قیمت بالای آیفون 8 احتمالا باعث کاهش قیمت سایر مدل‌‌های آیفون می‌شود

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که به دلیل بالا بودن قیمت آیفون ۸، احتمالا شاهد کاهش قیمت سایر مدل‌های آیفون خواهیم بود.
تبلیغات

اخیرا خبرها و گزارش‌های زیادی در مورد آیفون ۸ خوانده‌ایم و مسلما در بین این مطالب، بارها به قیمت بالای ۱۰۰۰ دلاری این محصول اشاره شده است. به نظر می‌رسد تمایل برخی افراد برای پرداخت مبالغ سنگین برای خرید آیفون‌های جدید، می‌تواند به کاهش قیمت سایر مدل‌های آیفون کمک کند و در نتیجه سایر کاربران بتوانند با صرف هزینه‌ای کم‌تر، مدل‌های دیگر گوشی هوشمند آیفون را خریداری کنند.

تحلیل‌گری به نام نیل سایبارت در یادداشت اخیر خود در روزنامه‌ی Avalon، در مورد قیمت آیفون این‌گونه توضیح می‌دهد:

قیمت آیفون‌های جدید ۴.۷ و ۵.۵ اینچی مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی اپل در ماه آینده تا ۱۰۰ دلار کاهش خواهد یافت. اگر در نهایت نیمی از آیفون‌های فروخته شده‌ی اپل، آیفون اولد این شرکت باشد، حتی با وجود کاهش قیمت مدل‌های مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی، باز هم شاهد افزایش قیمت میانگین آیفون خواهیم بود.

این اولین باری نیست که سایبارت در مورد کاهش قیمت مدل‌های معمولی آیفون صحبت کرده و باید گفت که وی به نکات بسیار جالبی اشاره کرده است.

همچنین می‌توان در این رابطه نگاهی به سابقه‌ی شرکت اپل داشت. اگر پیگیر خبرهای مرتبط با اپل بوده باشید، مطمئنا می‌دانید که با معرفی نسل جدید تبلت‌های سری آیپد پرو، قیمت آیپدهای دیگر کاهش قابل توجهی پیدا کرد و این تغییر قیمت، ضربه‌ی لازم برای به جریان انداختن مجدد فروش بهتر آیپد را به این محصول وارد کرد. 

اپل با کاهش دادن قیمت دو گوشی آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس، می‌تواند از فروش مدل‌های قدیمی‌تر مثل آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در فروشگاه‌ها جلوگیری کرده و اساسا خط تولید محصولات خود را ساده‌تر کند. برای تایید این موضوع یک مدرک هم وجود دارد" زیرا اپل در ماه گذشته آمار موجودی آیفون را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

اپل نیاز دارد تا در مورد کاهش قیمت آیفون، شرایط را با جدیت بیشتری مد نظر قرار دهد. فروش آیپد از مدتی قبل با کاهش مواجه شده و کاهش قیمت این محصول در واقع آخرین اقدام اپل به منظور جلوگیری از کاهش فروش آن بوده است. در حالی که رشد گوشی هوشمند آیفون ضعیف شده است، اپل باید در کاهش قیمت این محصول بسیار با احتیاط عمل کند. اگر اپل موفق نشود تا آیفون ۸ را به تعداد کافی به فروش برساند، کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس می‌تواند تاثیری زیان‌بار روی قیمت میانگین آیفون داشته باشد.

در هر حال تاثیر کاهش قیمت روی قیمت میانگین آیپد بسیار زیاد بوده است. قیمت میانگین این محصول در لحظه‌ی نوشته شدن این مطلب معادل ۴۳۵ دلار اعلام شده و این در حالی است که قیمت میانگین دستگاه نامبرده در سال گذشته ۴۹۰ دلار بوده است.

نظر شما در این مورد چیست؟‌ آیا با کاهش قیمت مدل‌های مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی آیفون‌های بعدی اپل، شاهد افزایش فروش این گوشی‌ها خواهیم بود؟

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون 8 به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات