هایی از سریال‌های پرطرفدار «بالرز (Ballers)» و «اینسکیور (Insecure)» را پیش از توزیع رسمی به صورت غیرقانونی منتشر کرده‌اند.

در این پیام که مورخ ۲۷ ژوئیه به دست هکرها رسیده و ساعاتی پیش افشا شده، یکی از مدیران فنی HBO به هکرها پیشنهاد پرداخت ۲۵۰ هزار دلار پول نقد ارائه کرده است. او این مبلغ هنگفت را پاداشی به هکرهای کلاه‌سفیدی می‌داند که از انجام این نوع عملیات نفوذ، نیت خیر داشته و هدفشان این بوده که مدیران HBO  ضعف‌های امنیتی شبکه خود را شناسایی کنند.

 همچنین در این پیام از هکرها خواسته شده که ضرب‌الاجل تعیین شده برای پرداخت پول را به مدت یک هفته تمدید کرده تا HBO  بتواند بیت‌کوین‌های درخواستی آن‌ها را تامین کرده و منتقل کند.

 در این پیام خطاب به هکرها آمده است:

 به این خاطر که توانستید ما را حسابی غافلگیر کنید، پاداشتان پیش ما محفوظ است. به خاطر روحیه همکاری حرفه‌ای از شما می‌خواهیم که ضرب‌الاجل خود را به مدت یک هفته تمدید کنید.

 هنوز HBO در برابر این پیام افشا شده اعلام موضع نکرده اما یکی از افراد نزدیک به این ماجرا صحت‌ و سقم این ایمیل را تایید کرده است. ظاهرا HBO در نظر دارد تا با پرداخت این مبلغ از افشای بیشتر اطلاعات خود توسط هکرها جلوگیری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات