مایکروسافت گزارش کانسومر ریپورتز را نادرست و مشکل‌دار دانست

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در پاسخ به گزارش کانسومر ریپورتز، یافته‌های این نشریه‌ی را نادرست خواند.
تبلیغات

اخیرا نشریه‌ی مطرح کانسومر ریپورتز (Consumer Reports) گزارشی در رابطه با مشکلات محصولات سرفیس منتشر کرده که طبق نتایج خود از میزان خرابی و نارضایتی بالای مشتریان از این محصول، آن‌ها را از لیست پیشنهادات خود خارج کرد. این نشریه محصولات سرفیس را نامطمئن خواند و کیفیت سخت‌افزار به کار رفته در آن‌ها را در رده‌ی پایین‌تری نسبت به سایر برند‌های کامپیوترهای شخصی عنوان کرد.

مایکروسافت دقایقی پیش به‌صورت رسمی به این گزارش واکنش نشان داد و با یافته‌های کانسومر ریپورتز مخالفت کرد. پانوس پانای، مدیر بخش سرفیس در پاسخ به گزارش کانسومر ریپورتز گفت:

من قویا پشت کیفیت و قابلیت اعتماد بالای محصوصلات سری سرفیس هستم. در حالی که ما ارزش زیادی برای کانسومر ریپورتز قائل هستیم، اما با یافته‌های اخیر آن‌ها قویا ابراز مخالفت می‌کنیم. 

پانای در ادامه در خصوص افزایش کیفیت محصولات سرفیس گفت:

ما در تیم سرفیس به صورت مداوم کیفیت محصولات خود را با پارامترهای مختلفی مانند بروز عیب، بازگشت کالا از سوی مشتری بررسی می‌کنیم و یافته‌های ما در رابطه با سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک، آمار بسیار کمتری نسبت به میزان ۲۵ درصد گزارش کانسومر ریپورتز را نشان می‌دهد.

با وجود این که پانای در پاسخ خود اقدام به ارائه‌ی آمار در رابطه با سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک کرده بود، هنوز مشخص نیست که نتایج به‌دست آمده در کانسومر ریپورتز در رابطه با کدام یک از محصولات خانواده‌ی سرفیس بوده‌اند. این نشریه‌ی مطرح، به بررسی محصولات عرضه‌ شده‌ی مایکروسافت به بازار در بازه‌ی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، پرداخته است که بدین ترتیب سرفیس ۲ و سرفیس پرو ۲ نیز در این گزارش حضور داشتند. با این حال کانسومر رپیوتز در انتهای یافته‌های خود اعلام کرده است که خرید محصولات فعلی مایکروسافت را به دلیل مشکلات متعدد نمونه‌های پیشین توصیه نمی‌کند. 

سرفیس پرو 2017 مایکروسافت / Microsoft Surface Pro 2017

البته پیش از این سرفیس پرو ۴ و سرفیس لپ‌تاپ هر دو از مشکلاتی مانند نرفتن به‌حالت هایبرنیت مواجه بودند. این در حالی است که کانسومر ریپورتز همچنین گزارش کرده است که مشکلاتی مانند هنگ کردن یا خاموش شدن ناگهانی نیز در برخی از این محصولات وجود داشته است. هنوز مشخص نیست آیا آپدیت اخیر مایکروسافت برای رفع مشکلات برخی محصولات سری سرفیس، در رابطه با حل مشکلات مذکور نیز بوده است. 

طبق اعلام مسئولان نشریه‌ی کانسومر ریپورتز، نتایج به‌دست آمده در تحقیقات این مؤسسه، میزان عیب بیشتر محصولات مایکروسافت را از حداقل معیار ممکن نشان می‌دهد. البته این نشریه هیچ جزئیاتی در رابطه با سال تولید محصولات یا نوع آن‌ها اعم از لپ‌تاپ یا تبلت را مشخص نکرده است.

مایکروسافت به نتایج به‌دست‌آمده از سوی مؤسسه‌ی IPSOS در رابطه با کیفیت و قابلیت اعتماد سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک، برای مخالفت با گزارش کانسومر ریپورتز استناد کرده است. با این حال بعید به نظر می‌رسد که این موضوع قادر به تغییر نظر این نشریه باشد. پیش‌تر کانسومر ریپوترز با بررسی نسل جدید مک‌بوک پرو اپل، شارژدهی آن را کمتر از میزان اعلام شده‌ی غول فناوری کوپرتینو دانست و آن را از لیست محصولات مورد توصیه‌ی خود حذف کرده بود؛ در ادامه اپل با بررسی این موضوع، اعلام کرد نسخه‌ی مورد استفاده‌ی کانسومر ریپورتز از مشکل کوچک نرم‌افزار بهره می‌برد و با ارائه‌ی نسخه‌ی جدیدی از لپ‌تاپ به این نشریه و بررسی مجدد آن، مک‌بوک پرو اپل به لیست محصولات توصیه‌شده‌ی کانسومر ریپورتز بازگشت. با این حال بعید به نظر می‌رسد که این نشریه با پاسخ فعلی مایکروسافت نظر خود را در رابطه با محصولات سری سرفیس این شرکت تغییر دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات